Ο θάνατος του email

Μια φορά κι ένα καιρό το πρώτο πράγμα που έκανε κανείς όταν αποκτούσε πρόσβαση στο Ίντερνετ, ήταν να ανοίξει κάποιο λογαριασμό ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και να αρχίσει να επικοινωνεί για προσωπικούς κι επαγγελματικούς σκοπούς.
Η πρώτη δική μου εμπειρία, ήταν μ’ ένα εταιρικό email σ’ ένα παλιο VAX, στο οποίο έμπαινα με dialup σύνδεση στην Ολλανδία! Αυτά ένα χρόνο πριν το 1995 και την άφιξη των browsers στην αγορά που ‘εκδημοκράτησε’ το ίντερνετ.
Από τότε μέχρι σήμερα δοκίμασα δεκάδες mail clients και web συστήματα (Eudora, Netscape, Outlook, Thunderbird, Κmail, yahoo mail, gmail, hotmail, netscape mail κ.α.) για να φτάσω σήμερα να έχω 7-8 λογαριασμούς για διάφορους σκοπούς όπου το 90% των μηνυμάτων που λαμβάνω είναι σπαμ!

Διαβάζοντας λοιπόν την είδηση ότι οι σπάμμερς βρήκαν τρόπο να δημιουργούν αυτόματα ταχυδρομικές θυρίδες στο yahoo mail και στο hotmail, το πήρα απόφαση: Δεν υπάρχει μέλλον γι αυτή τη μορφή επικοινωνίας. Ακόμα κι αν η είδηση δεν αληθεύει, η ουσία παραμένει η ίδια. Η τόσο ευρεία εκμετάλλευση αυτής της μορφής επικοινωνίας για ηλίθιους διαφημιστικούς σκοπούς και για phishing δεν προμηνύει τίποτα καλό για το μέλλον της. Κι η άποψη αυτή δεν είναι μόνο προσωπική. Την μοιράζονται κι άλλοι που έχουν νοιώσει το πρόβλημα καλύτερα.

Τι θα γίνει λοιπόν; Πως θα επικοινωνούμε στο ιντερνετ;
Καταρχήν η εταιρική επικοινωνία που έρχεται με τη σπαστική μορφή των newsletter είναι τελείως για τα μπάζα. Το πιο απλό που έχουν να κάνουν τα τμήματα μάρκετιν των εταιρειών, είναι να αντικαταστήσουν τα newsletter με ένα feed από το τμήμα των ειδήσεων της ιστοσελίδας τους ή, αν έχουν μπει βαθειά στο νόημα, από το εταιρικό μπλογκ.
Για την προσωπική επικοινωνία, μιας κι ο περισσότερος κόσμος πια είναι σε κάποιο social network ή έχει κάποιο μπλογκ ή προσωπική ιστοσελίδα, η φόρμα επαφής (contact form) είναι μια προσωρινή λύση. Δεν σ’ αναγκάζει να δημοσιεύσεις διεύθυνση email που γρήγορα θα γίνει βορά των σπάμμερς, ενώ με το CAPTCHA, κρατάει ακόμα μια απόσταση ασφαλείας. Αλλά αυτό ισχύει κυρίως για επικοινωνία με αγνώστους, γιατί οι προσωπικές επικοινωνίες έχουν άλλο κανάλι εδώ και πολύ καιρό: τα προγράμματα instant messaging. Για να μη μιλήσω για τα SMS

Το email  είναι πια  το αντίστοιχο του τηλέγραφου στην εποχή του fax. Και δυστυχώς χωρίς τους ρομαντισμούς των  τηλεγραφόξυλων της άγριας Δύσης…

One thought on “Ο θάνατος του email

  1. basileios

    έχω κάνει ένα businss model για την αντικατάσταση του mail εδω και δυο χρόνια και ψάχνω για χρηματοδότηση! (απορω πως και δεν έτυχε να το συζτήσουμε αυτό!).

    Είναι project των 150.000 ευρώ…

    ακούει κανας VC?

    😉

Comments are closed.