Το Technorati πνέει τα λοίσθια (Update: και το sync top 100 εξαφανίζεται)

Το Technorati ήταν η αγαπημένη μου blog search engine. Προσέξατε υποθέτω τον παρατατικό: “ήταν”. Δεν μπορεί να είναι πλέον γιατί για ένα χρόνο περίπου τώρα έχει εξαντλήσει όλα τα περιθώρια της ανοχής μου:

  • Συχνά δεν ενημερώνεται για τα νέα blogpost του metablogging
  • Σε αναζητήσεις έχω δει αρκετές φορές το ανάλογο του failwhale του twitter.
  • To technorati authority, δηλαδή ο αριθμός των μπλογκ που εμφανίζουν συνδέσμους προς ένα συγκεκριμένο μπλογκ για το τελευταίο εξάμηνο, που ήταν και ένα βασικό μέτρο για την παγκόσμια κατάταξη των μπλογκ, φαίνεται να κάνει νερά επίσης. Δείτε για παράδειγμα τι εμφανίζεται στην παρακάτω εικόνα:

2008-09-13_1131

Δυο μπλογκ εμφανίζονται να έχουν link προς το metablogging ηλικίας 39 ετών!  Προφανώς πρόκειται για link από το υπερπέραν αφού πριν σαράντα χρόνια δεν υπήρχε internet.

Πραγματικά δεν ξέρω τι φταίει για τα προβλήματα που εμφανίζει το technorati γιατί δεν μου φαίνονται τόσο θέμα scalability αλλά θέμα κώδικα. Το γεγονός όμως είναι ότι η θέση του δεν έχει αναπληρωθεί (παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του google blogsearch ή του ask blogsearch) και ότι ένας τόσο δυναμικός χώρος, όσο η μπλογκόσφαιρα, που δεν έχει ιδιαίτερα προβλήματα στην αναζήτηση του περιεχομένου του (δεν μιλάμε δηλαδή για εικόνες και βίντεο αλλά κυρίως για text) παραμένει εκτός αξιόπιστης αναζήτησης.

Update: Και πάνω που γκρινιάζω για το technorati, εξαφανίζεται κι η λίστα των top 100 του Sync, όπως παρατήρησε η Ροδιά,  χωρίς σχετική ανακοίνωση. Άρα, αν αυτό είναι μόνιμο κι όχι κάτι προσωρινό, δεν έχουμε πλέον κάποια λίστα κατάταξης μπλογκ ελληνική ή ξένη, αξιόπιστη ή όχι.

19 thoughts on “Το Technorati πνέει τα λοίσθια (Update: και το sync top 100 εξαφανίζεται)

  1. Basilakis

    Με βάση τι στοιχεία, μπορούμε να κρίνουμε αυτές τις θέσεις; Θα με ενδιέφερε να φτιάξω ένα νέο Project, απλώς θα χρειαζόμουνα στοιχεία που ορίζουνε την “επιτυχεία” ενός blog 🙂

  2. kostis

    Δεν εξαφανίστηκε 😉
    κάνουμε μερικές ανακατασκευές στη βάση … θα επιστρέψει σύντομα (αξιόπιστα ή όχι …)

  3. nikan

    Θα χρειαστείς ένα aggregator ή ένα api σε aggregator. Η βασική μέθοδος είναι μετρώντας τα εισερχόμενα λινκ. To technorati μετράει όλα τα link, το sync μόνο τα pingback/trackback. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να τα περιορίζεις χρονικά (τελευταίοι 3/6/12 μήνες κτλ). Δεν είναι εύκολη δουλειά

  4. Basilakis

    Hmmm δεν νομίζω έτσι ακριβώς Nikan.

    Υποθετικά μιλώντας, για να αξιοποιήσουμε μία τέτοια κατάταξη θα πρέπει για παράδειγμα

    1) Να μετρήσουμε ένα rank στο Alexa
    2) Τα links προς το blog απο το google
    3) Ίσως το pagerank στο Google
    4) Το πόσοι έχουνε κάνει mark το blog μας (main URL) σε delicious, digg, technocrati κτλ..

    Αυτά είναι τα στατιστικά νομίζω για μία καλή μέτρηση… Ξεχνάω κάτι;

  5. Basilakis

    Με βάση τι στοιχεία, μπορούμε να κρίνουμε αυτές τις θέσεις; Θα με ενδιέφερε να φτιάξω ένα νέο Project, απλώς θα χρειαζόμουνα στοιχεία που ορίζουνε την “επιτυχεία” ενός blog 🙂

  6. kostis

    Δεν εξαφανίστηκε 😉
    κάνουμε μερικές ανακατασκευές στη βάση … θα επιστρέψει σύντομα (αξιόπιστα ή όχι …)

  7. nikan

    1. Alexa, ξέχνα το. Απολύτως αναξιόπιστο. Το είχε κάνει κι ο Μπούλης. Κι άλλωστε δεν είναι το traffic που μετράει στην αξία ενός μπλογκ αλλά το influence.
    2. Αν κρίνω από το blogsearch, δεν πιάνει τα πάντα αλλά είναι μια καλή σκέψη.
    3. Pagerank; Τι να το κάνεις; Πως θα χωρέσεις 36χιλιάδες μπλογκ σε 10 ράφια. Δεν έχει κανένα πρακτικό νόημα.
    4. Κι αυτό είναι ένα μέτρο, αλλά πρέπει να κάνεις έρευνα σε πολλά services γιατί αν κοιτάς μόνο delicious ας πούμε, τα νούμερα είναι αστεία πχ καμιά 20αρια λινκ το πολύ για τα πιο γνωστά μπλογκ

  8. nikan

    Θα χρειαστείς ένα aggregator ή ένα api σε aggregator. Η βασική μέθοδος είναι μετρώντας τα εισερχόμενα λινκ. To technorati μετράει όλα τα link, το sync μόνο τα pingback/trackback. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να τα περιορίζεις χρονικά (τελευταίοι 3/6/12 μήνες κτλ). Δεν είναι εύκολη δουλειά

  9. Basilakis

    Hmmm δεν νομίζω έτσι ακριβώς Nikan.

    Υποθετικά μιλώντας, για να αξιοποιήσουμε μία τέτοια κατάταξη θα πρέπει για παράδειγμα

    1) Να μετρήσουμε ένα rank στο Alexa
    2) Τα links προς το blog απο το google
    3) Ίσως το pagerank στο Google
    4) Το πόσοι έχουνε κάνει mark το blog μας (main URL) σε delicious, digg, technocrati κτλ..

    Αυτά είναι τα στατιστικά νομίζω για μία καλή μέτρηση… Ξεχνάω κάτι;

  10. Basilakis

    Άρα κρατάμε το 1 και το 4 αναπτύσοντας το.

    Τί άλλο μπορεί να μας δώσει στατιστικά για ένα blog?

  11. nikan

    1. Alexa, ξέχνα το. Απολύτως αναξιόπιστο. Το είχε κάνει κι ο Μπούλης. Κι άλλωστε δεν είναι το traffic που μετράει στην αξία ενός μπλογκ αλλά το influence.
    2. Αν κρίνω από το blogsearch, δεν πιάνει τα πάντα αλλά είναι μια καλή σκέψη.
    3. Pagerank; Τι να το κάνεις; Πως θα χωρέσεις 36χιλιάδες μπλογκ σε 10 ράφια. Δεν έχει κανένα πρακτικό νόημα.
    4. Κι αυτό είναι ένα μέτρο, αλλά πρέπει να κάνεις έρευνα σε πολλά services γιατί αν κοιτάς μόνο delicious ας πούμε, τα νούμερα είναι αστεία πχ καμιά 20αρια λινκ το πολύ για τα πιο γνωστά μπλογκ

  12. nikan

    1. Alexa, ξέχνα το. Απολύτως αναξιόπιστο. Το είχε κάνει κι ο Μπούλης. Κι άλλωστε δεν είναι το traffic που μετράει στην αξία ενός μπλογκ αλλά το influence.
    2. Αν κρίνω από το blogsearch, δεν πιάνει τα πάντα αλλά είναι μια καλή σκέψη.
    3. Pagerank; Τι να το κάνεις; Πως θα χωρέσεις 36χιλιάδες μπλογκ σε 10 ράφια. Δεν έχει κανένα πρακτικό νόημα.
    4. Κι αυτό είναι ένα μέτρο, αλλά πρέπει να κάνεις έρευνα σε πολλά services γιατί αν κοιτάς μόνο delicious ας πούμε, τα νούμερα είναι αστεία πχ καμιά 20αρια λινκ το πολύ για τα πιο γνωστά μπλογκ

  13. Basilakis

    Άρα κρατάμε το 1 και το 4 αναπτύσοντας το.

    Τί άλλο μπορεί να μας δώσει στατιστικά για ένα blog?

  14. Basilakis

    Άρα κρατάμε το 1 και το 4 αναπτύσοντας το.

    Τί άλλο μπορεί να μας δώσει στατιστικά για ένα blog?

Comments are closed.