Οι βασικές αρχές του εταιρικού blogging

cp23.pngΣτο προηγούμενο άρθρο αναφερθήκαμε στα υπέρ και τα κατά της δημιουργίας ενός εταιρικού blog. Αναμφισβήτητα τα μείον σε ένα τέτοιο εγχείρημα είναι αρκετά, με πιο σημαντικό το ότι το εταιρικό blog για να εξελιχθεί κατάλληλα απαιτεί μεγάλη επένδυση και δέσμευση από πλευράς εταιρίας για την σωστή ανάπτυξή του. Παρ’ ολα αυτά τα οφέλη από ένα σωστά διατηρημένο εταιρικό blog είναι πολλά και μεγάλα, μια που το blog μπορεί να αποτελεί το κύριο μέσο με το οποίο η εταιρία επικοινωνεί με τον ‘έξω κόσμο’, φέρνοντας ακόμη και το ίδιο το site της εταιρίας σε δεύτερη μοίρα. Όπως πολλές φορές έχουμε αναφέρει από αυτη τη στήλη, ‘content is king’ σε όλα τα επίπεδα e-marketing. Τα blogs, ιστολόγια για το ελληνικό, αποτελούν σήμερα την απόλυτη έκφανση προσφοράς περιεχομένου στο intrernet γενικότερα, μα πολύ πιο έντονα στο σχετικά φτωχό από περιεχόμενο ελληνικό internet.
Συνοψίζοντας εν συντομία τα βασικά οφέλη από την δημιουργία ενός εταιρικού blog για τον ελληνικό χώρο μπορούμε να αναφέρουμε:

  • Τις ψηλές θέσεις σε μηχανές αναζήτησης (Google) που ‘χαρίζονται’ σήμερα για τα blogs.
  • Την δυνατότητα της δημιουργίας και προώθησης ενός εντελώς ξεχωριστού και προσωπικού προφίλ της εταιρίας
  • Την άμεση και σύγχρονη επικοινωνία με πελάτες και συνεργάτες
  • Την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών σε νέα κανάλια διανομής, νέες μηχανές αναζήτησης και νέα sites μέσα από το aggregation των RSS feeds που δημιουργούνται αυτόματα.
  • Την μοναδική ευκαιρία σήμερα να είστε οι πρώτοι στον τομέα σας που θα χρησιμοποιήσετε εταιρικό bogging σαν μέθοδο PR και marketing ώστε να πετύχετε άμεση και οικονομική brand recognition.

Τι όμως πρέπει να περιλαμβάνει ένα εταιρικό blog που έχει σκοπό να πετύχει όλα τα παραπάνω και ποιοι είναι οι κανόνες και οι αρχές που διέπουν ένα σωστά διατηρημένο blog; Αν και κάθε περίπτωση εταιρικού blog είναι διαφορετική και ο τρόπος με τον οποίο θα πρέπει να χειριστεί κανείς ένα εταιρικό blog εξαρτάται από πολλά πράγματα (π.χ. τον ανταγωνισμό, το είδος της εταιρίας, τον άμεσο σκοπό δημιουργίας του blog, το κοινό κλπ.) όπως ακριβώς ισχύει και με το e-marketing – και στο εξωτερικό ανθεί πλέον η έννοια του blog consultant τόσο για εταιρίες όσο και για πολιτικούς που προσπαθούν να κάνουν e-marketing ψηφοφόρων – θα δούμε σήμερα κάποιες βασικές αρχές κοινές σχεδόν για όλα τα εταιρικά blog

  • Διαβάστε άλλα blog και… αντιγράψτε. Μην προσπαθείτε να ανακαλύψετε τον τροχό. Διαβάστε συγγενή blog από το εξωτερικό, μάθετε το ύφος και τον τρόπο σκέψης και ανάπτυξης και ξεκινήστε από κει.
  • Ανανεώστε το blog σας καθημερινά – ειδικά στην αρχή. Είναι απαραίτητο να δείξετε – και στο κοινό μα και στα bots των μηχανών αναζήτησης – πως το έχετε πάρει σοβαρά. Για να αποκτήσετε μόνιμους αναγνώστες και να ανεβείτε ψηλά στις μηχανές αναζήτησης είναι απαραίτητο να γράφετε καθημερινά κείμενα στο blog σας.
  • Ξεχάστε την ξύλινη γλώσσα. Ανήκει σε άλλες εποχές και άλλους τύπους προωθήσεων του προφίλ σας. Τα blog πρέπει να γράφονται σε άμεση καθημερινή γλώσσα και να μην είναι μια άλλη μέθοδος για να περνάτε τα ξερά δελτία τύπου σας προς τα έξω. Αν πάλι πιστεύετε πως το πρόσωπο της εταιρίας σας αντιπροσωπεύεται από μια ξερή σοβαροφανή γλώσσα, τότε καλή σας τύχη…
  • Γράψτε για πράγματα που ενδιαφέρουν το κοινό σας και σχετίζονται με την εταιρία και τα προϊόντα σας. Σκοπός σας είναι – και – η ενημέρωση των επισκεπτών για πράγματα που τους ενδιαφέρουν. Αφήστε τις πληροφορίες για τον σκύλο της εταιρίας σε προσωπικά blog – ή στο blog του Google…
  • Χρησιμοποιείστε το blog σας σαν μέθοδο για search engine optimization και link building. Γι αυτό το λόγο είναι απαραίτητο να δίνετε συνδέσμους από το blog σας τόσο προς παλιότερα κείμενά σας όσο και προς το κύριο site της εταιρίας. Επίσης είναι απαραίτητη η χρήση των λέξεων /φράσεων κλειδιά που αφορούν στην επιχείρησή σας με σκοπό το πλασάρισμα ψηλά σε μηχανές αναζήτησης.
  • Επιλέξτε από την αρχή τον υπεύθυνο ή τους υπεύθυνους για να γράφουν στο blog και αφήστε τους να κάνουν την δουλεία τους. Πολλές επεμβάσεις και εγκρίσεις από τμήματα, γραμματείς και φαρισαίους δεν κάνουν καλό.
  • Επίσης επιλέξτε από την αρχή την πολιτική που θα έχετε για την απάντηση των σχολίων στο blog και το πρόσωπο που θα είναι υπεύθυνο γι’ αυτό. Μην λογοκρίνετε τα σχόλια σας. Ένα κακό σχόλιο για την εταιρία που απαντήθηκε σωστά και χρησιμοποιήθηκε από την ίδια την εταιρία είναι καλύτερο από ένα σχόλιο που λογοκρίθηκε.
  • Επιλέξτε μια πλατφόρμα για το blog σας (π.χ. wordpress, blogger, movable type/typepad) και μια διεύθυνση γι’ αυτό (είτε στο δικό σας domain name, είτε hosted στα site της πλατφόρμας) και μείνετε εκεί χωρίς να αλλάξετε. Η όποια αλλαγή θα σημαίνει πως θα χάσετε σίγουρα ένα μεγάλο μέρος από το κοινό που έχετε κοπιάσει για να αποκτήσετε.
  • Προωθήστε το blog μέσα από ελληνικούς (sync.gr, bouligator.gr, blogspace.gr κλπ) αλλά και ξένους (technorati, feedster) feed aggregators. Χρησιμοποιήστε επίσης τα site τύπου digg.com, buzzme.gr, del.icio.us κλπ για να επιτρέπετε στους επισκέπτες σας να σας προωθούν μέσα από αυτά τα συστήματα social bookmarking.
  • Μετρήστε τα πάντα. Όπως και στο website είναι απαραίτητο να βλέπετε καθημερινά τόσο τους επισκέπτες σας όσο και τους τρόπους με τους οποίους έρχονται στο blog σας. Μετρώντας θα μπορείτε να αξιολογήσετε την πορεία του blog καθώς και κατά πόσο επιστρέφει την επένδυση που έχετε κάνει σε αυτό.

Επαναλαμβάνω πως η δημιουργία ενός εταιρικού blog απαιτεί μεγάλη δέσμευση από πλευράς εταιρίας και ίσως ίσως και μια αλλαγή πλεύσης για την φιλοσοφία του προσώπου της εταιρίας προς τα έξω. Δυστυχώς ή ευτυχώς ημίμετρα δεν χωρούν και γι αυτό αν δεν υπάρχει από αρχή η κατάλληλη ώθηση και ορμή για την δημιουργία και την συντήρησή του καλό θα ήταν να μην το επιχειρήσετε. Αν παρ’ ολα αυτά το κάνετε θα το δείτε και μόνοι σας πως θα περάσετε πολλά στάδια μέχρι να βρείτε το σωστό ύφος που σας ταιριάζει και αποδίδει στους αναγνώστες σας. Η προώθηση του blog αποτελεί θέμα με το οποίο θα ασχοληθούμε σε επόμενο άρθρο. Καλή τύχη.


Άρθρο του Δρ. Βασίλη Δρόλια από το τεύχος Σεπτεμβρίου του περιοδικού “Channel Partner”.