Microsoft προς Facebook: 240εκ $ για να μου πεις ποιούς ξέρεις

Το Facebook είναι κάτι σαν το iphone για Web 2.0: κλέβει όλο το hype. Τελευταία ακουγόντουσαν κάποιες κριτικές φωνές για την αξία που έχει, για το ότι ακόμα δεν είναι ξεκάθαρο το business model του, για το ότι υπήρξε μια κάμψη στην επισκεψιμότητα κτλ, αλλά σήμερα, το Facebook περνάει από το ταμείο, αφού διαπραγματευτεί με δύο νύφες πριν, και ‘τσιμπάει’ 240 εκατομυριάκια!!

Προς τι; Επένδυση! Με βάση εκτιμώμενη αξία τα 15 δις $ (Γκάσπ!).

Α, κι επιπλέον η Microsoft θα γίνει ο αποκλειστικός προμηθευτής διαφημίσεων του για τις ΗΠΑ (Καλά, εταιρεία λογισμικού δεν είναι η Microsoft;)

Τι είναι αυτό που διαθέτει το Facebook που το κάνει τόσο $αξια$γάπητο; Βλέπω εκεί ένα καλό μαθητή να σηκώνει το χέρι. Έλα, Νίκο, πες!

To όνειρο κάθε διαφημιστή (και μάλλον πρέπει να συμπεριλαμβάνουμε και τη Microsoft πλέον σ’ αυτή την κατηγορία) είναι να μπορεί να στοχεύσει τη διαφήμιση του. Δηλαδή να ξέρει σε ποιόν την απευθύνει (φύλο, ηλικία, εισόδημα, μόρφωση, οικογενειακή κατάσταση κτλ). Η στόχευση ως τώρα γινόταν κυρίως με στατιστικές μεθόδους: π.χ. ποιός βλέπει ποδόσφαιρο; Άντρες κυρίως; Βάλε διαφήμιση αυτοκίνητα στο ημίχρονο. Πότε θα δείξει παιχνίδια η Τιβί; Μαζί με τα κινούμενα σχέδια κ.ο.κ
Η μέθοδος έχει τις επιτυχίες της που ενδυναμώνονται άμα κάνεις και μια καλή δειγματοληπτική έρευνα που και που. Αλλά μιλάμε πάντα για ποσοστό επιτυχίας στη στόχευση.
Κι έρχεται το facebook και σου λέει: “τι θες κύριες διαφημιστά; Όλα τα στοιχεία των τάδε και τάδε, εδώ, να στα δώσω εγώ. Που τα ξέρω; Μα, μου τα λένε οι ίδιοι!”

Μπίνγκο!

Το Facebook λοιπόν σκαρώνει μια εφαρμογή αντίστοιχη του Adwords, όχι για να στοχεύσει με βάση κάποια αναζήτηση στο ιντερνετ, αλλά για να στοχεύσει με βάση το ποιός είσαι. Κι αυτή η εφαρμογή και η βάση των χρηστών είναι που έκαναν τα σάλια των Microsoft και Google να τρέχουν…

Δεν ξέρω. Όταν κάποιος κρυφοκοιτάζει τι διαβάζω στο τραίνο, ή στήνει αυτί όταν μιλάω με γνωστό στο δρόμο, πάντα μου δημιουργεί ένα ενοχλητικό συναίσθημα. Το ίδιο ακριβώς νοιώθω τώρα για το account μου στο facebook…

Κι είναι και κάτι άλλο: δεν πιστεύω να δούμε το Facebook από PHP να γυρίζει σε .Net…

(Εδώ η επίσημη ανακοίνωση της Microsoft και του Facebook).

8 thoughts on “Microsoft προς Facebook: 240εκ $ για να μου πεις ποιούς ξέρεις

  1. kbee

    15 δις… Αυτό τα λέει όλα!

    Στοχευμένη διαφήμιση είναι το όνειρο του κάθε marketeer! Αυτό ακριβώς συζητούσαμε με έναν φίλο μου σήμερα, τώρα έχεις τα πάντα πέρα απο ηλικία μόρφωση κτλ σκεφτείτε όμως και κάτι άλλο!
    Μέσω εφαρμογές (όπως την “Που έχεις ταξιδέψει” ή αυτήν με τις ταινίες) πέρα από τα δημογραφικά σου στοιχεία, δείχνει και άλλα ενδιαφέρονται!
    Bingo, σου έρχονται προσφορές για ταξίδια, μουσική, ταινίες…

    Είμαι περίεργος να δω τι θα ακολουθήσει…

  2. lexx

    Αυτή η εξέλιξη είναι τρομακτικά ενδιαφέρουσα. Και το επίθετο δεν το χρησιμοποίησα καθόλου τυχαία. Για να δούμε.

  3. nikan

    @nikos Δεν σ’ έπιασα. Που αναφέρεσαι;

    @kbee, lexx Ρε παίδες, δεν κοιμάστε εσείς; Ανεβάζω
    ποστ στις 2 τη νύχτα και σχολιάζετε στις 3;
    🙂

    @kbee Με τρόμαξες (και με τις δύο έννοιες, που λέει κι ο lexx) για τα καλά με τα ταξίδια: έχω περάσει 75 τοποθεσίες στο facebook.

  4. kbee

    Δεν το κατάλαβα :Ρ
    Ήταν κ βράδυ όταν το έγραφα, ήταν κάπως περιληπτικό…

    Αυτό που εννοούσα είναι ότι πέρα από τα δημογραφικά στοιχεία σου, όπως αν είσαι παντρεμένος, τι ηλικία έχεις, αν σπούδασες και τι κτλ…
    Μέσω facebook, θα μπορούν μέσω των εφαρμογών τους να βρίσκουν και τα ενδιαφέροντα σου! Πέρα από 3-4 ταινίες που θα έχεις πχ στο favorite movies, μέσω της εφαρμογής Movies κάνεις αξιολόγηση κι άλλων ταινιών!
    Έτσι βρίσκουν τι σου αρέσει και σου κάνουν στοχευμένη διαφήμιση! Με τα ταξίδια θα ισχύει περίπου το ίδιο πράγμα…
    Μένει να δούμε την αποτελεσματικότητα που θα έχουν τελικά!

    Και μην ξεχνάτε, περιμένουμε και τις διαφημίσεις στο YouTube… Για να δούμε πως θα είναι το μέλλον!

  5. JustAnotherGoneOff

    Πως διαγράφομαι από το FaceBook;

    Κάτι έχει αρχίσει να μην μου αρέσει εκεί μέσα (και δεν αφορά απαραιτήτως την “στοχευμένη διαφήμιση”)

  6. JustAnotherGoneOff

    Οκ το βρήκα το Deactivate Account.

    Θα το αφήσω λίγες μέρες μέχρι να δω τι τρέχει στα “γύφτικα”.

  7. lexx

    που να μας πάρει ύπνος με τέτοια νέα :p -όχι εντάξει, το πρόβλημα είναι γενικότερο-

Comments are closed.