A-list bloggers στο στόχαστρο της κριτικής

gigaom

Τι σας λέει η παραπάνω διαφήμιση της Microsoft; Πιθανώς τίποτα, αλλά αν προσέξετε τη δομή της θα δείτε ενδιαφέροντα πράγματα. Aριστερά υπάρχει ένα ερώτημα:
Πότε κατάλαβες ότι η επιχείρησή σου ήταν ‘ανθρωποεστιασμένη’ (κακή μετάφραση του people ready)”.

People ready λέει η Microsoft το όραμά της που σχετίζεται με μια σειρά προϊόντων για επιχειρήσεις που αποσκοπούν στο να ενδυναμώσουν το σημαντικώτερο πόρο τους: τον ανθρώπινο.

Σ’ αυτό το όραμα/σειρά προϊόντων/καμπάνια αναφέρεται το αριστερό μέρος της διαφήμισης.

Στα δεξιά όμως βλέπουμε μια φράση του Om Malik, γνωστού πρώην δημοσιογράφου και blogger που μιλάει για το ίδιο θέμα, την σημασία του ανθρώπινου παράγοντα στην επιχείρηση.
Έτσι συνταιριασμένες οι δυο πλευρές δίνουν την εντύπωση ότι ο Om Malik συντάσεται με το όραμα της Microsoft κι αυτή η εντύπωση ήταν, προφανώς, και το ζητούμενο της διαφήμισης.
Η φράση του Om Malik όμως προέρχεται από ελαφρά διαφορετικό context: ρωτήθηκε να σχολιάσει το people ready, ότι το όραμα της Microsoft, γνώριζε όμως ότι η γνώμη του θα χρησιμοποιηθεί στην καμπάνια. Conversational marketing το λένε. Εν γνώσει του blogger λοιπόν, όπως κι άλλων πολύ γνωστών (των Michael Arrington του Techcrunch, Paul Kedrosky και Matt Marshall του Venture Beat, καθώς και του Fred Wilson του επενδυτή των μπλογκ κ.α.), η διαφήμιση ‘έπαιξε’ και στο μπλογκ του κι αλλού, πράγμα που επέσυρε την μήνι άλλων μπλογκερ και ξεκίνησε μια τεράστια συζήτηση στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού.

Ο Om Malik μετάνοιωσε και βγήκε και το παραδέχτηκε δημόσια αλλά όχι πολύ καθαρά. Πάντως η καταληκτική φράση του σχετικού ποστ του είναι ενδεικτική: “In the future I shall focus on what I know best – reporting and writing”. Άλλοι του προσάπτουν ότι βιάστηκε να παραδεχτεί λάθος εκεί που δεν υπήρχε κι ότι μαζί με μια αμφίσημη δήλωση του John Battelle, CEO της FM Publishing έρριξε αδικαιολόγητα λάδι στη φωτιά.

Παρακολουθώ την ιστορία με ανάμικτα συναισθήματα. Η FM Publishing είναι μια πρωτοπορειακή εταιρεία.
Κατάφερε να βάλει στα χέρια των μπλογκερ πολύ περισσότερα έσοδα απ’ αυτά που δέχονταν να τους μοιράσουν τα παραδοσιακά μέσα. Συνάσπισε γύρω της κορυφαίους blogger σε πολλαπλούς τομείς κι άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο στο θέμα διαφήμιση. Τι γίνεται όμως τώρα;
Αφενός φαίνεται να επαληθεύονται αυτοί που προφητεύουν ότι και τα νέα μέσα θα πάρουν την άγουσα των παλαιών και θα γίνουν κι αυτά φερέφωνα επιχειρηματικών συμφερόντων, αφετέρου βλέπω την αντίδραση στο γεγονός απ’ αυτά τα ίδια νέα μέσα, και την συνεπακόλουθη ευρεία δημόσια συζήτηση, σαν μια αντίδραση υγιή και αντάξια του ονόματός τους (αν θέλουμε να μιλάμε για ανεξαρτησία γνώμης και αντικειμενικότητα ενημέρωσης των μπλογκ).

Που θα πάει το πράγμα; Εσείς τι λέτε;