σχολιάζοντας με συνδέσμους: κομμάτια της επικαιρότητας

Η πρώτη μέρα της δίκης για το βιβλίο του Κ. Πλεύρη «Οι Εβραίοι».
ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΘΕΣΗ σε 5 Πακιστανούς μέσα στο ίδιο τους το σπίτι στο Αιγάλεω.
16 επιθέσεις πέρυσι, 35 φέτος αναφέρει το ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΞΕΝΟΦΟΒΙΑΣ.
Διάβημα για τα βασανιστήρια λαθρομεταναστών έκανε ο Συνήγορος Του Πολίτη.

_______________
Σχόλια από Rodia 1. –>> Βεβαίως το βιβλίο υπο διωγμόν δεν αναφέρει κάτι τι για πακιστανούς ή/και για λαθρομετανάστες γενικά. Ο ρατσισμός ομως εξειδικεύεται σε ορισμένο πεδίο; Επιτρέπεται να ενισχύεται (με το πρόσχημα της “ελεύθερης κυκλοφορίας ιδεών”) η ιδεολογική κάλυψη του ρατσισμού;
Σχόλιο από Rodia 2. –>> Αφορμη για το ποστ αυτο σταθηκε η κινητοποιηση μιας ομαδας bloggers, η οποιοι, την 1 Δεκ. 2007 αναδημοσιευσαν (αυτουσιο η με σχολιασμο) το αρθρο του Γ. Πήττα στη κυπριακη εφημεριδα “Στηλη Αλατος” με τιτλο “Οξεία…Πλευρήτιδα“. Τα αρθρα του σε αυτη την εφημεριδα, ο Γ. Πήττας αναρτα στο ιστολογιο του λιγο μετα την κυκλοφορια της.

Στην κινητοποιηση ελαβαν μερος τα blogs:
http://sandbox.cs.uchicago.edu/blog_el/?p=400
http://jungle-report.blogspot.com/2007/12/blog-post.html
http://nicholas-manie-edge.blogspot.com/2007/12/blog-post.html
http://potepote.blogspot.com/2007/12/blog-post.html
http://kitchendangerous.blogspot.com/2007/12/blog-post.html
http://kafeskaitsigaro.blogspot.com/2007/12/blog-post.html
http://polsemannen.blogspot.com/2007/12/blog-post.html
–>> το τελευταιο εχει και πολυ καλη εισαγωγη, μη το παραλειψετε!

Συνεπικουρος, ηρθε ο ΙΟΣ της Ε, στις 2 Δεκ. 2007, με σχετικο αρθρο.

Κατοπιν, επαιξε σημερα και ο Old Boy με το ποστ “Πλευραίοι, όλη η αλήθεια”.

Συνεπως, ειναι ενα θεμα που απασχολησε αρκετα μεγαλο μερος της ελληνικης μπλογκοσφαιρας, περα απο το θεματικο μπλογκ των SPY,SHY και SKY, το JUNGLE-REPORT, που εχει ηδη αναρτησει εδω και λιγες μερες σε συνεχειες τα παραλειπομενα απο τη δικη Πλευρη, που εγινε τον Σεπτεμβριο 2007:
Δίκη Κώστα Πλεύρη και ‘Ελεύθερου Κόσμου’ I
Δίκη Κώστα Πλεύρη και ‘Ελεύθερου Κόσμου’ II

16 thoughts on “σχολιάζοντας με συνδέσμους: κομμάτια της επικαιρότητας

  1. rodia

    Πηγα στου ουρφους και σχολιασα κιολας!
    Αληθεια, Ονειρε, βρισκεις οτι η δικη του Πλευρη εχει καποια (αμυδρη, εστω) σχεση με τη δικη για το blοgme.gr..; Αν θελεις, δες αυτο που ανεβασα πριν απο λιγο –>> http://rodiat7.blogspot.com/2007/12/blog-post_9631.html οπου αναφερω κατι περισσοτερο. Κανονικα θα επρεπε να γραφουμε τονους συγγραμματων γι αυτο το θεμα και οχι απλα ποστακια! 😉

  2. rodia

    Κατι τι ακομη: δεν πιστευω καθολου οτι οι δικαστες μας ειναι κουτοι. Ακρως αισιοδοξο; Μπα…

  3. Oneiros

    Όχι Ροδιά μου, σαφώς και δεν έχει. Όμως δε μπορώ με το χέρι στην καρδιά να υπερασπίζομαι μέχρι κεραίας την ελευθερία του λόγου και ταυτόχρονα να υποστηρίζω την απαγόρευση του hate speech. Η εκπαίδευση, η ενημέρωση, ο διάλογος και η πολιτική στάση είναι τα καλύτερα αντίδοτα στο φασισμό (τα μόνα, θα έλεγα).

  4. Oneiros

    Όσο για τους έλληνες δικαστές, δεν τους έχω καμία εμπιστοσύνη, και δεν αναφέρομαι μόνο στην ευφυία τους και τις τεχνικές γνώσεις τους. Εκτός από το παραδικαστικό, που κοντεύουμε να το ξεχάσουμε εντελώς, και την αργοδικία που πρακτικά παρακωλύει την απόδοση της οποιασδήποτε δικαιοσύνης σ’ αυτή τη χώρα, υπάρχει και η εμπειρική παρατήρηση.

  5. Rodia

    Κατι τι που -νομιζω- ξεχναμε ειναι οτι ο συγκεκριμενος δεν δικαζεται για τις ιδεες που εκφραζει και για τα πιστευω του, αλλα για τη παροτρυνση σε βια εναντιον μιας μεριδας ανθρωπων, των εβραιων.

  6. Rodia

    ..οση ενημερωση και να γινει στα μυαλα εκεινων που ξυλοφορτωνουν μεταναστες ποτισμενοι με το μισος που αντλουν απο τετοια βιβλια, θα πιασει τοπο νομιζεις;..

  7. Oneiros

    Εδώ και μερικούς μήνες, συζητείται στην Κομισιόν η πρόταση του επίτροπου Frattini για την ποινική απαγόρευση χρήσης σε μηχανές αναζήτησης όρων όπως “βόμβα”, “τρομοκράτης” και “γενοκτονία”, με σκοπό -και καλά- να παταχθεί η τρομοκρατία (ο Frattini έχει στο ενεργητικό του κι άλλα ολοκληρωτικά φασούλια, όπως τις συμφωνίες παράδοσης αεροπορικών και τραπεζικών δεδομένων των ευρωπαίων στις ΗΠΑ, τη συνθήκη Schengen 3 κλπ). Προσωπικά, με τρομάζουν τέτοια νομοθετήματα, γιατί μπορούν πολύ εύκολα όχι μόνο να φιμώσουν την ελεύθερη έκφραση στο διαδίκτυο, αλλά να αποτελέσουν και εργαλεία πολιτικής καταπίεσης. Κι αν πρέπει να διαλέξω, αυτό το διακύβευμα το θεωρώ πολύ πιό σημαντικό από το να γλυτώσει ένας γκεμπελίσκος τη φυλακή με αναστολή για 2 μήνες, επειδή το σύστημα δε λειτουργεί τέλεια. Εξ άλλου, αν λειτουργήσουν τα 4 αντίμετρα που περιέγραψα πριν, ο εν λόγω γκεμπελίσκος δε θα βρει επαρκή απήχηση, ακόμα και σε συνθήκες ακραίας κοινωνικής αδικίας.

    Όσο για το θέμα της βιάς κατά των μεταναστών, υπεύθυνη για την ατιμωρησία είναι η ίδια αστυνομία που έχει στο ενεργητικό της για το περασμένο έτος, μεταξύ άλλων, τα βιντεάκια από βασανισμούς μεταναστών σε αστυνομικά τμήματα, τον ξυλοδαρμό του Αυγουστίνου Δημητρίου και -πιθανότατα- το θάνατο του Τόνι Οχούα. Και, ναι, πιστεύω ότι όλα αυτά δε θα συνέβαιναν σε μιά κοινωνία όπου λειτουργούν η εκπαίδευση, η ενημέρωση, ο διάλογος και η πολιτική στάση. Γιατί αν δεν το πιστέψω, το μόνο alternative είναι ο εξτρεμισμός και η αυτοδικία, και τότε θα πέσω ακριβώς στην παγίδα τους.

  8. Oneiros

    Συμφωνώ επίσης και με την απάντηση του Urfurslaag στο σχόλιο που του άφησες:

    “Τώρα αν κάποιος καθυστερημένος τον πάρει στα σοβαρα αυτό είναι δικό του πρόβλημα-και ειναι ταυτόχρονα μέρος του κόστους της ελευθερίας…”

    Για να ξεχειλώσω τον συλλογισμό, αν δεχτούμε ότι νομοτελειακά η απόλυτη ελευθερία θα οδηγήσει στην επικράτηση του φασισμού, κάποιο χοντρό λάκκο έχει η φάβα της πολιτικής θεωρίας’ κι ας κρατάω πισινή σχετικά με την πληρότητα της -οποιασδήποτε- πολιτικής θεωρίας, λόγω του σχετικού θεωρήματος του Goedel.

  9. Rodia

    Ονειρε, ειναι πραγματι πολυ σοβαρα αυτα που συμβαινουν στη κομισιον, αλλα ελπιζω να ανηκουν στο παρελθον σε λιγο καιρο. Σιγουρα, δεν πρεπει να ειναι κουτοι εκει περα.
    Για το συγκεκριμενο θεμα μας, νομιζω οτι οσο πιο πολυ συζητιεται τοσο μπερδευεται περισσοτερο. Επειδη δινονται και προεκτασεις εκτος αυτου του συγκεκριμενου, δλδ, π.χ. περι της ποιοτητας του βιβλιου και των ιδεων που εκφραζονται σε αυτο, κλπ, καθως και οπως θυμισες παραπανω το θεμα της δικης του blogme, τιθεται ζητημα καποιου τυπου “παζαριου”. Παζαρι αναμεσα σε ασχετα μεταξυ τους θεματα;
    Η ουσια ειναι -γνωμη μου και λογος υπαρξης της μηνυσης- οτι το βιβλιο/λογος/ δεν αποτελει αποψη, αλλα ωθει σε βιαιοπραγιες ενανιον των εβραιων.
    Αυτο κρινεται στο δικαστηριο και οχι τι νομιζει/πιστευει ο Κ. Πλευρης. Το αν ο τροπος που διατυπωνει τις ιδεες του ειναι ικανος να ωθησει προς την προκληση βιας. Αυτο, νομιζω, μονο η Δικαιοσυνη μπορει να το κρινει χωρις παρωπιδες -πολιτικες, ακαδημαικες η αλλες.

    Οποια αποφαση και να βγει, δεν θα εχει καμια σχεση με λογοκρισια -ετσι νομιζω δλδ. Θα ειναι σχετικη με την προληψη αδικηματων.

    ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ φωναζαμε καποτε, αλλα ακομα να ακουστει αυτη η κραυγη.

    Ξεχειλωνοντας περισσοτερο το συλλογισμο σου, θα ελεγα οτι μπαινουμε σε μια παγκοσμια δικτατορια και το ζητουμενο ειναι ποσο βαθεια, αν δεν αντισταθουμε.

  10. nikan

    Πάντως κι εγώ τείνω να συμφωνήσω με τον Oneiro και τον Urfuslaag. Το επιχείρημα της παρότρυνσης σε βία, μπορεί να εφαρμοστεί σε πολλές περιπτώσεις, όπως στην επανάσταση ας πούμε, οπότε μπαγλαρώνουμε και την άκρα αριστερά.It doesn’t work.

  11. Oneiros

    Ονειρε, ειναι πραγματι πολυ σοβαρα αυτα που συμβαινουν στη κομισιον, αλλα ελπιζω να ανηκουν στο παρελθον σε λιγο καιρο. Σιγουρα, δεν πρεπει να ειναι κουτοι εκει περα.
    Τίποτα δε δείχνει ότι θα συμβεί κάτι τέτοιο΄ το αντίθετο μάλιστα συμβαίνει, με το μπαράζ των αντιδημοκρατικών νομοθετημάτων που απεργάζεται η Κομισιόν τα τελευταία χρόνια. Με συγχωρείς, αλλά ούτε και στων κομισάριων τις καλές προθέσεις και την τεχνική κατάρτιση έχω εμπιστοσύνη, με τα όσα έχω δει να συμβαίνουν σε θέματα ψηφιακής πολιτικής και ατομικών δικαιωμάτων από το 2004. Ακόμα και το Ευρωκοινοβούλιο, που υποτίθεται ότι θα πρέπει να λειτουργεί σαν εκπρόσωπος των συμφερόντων των πολιτών στην διαδικασία λήψης αποφάσεων, απέναντι στο Συμβούλιο Υπουργών και την Κομισιόν, επιδεικνύει συχνά ατολμία και έλλειψη αντίληψης, με τον τρόπο που άγεται και φέρεται σε συναποφάσεις (πχ. οδηγία για τη διατήρηση δεδομένων). Ο μόνος εγγυητής τελικά της δημοκρατικής λειτουργίας και των ευρωπαϊκών θεσμών είναι ο ενεργός πολίτης.

    Δεν έθεσα κανένα θέμα παζαριού, προσωπικά’ αυτό που λέω είναι ότι η ελεύθερη έκφραση -ακόμα κι αν φαίνεται υπερβολική κάποιες φορές- είναι ο πυλώνας και το τίμημα της ελεύθερης κοινωνίας. Σ’ αυτή την αντίληψη βασίζεται και η προστασία της σάτιρας, που καταλύεται στην περίπτωση blogme μεταξύ άλλων.
    Από την άλλη, η κοινή αντίληψη περί της πρόσληψης αδικημάτων μπορεί να χειραγωγηθεί ώστε να απαιτήσει την αστυνόμευση οποιασδήποτε δημόσιας έκφρασης δεν συμφέρει την κρατούσα αρχή, κι αυτό είναι ο ορισμός της λογοκρισίας.

    Συμφωνώ με το καταληκτικό συμπέρασμά σου, αλλά κι εδώ ισχύει αυτό που λένε: think globally, act locally. Για μένα, η δημοκρατία -ελληνική κι ευρωπαϊκή- δέχεται επίθεση από μέσα, αυτό τον καιρό, και οι φωνές που ζητούν περισσότερη καταστολή των ατομικών ελευθεριών, έστω και άθελά τους, παίζουν το παιχνίδι των επιβουλέων.

  12. Oneiros

    Btw, συμφωνώ με την λογική της Πετρούλας σχετικά με την προσβολή της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, και δέχομαι τη σύνδεση που κάνει με τα ποινικά αδικήματα προσβολής της προσωπικότητας, και φυσικά δεν πρόκειται να λυπηθώ αν το δικαστήριο καταδικάσει τον Πλεύρη μ’ αυτό το σκεπτικό.
    Όπως λέει κι ο nikan, η λογική της ποινικοποίησης της προτροπής σε βία -και γενικά του τι ωθεί σε τι- είναι που μου κάθεται άσχημα, γιατί η γενικευμένη και χαλαρή υιοθέτησή της από τα δικαστήρια μπορεί να αποτελέσει συντριπτικό εργαλείο καταπίεσης (δίκη προθέσεων, λόγου και συναισθημάτων, thought police και βάλε…)

  13. Rodia

    Ο νόμος 927/1979 με το οποίο δικάζεται ο Πλεύρης ορίζει στο άρθρο 1 παρ. 1. «Οστις δημοσίως, είτε προφορικώς είτε διά του τύπου ή διά γραπτών κειμένων ή εικονογραφήσεων ή παντός ετέρου μέσου εκ προθέσεως προτρέπει εις πράξεις ή ενεργείας δυναμένας να προκαλέσουν διακρίσεις, μίσος ή βίαν κατά προσώπων ή ομάδες προσώπων εκ μόνου του λόγου της φυλετικής ή εθνικής καταγωγής του, τιμωρείται με φυλάκισιν μέχρι δύο ετών ή με χρηματικήν ποινήν ή και δι’ αμφοτέρων των ποινών τούτων» και στο άρθρο 2 «Οστις δημοσίως, είτε προφορικώς είτε διά του τύπου ή διά γραπτών κειμένων ή εικονογραφήσεων ή παντός ετέρου μέσου, εκφράζει ιδέας προσβλητικάς κατά προσώπου ή ομάδος προσώπων λόγω της φυλετικής ή εθνικής καταγωγής των, τιμωρείται με φυλάκισιν μέχρις ενός έτους ή χρηματικήν ποινήν ή και δι’ αμφοτέρων των ποινών τούτων».

    Ενδιαφερουσα συζητηση και εδω, οπου γραφει ο Old Boy: http://old-boy.blogspot.com/2007/12/blog-post_05.html

    Εχω μπερδευτει τελικα. Την πρωτη φορα που προσπαθησα να σκεφτω με τη λογικη του Μαυρου Γατου, οτι δλδ, καποιος συγκεκριμενος φταιει, δε γινεται να “φταιμε ολοι” για κατι που συμβαινει -πραγμα που υποστηριζω συνηθως- μαλλον κατι στραβωσε. Ειναι σαν να υποστηριζω την απελευθερωση του δημιου που θα με κρεμασει, καπως ετσι νιωθω.

Comments are closed.