Η οικονομική αξία ενός μπλογκ

Δεν έχουμε δει ακόμα αγοραπωλησίες μπλογκ στην Ελλάδα, αλλά επειδή κάποτε θα το δούμε κι αυτό, ας κάνουμε έτσι πολύ νωρίς το ερώτημα: με βάση τι θα αποτιμούσαμε την αξία ενός μπλογκ, αν θέλαμε να το πουλήσουμε (κι αν υπήρχε αγοραστής βέβαια);

Στον Problogger αναφέρονται μια πλειάδα από παράγοντες από τους οποίους αυτοί που κρατάω είναι οι ακόλουθοι:

  • Επισκέπτες και pageviews
  • Αριθμός συνδρομητών στο feed
  • Technorati Ranking
  • Αριθμός ποστ

Ο λόγος που κρατάω μόνο αυτούς είναι γιατί είναι ποσοτικοί και σχετικά επαληθεύσιμοι. Λέω σχετικά γιατί η επισκεψιμότητα παίρνει πολύ νερό κι ο αριθμός των εγγεγραμμένων στο feed είναι εντελώς σκοτεινό νούμερο, αφού δεν έχεις καμιά άλλη ένδειξη πέραν του τι είδους feed reader χρησιμοποιεί ο εγγεγραμμένος.

Αρκετά αντικειμενικό κι επαληθεύσιμο είναι το technorati ranking, γιατί μετράει links τα οποία κάποιος μπορεί να δει και να εκτιμήσει την ποιότητά τους.

Ο αριθμός των ποστ είναι κάτι που αποκτά νόημα αν τα έχει διαβάσει κανείς (γιατί μπορεί να είναι μπούρδες) κι αν κάνει μια ανάλυση λέξεων κλειδιών, για να δει τι traffic από μηχανές αναζήτησης μπορεί να οδηγηθεί στο μπλογκ

Από μια ανάλυση, προκύπτει πάντως μια τιμή της τάξης των 30 Ευρώ ανά συνδρομητή. Με διακόσιους συνδρομητές, όπως έγραφε ο μετρητής πριν ‘μεθύσει’, θα έπιανα λοιπόν 6000 Ευρώ.

Καλά είναι;

Μπα. Δεν πουλιέμαι τόσο φτηνά 😉

Powered by ScribeFire.

3 thoughts on “Η οικονομική αξία ενός μπλογκ

  1. basileios

    πουλα τωρα που ειναι μοδα… το βλεπω να πεφτει η τιμη στα 3 ευρω ανα συνδρομητη… 😉

  2. Άγγελος

    Σε γενικές γραμμές συμφωνώ με τα κριτήρια που θέτεις για την τιμή, αλλά διαφωνώ με το technorati ranking… Και αυτό γιατί δεν πιάνει όλα τα Links, αλλά μόνο όσων blog είναι γραμμένα στο technorati, με αποτέλεσμα να χάνουμε πολλά και σημαντικά Links. Π.χ. το sync.gr δείχνει για το blog μου πολλά περισσότερα links από ότι το technorati, αλλά έχει το κακό ότι δεν μου λέει από που είναι!

Comments are closed.