Γράφοντας για τεχνολογία στην Ελλάδα (άουτς!)

Η δημιουργία περιεχομένου είναι ένα ζήτημα που θυμάμαι να συζητιέται σαν πρόβλημα για το ελληνικό ίντερνετ πριν κι από τη φούσκα του 2000.
Τι εννοούμε περιεχόμενο; Είδηση, ανάλυση, μουσική, φωτογραφία, βίντεο, κάτι απ’ όλα τα ‘καλά’ που σε ποσότητες μετρούμενες σε εκατομύρια βρίσκει κανείς στα μεγάλα διεθνή (κυρίως αμερικάνικα) site.
Η ‘φτώχεια’ σε περιεχόμενο δεν είναι πρόβλημα του ελληνικού ίντερνετ μόνο, αλλά κι όλων των μικρών χωρών.

Η μπλογκόσφαιρα μέσα σε ένα χρόνο έχει συμβάλει εντυπωσιακά στην παραγωγή νέου περιεχομένου. Ποιας ποιότητας; Δεν έχει σημασία για τις ποσοτικές συγκρίσεις. Ο αριθμός των σελίδων που ανεβαίνει στον αέρα κάθε μήνα από τη μπλογκόσφαιρα είναι εντυπωσιακός: περίπου 70.000 ποστ τις τελευταίες τριάντα μέρες! Κι αυξάνει…

Σχεδόν από το ξεκίνημα της περιπέτειάς μου στο blogging παρατηρούσα με έκπληξη να έρχονται στο μπλογκ μου επισκέπτες από μηχανές αναζήτησης που ψάχναν για τα πιο περίεργα αλλά και των πιο κοινότοπα πραγμάτα.

Πως συνέβαινε αυτό σε μια άσημη νεόκοπη ιστοσελίδα;

Γρήγορα ανακάλυψα ότι δεν ήμουν ο μόνος. Στους περισσότερους συνέβαινε. Γιατί;

Πολλοί λόγοι. Ο κυριώτερος είναι ότι τα site των εφημερίδων και των άλλων μέσων, που κανονικά θα έπρεπε να παίρνουν τη μερίδα του λέοντος σε αναζητησεις, είναι πάρα πολύ κακά και non SEO friendly (Ροδιά, για να προλάβω την ερώτηση: SEO = Search Engine Optimization, δηλαδή βελτιστοποίηση μιας ιστοσελίδας για να ανέβει ψηλά στην κατάταξη σε μια μηχανή αναζήτησης). Ένα άλλος λόγος είναι ότι δεν τα ‘λινκάρουν’ πολλοί κι άρα έχουν χαμηλό σχετικά page rank. (Αυτό έχει αλλάξει με την έλευση της μπλογκόσφαιρας η οποία συχνά πυκνά λινκάρει τα παραδοσιακά μέσα). Αντίθετα, τα μπλογκ έχουν από κούνια τα απαραίτητα SEO χαρακτηριστικά. Κι η τάση των blogger να βάζουν φίλους και μη στο blogroll τους δημιουργεί τα απαραίτητα για ευνοϊκή αξιολόγηση από Google π.χ.

Υπάρχει ένας τομέας όμως περιεχομένου, που κι η μπλογκόσφαιρα υστερεί σημαντικά: ότι έχει σχέση με τεχνολογία. Κι εδώ μη σπεύσετε να διαμαρτυρηθείτε, γιατί έχω αλλάξει τα κριτήρια. Εννοώ όχι υστερεί ποσοτικά αλλά υστερεί σε πρωτοτυπία και … προέλευση.

Και τα παραδοσιακά ελληνικά μέσα, και η μπλογκόσφαιρα, κατα κύριο λόγο παπαγαλίζουν ειδήσεις από τα μεγάλα μέσα του εξωτερικού. Γιατί βασικά εκεί γεννιέται η νέα τεχνολογία κι εκεί εμφανίζονται πρώτες οι ειδήσεις.

Stories‘ για ελληνικά θέματα τεχνολογίας υπάρχουν λίγα αφού βασικά οι εταιρείες πληροφορικής κι επικοινωνιών έχουν σχεδόν πάντα ένα ρόλο μεταπράτη ή εργολάβου. Δεν υπάρχει αναγκαστικά κριτική σ’ αυτό, απλώς διαπίστωση είναι.

Περιεχόμενο όμως σε αυτό το περιβάλλον θα γεννηθεί ελάχιστο. Κι αυτό είναι κι ένας φαύλος κύκλος. Όσο δεν κυκλοφορούν τεχνολογικοί μύθοι‘, success stories, παραδείγματα παιδιών θαυμάτων κτλ, τόσο λιγώτεροι εμπνέονται και πιστεύουν ότι κάτι μπορούν να καταφέρουν κάτι.

Αν θέλουμε να πάμε ένα βήμα μπροστά, πρέπει να βγούμε από το φαύλο κύκλο. Προσωπικά έχω προσπαθήσει με τις μικρές μου δυνάμεις, να βρω θέματα που άπτονται της τεχνολογίας γύρω από το blogging και το web 2.0 αλλά και με απειρία τα έχω καλύψει και λίγα είναι.

Γι αυτό, ξεκινάω μια προσπάθεια να ανιχνεύω άξιο λόγου περιεχόμενο για θέματα τεχνολογίας, που να έχει ελληνική πηγή και στόχο, και να το προβάλω. Προσοχή, δεν εννοώ, να γράφουμε για το τάδε γκάτζετ που έβγαλε η τάδε ή η δείνα εταιρεία. Αλλά για αμιγώς ελληνικές προσπάθειες , σκέψεις και προτάσεις.

Σαν παράδειγμα αυτού που λέω σας παραπέμπω σ’ ένα πραγματικά έξυπνο ποστ που διάβασα στο μπλογκ του Μπούλη (ναι, έχει μπλογκ εδώ και λίγες μέρες) και που νομίζω ότι αξίζει τον χαρακτηρισμό πρωτότυπο ελληνικό περιεχόμενο.

One thought on “Γράφοντας για τεχνολογία στην Ελλάδα (άουτς!)

  1. Pingback: NYLON » Archive » Σημειώσεις…

Comments are closed.