Blogonomics

Είχα γράψει παλιότερα σε μορφή αστείου ένα προβληματισμό για την οικονομική εκμετάλλευση των μπλογκ.

Το θέμα δεν είναι αστείο όμως. Γιατί τα ελληνικά ιστολόγια (κάποια απ’ αυτά ) έχουν πια επισκεψιμότητες της τάξεως των δεκάδων χιλιάδων σελίδων το χρόνο. Μάλιστα , έβλεπα χτες το ποστ κάποιου που περηφανευόταν ότι με βάση το Alexa είναι στην πρώτη εικοσάδα (ξανά το θέμα της μέτρησης).

Οι περισσότεροι φιλόδοξοι ιστολόγοι περίμεναν ως τώρα να μεταφράσουν την επιτυχία τους στο ιστολογείν σε έκδοση βιβλίου ή σε ξεκίνημα μια δημοσιογραφικής καριέρας, πράγματα που συνέβησαν και συμβαίνουν.
Υπάρχει όμως ένας αναχρονισμός σ’ αυτές τις προσδοκίες: χρησιμοποιούν ένα καινούργιο μέσο επικοινωνίας και τρόπο έκφρασης για να πετύχουν κάτι που παραδοσιακά επιτυγχανόταν με άλλες οδούς (υποβολή κειμένων σε εκδότες κτλ).

Επειδή μιλάμε για το Internet και επειδή η οικονομική εκμετάλλευση αυτού του μέσου για προβολή περιεχομένου δεν είναι άλλη από τη διαφήμιση (όπως περίτρανα έχουν αποδείξει τα παραδείγματα του Yahoo και του Google), η φυσική εξέλιξη της ιστορίας είναι να εξαπλωθεί η διαφήμιση και στα ιστολόγια, κάτι που, τουλάχιστον διεθνώς, συμβαίνει.

Υπάρχουν μερικά τεχνικά θέματα προς επίλυση ακόμα:
Η συνηθέστερη μορφή διαφήμισης που εμφανίζεται στα ιστολόγια είναι οι διαφημίσεις μορφής κειμένου που βασίζονται σε λέξεις κλειδιά που εμπεριέχονται στη σελίδα του ιστολογίου (Adwords τις λέει το Google, και Adsense το πρόγραμμά του για να γίνεις ‘διαφημιστής’). Το Google όμως δεν υποστηρίζει επίσημα την ελληνική γλώσσα ακόμα με αποτέλεσμα όποιος χρησιμοποιεί τέτοιες διαφημίσεις ή να βλέπει να προβάλλονται στον ιστοτόπο του άσχετες κοινωνικές διαφημίσεις ή διαφημίσεις σε άλλες γλώσσες.
Η άλλη μορφή διαφήμισης είναι τα banners: εικόνες σταθερές ή με animation που αν πατήσεις σε μεταφέρουν στην σελίδα του διαφημιζόμενου.
Η συγκεκριμένη αγορά υπάρχει και δουλεύει αρκετά στην Ελλάδα, αλλά για να μπορέσεις να προσελκύσεις τέτοιου τύπου διαφήμιση χρειάζεσαι ένα πωλητή που θα αναζητήσει τους υποψήφιους πελάτες, θα τους πείσει για την αξία της διαφήμισης δίνοντας στατιστικά της κίνησης ενός ιστοτόπου αλλά και κυρίως της σχετικότητας της θεματολογίας με το προς διαφήμιση προϊόν και την προσέλκυση συναφούς κοινού.

Ας μη μακρυγορήσω.

Τα θεματα εδώ είναι:

α. Είναι θεμιτή η οικονομική εκμετάλευση των ιστολογίων;
β. Αν ναι, με ποιά μορφή;
γ. Υπάρχουν νομικές, φορολογικές ή άλλες δυσκολίες στο εγχείρημα και ποιές;

2 thoughts on “Blogonomics

  1. Rodia

    Θα ψάξω να βρω το λινκ για το μπλογκ του άγγλου φοιτητή που πούλησε με το πίξελ (10 πίξελς το μερίδιο νομίζω) για διαφημίσεις.

    🙂

Comments are closed.