Ο αντίλογος για το αρχείο της ΕΡΤ

Στο δεύτερο ποστ μου για το αρχείο της ΕΡΤ ο σχολιαστής με το ψευδώνυμο Piroski εξέφρασε έναν αντίλογο ο οποίος φαίνεται να προέρχεται από την ίδια την ΕΡΤ αν κι ο ίδιος το αρνείται. Αλλά και να μην είναι από την ΕΡΤ, δεν έχει σημασία. Σημασία έχει να δούμε ποια αντεπιχειρήματα υπάρχουν. Γι αυτό θα αναπαράγω εδώ τον διάλογο, γιατί πιστεύω ότι αξίζει να λάβει παραπάνω προσοχή από όσο παίρνει μέσα στα σχόλια.

Καταρχήν λίγο το ιστορικό για όσους δεν το έχουν παρακολουθήσει:

Στις 23/11 διαβάζοντας την είδηση ότι ένας Γερμανικός ραδιοφωνικός σταθμός προτίθεται να διαθέσει το περιεχόμενό του με άδεια Creative Commons εκφράζω τον προβληματισμό μήπως κι η ΕΡΤ έπρεπε να κάνει το ίδιο.

Κατόπιν περί της 10/12 γίνεται η ανακοίνωση για τη διάθεση μέρους του υλικού της ΕΡΤ μέσα από ειδική ιστοσελίδα οπότε ψάχνοντας λίγο το θέμα, εκφράζω τον προβληματισμό μήπως το ζήτημα της αδειοδότησης είναι μερικώς λυμένο γιατί η ψηφιοποίηση του υλικού έγινε με κοινοτικά κονδύλια κι επομένως το υλικό πρέπει να διατίθεται ελεύθερο. Σ’ αυτό το δεύτερο ποστ, η/ο Piroski γράφει τα εξής (τα έντονα πλάγια είναι αποσπάσματα από το ποστ μου που παραθέτει):

Αν και δεν σου απαντώ επισήμως εκ μέρους της ΕΡΤ νομίζω ότι βάζοντας την κοινή λογική κάτω μπορώ να σου λύσω τις απορίες σου.

Το να χρησιμοποιήσω το υλικό για να κάνω ένα ντοκυμαντέρ θεωρείται εμπορική πράξη;
– Ναι! Είναι εμπορική πράξη!

Αν όχι, πως μπορεί να μου γίνει διαθέσιμο αυτό το υλικό;
– Να απευθυνθείς στην ΕΡΤ και να ζητήσεις αντίγραφο και να πληρώσεις γι’ αυτο.

Γιατί δεν αναφέρεται τίποτα σχετικό στην ιστοσελίδα;
– Διότι πολύ απλά στην συγκεκριμένη ιστοσελίδα παρέχεται η δυνατότητα θέασης του συγκεκριμένου οπτικοακουστικού υλικου. Όχι το κατέβασμά του, η αποθήκευσή του σε μαγνητικά μέσα και βεβαίως όχι η εμπορική του εκμετάλλευση. Η ιστοσελίδα απαυθύνεται σε οικιακούς χρήστες και δεν είναι online super market. Η συγκεκριμένη ιστοσελίδα δεν απευθύνεται σε αυτούς που θέλουν υλικο για εμπορική εκμετάλλευση. Όποιος θέλει να αποκτήσει οπτικοακουστικό υλικό για εμπορική εκμετάλλευση θα πρέπει να το ζητήσει επισήμως από τις υπηρεσίες της ΕΡΤ.

Σημειωτέον ότι στα κριτήρια ένταξης της πρότασης βάσει της οποίας χρηματοδοτήθηκε η ΕΡΤ, υπάρχει και το παρακάτω: Διαθεσιμότητα πολιτιστικού περιεχομένου ως πρωτογενούς υλικού για τη δημιουργία δευτερογενών προϊόντων και υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας (Κριτήριο ΣΚ1)Εδώ τι έχουμε να πούμε;
– Έχουμε να πουμε αυτο που σου εξήγησα πριν. Αν θες υλικο για να το εκμεταλλευτείς εμπορικά θα απευθυνθείς προσωπικώς στην ΕΡΤ. Όχι να ψάχνεις στο site για κατέβασμα.

Σε άλλο σημείο η ιστοσελίδα λέει: Το έργο έχει ως στόχο να διασώσει, διατηρήσει και αναδείξει το πλουσιότερο οπτικοακουστικό αρχείο της χώρας μας, μέσα από ενέργειες που: … Παρέχουν ελεύθερη πρόσβαση στο κοινό με τη χρήση των τεχνολογιών του Διαδικτύου και των ηλεκτρονικών εκδόσεων, κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να διασφαλίζονται τα πνευματικά δικαιωμάτων των δημιουργών.
– Aυτό που δεν καταλαβαίνεις είναι η διάκριση ανάμεσα στο κοινό (home user) και αυτόν που θα θελήσει (με νόμιμα ή παράνομα μέσα) να εκμεταλλευτεί εμπορικά το συγκεκριμένο υλικό.

Ακολουθεί η απάντησή μου (τα πλάγια έντονα είναι αναφορές στο παραπάνω σχόλιο):

Αυτό που δεν φαίνεται να κατανοείς εσύ στο οργισμένο ύφος της ανώνυμης κατ΄ουσίαν απάντησης σου που προσπαθεί να με βάλει στη θέση μου είναι ότι το υλικό της ΕΡΤ το έχουν πληρώσει οι Έλληνες φορολογούμενοι τα τελευταία 60 χρόνια και την ψηφιοποίηση επίσης αυτοί κι οι Ευρωπαίοι φορολογούμενοι την πλήρωσαν. Πως λοιπόν μιλάμε για υλικό περιουσία της ΕΡΤ (σαν να είναι η ΕΡΤ μια ιδιωτική εταιρεία) κι όχι δημόσιο;
“Να απευθυνθείς στην ΕΡΤ και να ζητήσεις αντίγραφο και να πληρώσεις γι’ αυτο.” Γιατί παρακαλώ πρέπει να πληρώσω κάτι που έχω πληρώσει και πληρώνω στο διηνεκές και που γίνεται έτσι κι αλλιώς δευτερογενώς πηγή διαφημιστικών εσόδων όταν προβλήθηκε/προβάλεται;
“Η ιστοσελίδα απαυθύνεται σε οικιακούς χρήστες και δεν είναι online super market.” Το BBC σουπερμάρκετ το θεωρείς;
“Αν θες υλικο για να το εκμεταλλευτείς εμπορικά θα απευθυνθείς προσωπικώς στην ΕΡΤ. Όχι να ψάχνεις στο site για κατέβασμα.” προφανώς δεν διαβάζεις σωστά. Εγώ μιλάω για δημιουργία μη εμπορική.

Ο/η Piroski επανέρχεται με τα παρακάτω(τα πλάγια έντονα είναι αναφορές στην απάντησή μου, τα σκέτα έντονα, δικές μου υπογραμμίσεις):

Τα πράγματα είναι απολύτως ξεκάθαρα. Για ***μη εμπορικούς σκοπούς*** το υλικο είναι διαθέσιμο μέσω internet. Επομένως δεν έχεις λόγο να πάρεις hard copy αφου υπάρχει διαθέσιμη η υπηρεσία μέσω internet. Είναι στην διακριτική ευχέρια της ΕΡΤ να διαθέσει σε απλούς ιδιώτες hard copy για οικιακή χρηση και το κάνει. Εχει διαθέσει την “Λωξάντρα” το “Χριστος Ξανασταυρώνεται” και άλλες σειρές σε ***μη επαγγελματικό format*** (DVD) για οικιακούς χρήστες και με τον όρο όπως αναγράφεται πάνω στο DVD ότι διατίθεται “για μη εμπορικη εκμετάλλευση”.

Πάμε στα άλλα τώρα.

@Piroski Αυτό που δεν φαίνεται να κατανοείς εσύ στο οργισμένο ύφος της ανώνυμης κατ΄ουσίαν απάντησης σου που προσπαθεί να με βάλει στη θέση μου είναι ότι το υλικό της ΕΡΤ το έχουν πληρώσει οι Έλληνες φορολογούμενοι τα τελευταία 60 χρόνια και την ψηφιοποίηση επίσης αυτοί κι οι Ευρωπαίοι φορολογούμενοι την πλήρωσαν.
– Και γιατι θα πρέπει κάποιος να εκμεταλλεύεται εμπορικά και μάλιστα χωρίς να πληρώσει (!!!) κάτι που τον πλήρωσαν όλοι οι έλληνες; Εσύ δηλαδή θα συμφωνούσες να πάρει δωρεάν το ΜΕΓΚΑ από την ΕΡΤ έναν ιστορικό αγώνα ποδοσφαίρου, να τον μεταδόσει και να βγάλει και κέρδος από τις διαφημησεις; Ξανασκέψου το!

Πως λοιπόν μιλάμε για υλικό περιουσία της ΕΡΤ (σαν να είναι η ΕΡΤ μια ιδιωτική εταιρεία) κι όχι δημόσιο;
– Οι δημόσιοι οργανισμοι έχουν περιουσιακά στοιχεία (ύλικά και άυλα). Και διαθέτουν τα περιουσιακά τους στοιχεία στο κοινό (βλέπε site οπτικοακουστικού αρχείου + DVD). Ποιός μπορεί να ισχυριστεί ότι μια δημόσια εταιρία ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ να διαθέτει χωρίς αντάλλαγμα την περιουσία της σε μεμονομένα άτομα που θέλουν να τα εκμεταλλευτούν εμπορικά;

“Να απευθυνθείς στην ΕΡΤ και να ζητήσεις αντίγραφο και να πληρώσεις γι’ αυτο.” Γιατί παρακαλώ πρέπει να πληρώσω κάτι που έχω πληρώσει και πληρώνω στο διηνεκές και που γίνεται έτσι κι αλλιώς δευτερογενώς πηγή διαφημιστικών εσόδων όταν προβλήθηκε/προβάλεται;
– Εάν κάποιος θεωρεί ότι επειδή εδώ και χρόνια το μικρό ποσό που πληρώνει μέσω ΔΕΗ στην ΕΡΤ, αρθροιστικά αρκεί για να απαιτήσει να του παραδοθεί μια τηλεοπτική σειρά της ΕΡΤ και να την εκμεταλλευτεί εμπορικά, ας το πράξει. Είτε απευθείας είτε με προσφυγή στα δικαστήρια.

“Η ιστοσελίδα απευθύνεται σε οικιακούς χρήστες και δεν είναι online super market.” Το BBC σουπερμάρκετ το θεωρείς;
– Η απάντηση από το site του ΒΒC “You ***may not*** copy, reproduce, republish, disassemble(!!!), decompile, reverse engineer, download(!!!), post, broadcast, transmit, make available to the public(!!!), or otherwise use bbc.co.uk content in any way except for your own personal, non-commercial use. You also agree not to adapt, alter or create a derivative work from any bbc.co.uk content except for your own personal, non-commercial use. Any other use of bbc.co.uk content requires the prior written permission of the BBC.”

“Αν θες υλικο για να το εκμεταλλευτείς εμπορικά θα απευθυνθείς προσωπικώς στην ΕΡΤ. Όχι να ψάχνεις στο site για κατέβασμα.” προφανώς δεν διαβάζεις σωστά. Εγώ μιλάω για δημιουργία μη εμπορική.
– Στο αρχικό Post σου ρωτάς : “να χρησιμοποιήσω το υλικό για να κάνω ένα ντοκυμαντέρ θεωρείται εμπορική πράξη;” Και σου απάντησα ότι τα ντοκυμαντέρ είναι εμπορεύματα. Εκτός εάν εννοείς ότι το ντοκυμαντέρ που θα κάνεις θα το έχεις ΜΟΝΟ για να το βλέπεις εσύ σπίτι σου. Σε αυτήν την περίπτωση θα πρέπει να πείσεις την ΕΡΤ για τις προθέσεις σου και κυρίως για το ότι δεν θα το διαθέσεις με οικονομικό αντάλλαγμα… και επίσης να την πείσεις ότι το ντοκυμαντέρ που θα φτιάξεις δεν θα στρεβλώνει το αρχικό δημιούργημα. Και το άγαλμα του Βενιζέλου δίπλα στο Μέγαρο Μουσικής είναι του δημοσίου. Το πλήρωσε στον δημιουργό και είναι περιουσία του δημοσίου. Αυτό δεν σημαίνει ότι το κράτος μπορεί να το διαθέσει σε κάποιον για να το βάλει σπίτι του και να το κάνει καλόγερο για παλτά. Αμφιβάλλω δε αν το κράτος είναι υποχρεωμένο να του κάνει αντίγραφο για οικιακή χρήση.

Από τη συζήτηση αυτή υπάρχουν τα ακόλουθα σημαντικά στοιχεία:

α. Η ΕΡΤ μπορεί να διαθέσει σε απλούς ιδιώτες ‘hard copy’ για οικιακή χρηση και το κάνει.

Πόσοι από σας αλήθεια το γνωρίζετε αυτό; Ποιά είναι τα κριτήρια με τα οποία η ΕΡΤ αποφασίζει να διαθέσει σε κάποιους υλικό για οικιακή χρήση και σε κάποιους πιθανώς όχι; Αναγράφεται αυτό στην ιστοσελίδα του αρχείου; ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΕΛΙΩΔΕΣ ΝΑ ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ;

β. Υπάρχει μια επιμονή στις απαντήσεις στο θέμα της εμπορικής εκμετάλλευσης ενώ εγώ έχω τονίσει ότι δεν μιλάω για εμπορική εκμετάλλευση. Την μη εμπορική χρήση η/ο Piroski την αντιλαμβάνεται μόνο ως οικιακή/ατομική χρήση. Δεν καταλαβαίνει την δημιουργία δευτερογενών πολιτιστικών προϊόντων με μίξη υπαρχόντων και διάθεση με άδεια Creative Commons γι αυτό μου λέει ότι η δημιουργία ντοκυμαντέρ είναι εμπορική πράξη.Κι αυτό ίσως να είναι και το πρόβλημα σ΄αυτή τη συζήτηση: ότι η ΕΡΤ δεν γνωρίζει τη νομική διάσταση και δυνατότητα που θέτουν οι άδειες Creative Commons.

γ. Περίπτωση BBC

H/O Piroski παραθέτει ένα απόσπασμα όρων χρήσης δεν ξέρω από που, δεν δίνει σύνδεσμο ως θα όφειλε. Υποθέτω λοιπόν ότι είναι από κάποια γενική σελίδα όρων του BBC. Σε απάντηση ιδού η σελίδα του αρχειακού υλικού του BBC που διατίθεται με άδεια Creative Commons: http://creativearchive.bbc.co.uk/

δ. Θεωρεί ότι το ποσό που πληρώνει ο φορολογούμενος είναι αφενός μικρό, αφετέρου εξαντλείται στην εισφορά μέσω ΔΕΗ. Στο βαθμό που η Ραδιοφωνία κι η Τηλεόραση είναι/ήταν κρατικές κι έχουν επιδοτηθεί από τον προϋπολογισμό του κράτους, άμμεσα ή έμμεσα, ή τώρα από την Ευρωπαϊκή Ένωση, οι εισφορές αυτές έχουν προέλθει από φορολογικά έσοδα που σε καμία περίπτωση δεν είναι μικρά. Επιπλέον, όταν έχω τη δυνατότητα να αγοράσω ένα εμπορικό DVD με 10-20 Ευρώ (κι άρα κάπου εκεί θα έπρεπε να αποτιμάται εμπορικά και μια τηλεταινία της ΕΡΤ, ας πούμε) τα όσα έχω συνεισφέρει συσσωρευτικά όλα τα χρόνια που συνεισφέρω, παραεπαρκούν για να λάβω δωρέαν μεγάλο μέρος του υλικού. Άλλωστε αυτό φαίνεται να αναγνωρίζεται κι από την πρακτική διάθεσης ‘hard copy’ στους ιδιώτες που αναφέρθηκε παραπάνω.

Σταματάω εδώ γιατί ήδη είναι πολύ μακροσκελές το κείμενο και το παραδίδω στην κρίση σας, εκφράζοντας την ευχή, αν η/ο Piroski είναι στέλεχος της ΕΡΤ, να μεταφέρει το αίτημα στον οργανισμό: διάθεση του υλικού με άδειες Creative Commons. It’s as simple as that.

Update: Τα παιδιά του Pixelcast εμπνεύστηκαν από τη συζήτηση κι αφιέρωσαν ένα ολόκληρο επεισόδιο στο θέμα. Δείτε εδώ τη συζήτηση από το Νίκο Δραντάκη και τον Παγιώτη Βρυώνη.

15 thoughts on “Ο αντίλογος για το αρχείο της ΕΡΤ

  1. coolplatanos

    @Εσύ δηλαδή θα συμφωνούσες να πάρει δωρεάν το ΜΕΓΚΑ από την ΕΡΤ έναν ιστορικό αγώνα ποδοσφαίρου, να τον μεταδόσει και να βγάλει και κέρδος από τις διαφημησεις; Ξανασκέψου το!

    Μήπως αγνοεί ο Piroski ότι αυτό ήδη έχει γίνει; Δηλαδή όταν πρωτοδημιουργήθηκαν τα ιδιωτικά κανάλια το αρχειακό υλικό της ΕΡΤ λεηλατήθηκε κυριολεκτικά και κάποιοι όντως έβγαλαν κέρδος από αυτό…

  2. coolplatanos

    Από την άλλη nican ομολογώ ότι κι εγώ δεν έχω καταλάβει ακριβώς την έννοια των creative commons. Αντιλαμβάνομαι π.χ. να φτιάξει κάποιος ένα ντοκιμαντέρ με υλικό της ΕΡΤ και να το δείξει για εκπαιδευτικούς λόγους σε μία τάξη σχολείου. Εκεί δεν υπάρχει θέμα εμπορικής εκμετάλλευσης και φαντάζομαι ότι δεν θα υπάρξει κάποιο νομικό πρόβλημα. Ομως αν κάποιος φτιάξει ένα ντοκιμαντέρ με το ίδιο υλικό και το ανεβάσει σε ένα blog που περιέχει διαφήμιση εκεί υποθέτω τίθεται θέμα εμπορικής εκμετάλλευσης. Αν όμως το εν λόγω blog δεν περιέχει διαφήμιση δεν τίθεται τέτοιο θέμα. Αυτό έχω καταλάβει σχετικά με τα creative commons. Εχω καταλάβει λάθος;

  3. Zisopoulos Dimitris

    Ως παραγωγός τηλεοπτικών προγραμμάτων, και έχοντας παράξει για την ΕΡΤ πάνω από 25 τηλεοπτικές σειρές (κυρίως ντοκιμαντερίζουσες) να επισημάνω εδώ πως η ΕΡΤ ουδέποτε έχει τηρήσει το συμβόλαιο που συνάπτει με τους παραγωγούς σε ότι αφορά τα πνευματικά δικαιώματα. Σ’ αυτό αναφαίρεται η απόδωση οικονομικού μερίσματος στον παραγωγό σε κάθε περίπτωση προβολής του έργου του πέραν της συμφωνημένης, δηλαδή μια κάθε κασσέτα που έχουν λιώσει στις επαναλήψεις κανονικά θα μ’ είχε κάνει πλούσιο (που δεν είμαι). Παρ’ όλ αυτά κατ’ επενάληψιν έχω ταχθεί κατά των πνευματικών δικαιωμάτων. Να πληρωθώ για τον κόπο μου, ναι, για την ιδέα, όχι. ”Οι ιδέες είναι σαν… όλοι έχουν από μία…”.

  4. Δημήτρης

    Ειλικρινά νομίζω ότι ο τρόπος του BBC είναι πολύ καλός. Επίσης δίνει απάντηση στα περισσότερα ερωτήματα του τι / πως / ποιος κλπ. Κυρίως εδώ:

    http://creativearchive.bbc.co.uk/archives/2005/03/the_rules_in_br_1.html

    @coolplatanos: Τα πράγματα είναι απλά. Η CC license σου λέει “No commercial use”. Αν εσύ κάνεις κάτι (π.χ. βάλεις το υλικό σε blog που έχει διαφημίσεις) που το BBC το θεωρήσει commercial use, θα σε πάει στο δικαστήριο και εκεί θα αποφασιστεί αν ήταν commercial ή όχι η συγκεκριμένη χρήση του υλικού.

  5. Rodia

    Χθες πετυχα καποιον σε κρατικο καναλι -ΕΤ1 η ΝΕΤ, δεν θυμαμαι, ουτε ονομα ακουσα, στο τελος το πετυχα ισα ισα ωστε να ακουσω την τελευταια φραση- που ειπε κατι περι ασυδοσιας στο ιντερνετ και οτι «το ιντερνετ ειναι ο πειρατης Μαυρογενης»!!!
    Προφανως, μαλλον μιλουσε για τα πνευματικα δικαιωματα…

  6. nikan

    @coolplatanos Υπάρχουν 6 παραλλαγές της άδειας Creative Commons. Οι τρεις δεν επιτρέπουν εμπορική χρήση, οι άλλες τρεις επιτρέπουν. Δεν έχω μπει στην λεπτομέρεια του πια άδεια είναι η ενδεδειγμένη και δεν είναι ανάγκη καθόλου να είναι μία. Μπορούν οι άδειες να εξιδεικεύονται ανάλογα με τον αποδέκτη. Για χρήση από εταιρεία ισχύει αυτό, για χρήση από ιδιώτη το άλλο κτλ. Ένα μπλογκ που περιέχει διαφήμιση μπορεί να χρησιμοποιεί μόνο υλικό με τρεις από τις έξι άδειες.

    @Ζησιμόπουλος Δημήτρης Σημαντική η κατάθεσή σου κι ακόμα πιο ενδιαφέρουσα η θέση σου για το copyright.

    @Δημήτρης Δεν ξέρω αν είναι τέλειο το BBC αλλά τουλάχιστον οι άνθρωποι το ψάχνουν το θέμα.

  7. JustAnotherGoneOff

    Όλοι λένε για τις άδειες Creative Commons αλλά δεν βλέπω καμιά ελληνική μετάφραση για να κατανοήσουμε τους νομικίστικους όρους.

  8. Pingback: Pixel Cast » Pixelcast #7: Σε ποιόν ανήκει το αρχείο της ΕΡΤ?

  9. Oneiros

    Έχει δίκιο ο JAGO και το έχω επισημάνει κι εγώ κατά καιρούς. Το έργο της Ομάδας I3 του ebusinessforum, παρ’ ότι αξιόλογο και χρήσιμο, είναι ελλειπές στις παραμέτρους που αφορούν την αξιοποίησή του από το κοινό. Ενώ οι άδειες έχουν μεταφραστεί εδώ και καιρό -με μιά διαδικασία που δεν υπήρξε αρκετά ανοικτή και προβεβλημένη στα παραγωγικά της στάδια, IMO- τα human readable κείμενα δεν υπάρχουν πουθενά σε μορφή html για άμεση αξιοποίηση από τους δημιουργούς. Παρ’ όλα αυτά, η προσαρμογή στην Ελληνική νομοθεσία έγινε, το διεθνές παράδειγμα δείχνει ότι οι άδειες CC έχουν εφαρμογή σε τέτοιες περιπτώσεις, το νομικό – τεχνικό μοντέλο αξιοποίησης που ακολουθεί η ΕΡΤ προς το παρόν είναι μη αειφόρο και άδικο για τον φορολογούμενο πολίτη, και πρέπει κάποια στιγμή να προσαρμοστεί στην σύγχρονη πραγματικότητα.

  10. gterez

    Νομίζω είναι καλό να πέσει στο τραπέζι της συζήτησης αυτής, η οποία περιλαμβάνει παραλληλισμούς μεταξύ & BBC, το γεγονός ότι το BBC *ΔΕΝ ΠΑΙΖΕΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ* αλλά αντίθετα φροντίζει να έχει οικονομικά ωφέλη από το -αδιαμφισβήτητα- ποιοτικό υλικό που παράγει, μέσω της πώλησης του σε όλο τον *υπόλοιπο* κόσμο (και όχι σε αυτούς που το πληρώνουν). Επίσης είμαι σίγουρος ότι πληρώνει δικαιώματα στους δημιουργούς…

    Επίσης δεν αναφέρθηκε στη συζήτηση ότι στο Creative Archive License Group συμμετέχουν εκτός του BBC και το Channel 4, και το Britsh Film Institute και άλλοι, πολλοί από τους οποίους δεν είναι αμιγώς κρατικοί φορείς και έχουν σαφή οικονομικά ερείσματα. Προφανώς βλέπουν με πιο ώριμο μάτι την προστιθέμενη αξία που μπορεί να πάρει το περιεχόμενό τους (το οποίο στην ουσία του , παραμένει δικό τους!) από την ελεύθερη διακίνηση του.

    Για μια ακόμη φορά στην Ελλάδα αντιμετωπίζουμε τα θέματα αποσπασματικά, χωρίς προετοιμασία, με επαρχιωτισμό και κουτοπονηριά στις πρακτικές μας. Ακόμη και οι κρατικοί οργανισμοί κοιτάζουν την τσέπη τους πρώτα μόλις υποψιαστούν πως άνοιξαν κάποιες νέες δυνατότητες (τι περίεργο: σε άλλες περιπτώσεις την …ξεχνούν ή ακόμα και την αδειάζουν, με περισσή ευκολία).

    Πάντως -για να λέμε και μια καλή κουβέντα εκεί που αξίζει- έχει γίνει πολύ καλή δουλειά στο συγκεκριμένο project από τεχνικής άποψης (προσωπικά, περίμενα κάτι πολύ υποδεέστερο). Νομίζω ότι το νέο site είναι ένα πολύ καλό ξεκίνημα για την ΕΡΤ, τόσο για να διαπιστωθούν οι πιθανοί τρόποι χρήσης του υλικού, όσο και για να δουν που μπορεί να φτάσει από τεχνικής άποψης το όλο εγχείρημα.

    Ας ευχηθούμε ότι κάπου εκεί μέσα υπάρχουν και άνθρωποι με ανοιχτά μυαλά!

Comments are closed.