Υπάρχει Μηχανή Αναζήτησης μετά Google;

Χτες έγινε η ανακοίνωση του Ask.com για το καινούργιο look και τα καινούργια χαρακτηριστικά αυτής της μηχανής αναζήτησης.
Για το look, έχω να πω ότι σίγουρα σε κερδίζει. Η ουσία όμως είναι η αναζήτηση. Έχουν προστεθεί μια σειρά από καινούργια χαρακτηριστικά όπως αναζητήσεις εικόνων με βάση χρώμα, μέγεθος και τύπο αρχείου, αναζητήσεις σε blogs (oh yes!), αναζήτηση βίντεο, γεωγραφικές αναζητήσεις κτλ.
Εντούτοις η μηχανή φαίνεται να εστιάζεται κυρίως στις ‘μεγάλες’ γλώσσες γιατί οι δοκιμαστικές αναζητήσεις μου στα ελληνικά, έφεραν πολύ φτωχά αποτελέσματα.
Για παράδειγμα, αν ψάξει κανείς τη φράση “Για την Αμαλία” στο ask για εικόνες, δεν επιστρέφει τίποτα, ενώ στο google, εχουμε μια πλειάδα αποτελεσμάτων.
Επίσης, αν κάνει κανείς μια αναζήτηση για την ίδια φράση στα blog με το ask, παίρνει 83 αποτελέσματα, ενώ στο google παίρνει 2626!

Όλα αυτά θα ήταν παντελώς αδιάφορα, αν δεν έφερναν στο μυαλό μια ανάλογη κατάσταση πριν μερικά χρόνια: τη μάχη των λειτουργικών που κέρδισε η Microsoft.
Όπως το λειτουργικό είναι η βάση της δύναμης της παντοδυναμίας της Microsoft, έτσι η μηχανή αναζήτησης είναι η έδρα της δύναμης του επίδοξου βασιληά της νέας εποχής. Στα πλαίσια αυτής της θεώρησης, η Yahoo παραδέχτηκε έμμεσα την οριστική ήττα της στο θέμα των μηχανών αναζήτησης, με μια προσέγγιση του τύπου ‘ότι δεν φτάνει η αλεπού, τα κάνει κρεμαστάρια’.

Αν θελήσουμε να ακολουθήσουμε την αναλογία “Microsoft – Google” και “λειτουργικό – μηχανή αναζήτησης” λίγο περισσότερο, θα μπορούσαμε να αναρωτηθούμε αν θα υπάρξει το αντίστοιχο του Linux στις μηχανές αναζήτησης.
Μια πλατφόρμα δηλαδή που δεν θα κυριαρχείται από μια εταιρεία.
Υπάρχει μια σημαντική διαφορά βέβαια: ένας super geek, μπορεί να κάτσει σπίτι του και με δυο τρία παλιά pc σαν εργαστήριο, να στήσει ένα καινούργιο λειτουργικό.
Η μηχανή αναζήτησης όμως είναι κάτι άλλο. Χρειάζεται τεράστια υποδομή σε hardware, συστήματα ασφάλειας και fault tolerance. Αν μπορούσε να γίνει κάτι τέτοιο (μια εναλλακτική μηχανή αναζήτησης), μόνο με την ενεργή συνεισφορά πόρων από χιλιάδες έως εκατομύρια χρήστες θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί.
Ανέφικτο; Κι όμως όχι. Υπάρχουν δύο διαφορετικές τεχνολογιές που μπορούν να υποστηρίξουν αυτή τη φιλοσοφία: τα grid και τα p2p δίκτυα. Μένει να δούμε αν θα το κάνουν.

Εντωμεταξύ δείτε την ολίγον γελοία διαφήμιση της νέα ask.

2 thoughts on “Υπάρχει Μηχανή Αναζήτησης μετά Google;

  1. basileios

    περι σύγκρισης ενα σχόλιο αγαπητε: πρώτα πρώτα η φράση που σύγκρινες ήταν στα ελληνικα. Το ask και σχεδον ολες οι αλλες μηχανες δεν παιζουνε τοσο καλα σε μη-αγγλικες γλωσσες και το target τους δεν ειναι το ελληνικο κοινο.

    Από την άλλη η συγκριση του αριθμου των αποτελεσμάτων ειναι εντελως πλασματικη. Το Google εχει κατηγορηθει πως παρουσιαζει τεραστιο αριθμο με results (τα οποια δεν εμφανιζοντι ολα ουτως η αλλως (ψαξε να δεισ ποια ειναι η τελευταια σελιδα που σοθ παροσθιαζει ο Γουγλης) ηθελημένα μονο και μόνο για να δηλώσει πως ειναι η μεγαλύτερη μηχανη αναζητησης. Το νούμερο όμως εχει χαρακτηριστει ως πλασματικο (και εχει ακουστει πως διπλασιαστηκε εν μια νυκτι μετα απο μια αντιστοιχη ανακοινωση του yahoo πριν 1 1/2 χρονο)

  2. nikan

    @basileios Μα επίτηδες ήταν στα ελληνικά. Διάβασε λίγο πιο προσεκτικά τι λέω:”Εντούτοις η μηχανή φαίνεται να εστιάζεται κυρίως στις ‘μεγάλες’ γλώσσες γιατί οι δοκιμαστικές αναζητήσεις μου στα ελληνικά, έφεραν πολύ φτωχά αποτελέσματα.”

    Όσο για το πλήθος, ειδικά στο θέμα των blog, μπορεί κανείς να το αντιπαραβάλει με το Technorati που επιστρέφει 1572 αποτελέσματα. Λιγότερα μεν αλλά η διαφορά στην τάξη μεγέθους παραμένει. Η κυριαρχία της google μεταξύ άλλων είναι γιατί είναι global.

Comments are closed.