“Περάστε κι απ’ αυτό το μπλογκ…”

Αφορμή για το παρόν είναι ένας εκνευρισμός του απογεύματος που προκλήθηκε από mail που μου ανήγγηλε ποιό είναι το νέο ποστ σε κάποιο μπλογκ. Είναι σαφές ότι ούτε είχα ρωτήσει, ούτε και  μ’ ενδιέφερε.

Αφού έγραψα στο  twitter πως, από δω και μπρος,  ότι παρόμοιο λαμβάνω   θα το στέλνω στον Καιάδα, είπα να το δω λίγο πιο ψύχραιμα. Γιατί τελικά νομίζω ότι στις περισσότερες περιπτώσεις επικρατεί άγνοια συνδιασμένη με επιθυμία για γρήγορη ανάδειξη, κι όχι πραγματικά κάποια σκοτεινή πρόθεση.

Γι αυτό θα προσπαθήσω να πω γιατί, κατά τη γνώμη μου, αυτή η μέθοδος προσέγγισης αναγνωστών σε ένα μπλογκ είναι λάθος και πρέπει να αποφεύγεται.

Όπως αυτός που μιλάει συνέχεια για τον εαυτό του έχει μικρή πιθανότητα να γίνει αγαπητός σε μια παρέα, έτσι κι ένα μπλογκ που προσπαθεί να προωθήσει τη δική του ατζέντα και μόνο, γεννά ανάλογα συναισθήματα.

Όπως σπάνια ακούμε τον τυχαίο τύπο που αγορεύει στο δρόμο, ή τον περίεργο που μας πιάνει απρόσκλητος συζήτηση, έτσι συμβαίνει και μ’   ένα μπλογκ που προσκαλεί αναγνώστες μέσω email.

Χρησιμοποιώ επίτηδες αυτές τις αναλογίες με δυσάρεστα πρόσωπα, γιατί τα μπλογκ είναι κατεξοχήν προσωπικός τρόπος έκφρασης. Μιλάει ο μπλογκερ, δεν είναι δελτίο ειδήσεων, ακόμα κι αν το αντικείμενο είναι ειδησεογραφικό. Για να μιλήσεις και να μην είσαι ο τρελός του δρόμου, ο γελοίος της παρέας, ο ενοχλητικός, πρέπει πρώτα να μπεις στην συζήτηση, δηλαδή να ακούσεις.

Πως να θεωρήσω ότι έχει ‘ακούσει’ κάποιος που με καλεί να διαβάσω κάτι για θεματικό αντικείμενο για το οποίο ποτέ δεν έχω ενδιαφερθεί, διαβάσει  ή σχολιάσει, σε μπλογκ ή σε άλλο social medium;

Για να μπεις στη συζήτηση, γιατί όλη η μπλογκόσφαιρα ένα δίχτυ συζητήσεων είναι, πρέπει πρώτα να ακούσεις. Να δεις τι συζητιέται, τι ταιριάζει στα ενδιαφέροντά σου και ‘ποιός’ το εκφωνεί. Να διαβάσεις, να σχολιάσεις, να παρακολουθήσεις.

Αν σχολιάσεις έντιμα και καταθέσεις την άποψη σου σε παρόμοιας θεματικής με σένα μπλογκ , κάποιοι θα σε δουν, θα δουν τι λες κι αν το βρουν ενδιαφέρον, θα έρθουν στο μπλογκ σου, θα γραφτούν στο feed σου και θα σε σχολιάσουν με τη σειρά τους.

Αν θες να είσαι πιο in, πήγαινε σε νέα εργαλεία συζήτησης: μπες στο twitter, στο friendfeed, στο sync live, μοιράσου ποστ από το google reader, μοιράσου links στο delicious, προμοτάρησε ότι νομίζεις ότι αξίζει σε site  σαν το buzz, το blogz, το foracamp, το digg, το freestuff κ.α.

Αναζήτησε το τι θεωρούν οι άλλοι ενδιαφέρον σ’ αυτά τα social bookmarking εργαλεία και σχολίασε.

Η λογική του να προωθώ το περιεχόμενο που δημιουργώ με email είναι ξένη στους μπλόγκερς. Είναι πολύ web 1.0. Θυμίζει καμπάνια μάρκετιν, απ’ αυτές που επιχειρούν οι μικρότερες συνήθως εταιρείες και που είναι με το ένα πόδι στο σπαμ.

Ένα μπλογκ δεν είναι portal. Δεν υπάρχει για να έχει επισκέπτες. Υπάρχει για να καταθέτει μια άποψη. Υπάρχει για να συζητά. Υπάρχει για να έχει αναγνώστες. Κι οι αναγνώστες είναι συμμέτοχοι, δεν είναι πελάτες. Είναι ισότιμοι, αν όχι καλύτεροι.

Δεν υπάρχουν τρικ και κόλπα για γρήγορη ανάδειξη στη μπλογκόσφαιρα. Για όσους προτιμούν τα κόλπα υπάρχει το τσίρκο…

Η φωτογραφία από τον Roadsidepictures.

Reblog this post [with Zemanta]

12 thoughts on ““Περάστε κι απ’ αυτό το μπλογκ…”

  1. Alexandros Melidis

    Γενικά συμφωνώ με όλες τις προτάσεις διάδοσης του περιεχομένου που παράγει κάποιος/α στο ιστολόγιο του/της που αναφέρεις.
    Όμως δεν μπορώ να αφήσω ασχολίαστη την κάπως στεγανοποιημένη προσέγγιση του μέσου που η χρήση των όρων web 2.0 και web 1.0 καμιά φορά ανεπαίσθητα επιβάλει.
    Και εξηγούμε. Το μερίδιο των χρηστών του διαδικτύου που χρησιμοποιούν – επισκέπτονται blogs είναι αρκετά περιορισμένο σε σχέση με το σύνολο. Ακόμα πιο μικρό υποσύνολο είναι η ελίτ που χρησιμοποιεί κάποια εργαλεία δικτύωσης παραπάνω. Επομένως η αποστολή χρήση του email μπορεί, μαζί με άλλους τρόπους, να συμβάλει και στην αύξηση των παραπάνω μεριδίων, όπως σίγουρα έχει συμβεί.
    Κατανοώ το πόσο κουραστική γίνεται καθημερινά η απρόσκλητη αλληλογραφία και η προβολή άρθρων από μπλόγκς δεν είναι αμελητέα ποσότητα. Όμως μπορεί να είναι μια αφορμή για να αρχίσουν κάποιοι να χρησιμοποιούν πιο σύγχρονα εργαλεία και πλατφόρμες από το email. Αυτό δεν γίνεται να το αγνοήσουμε. Όσο και αν είναι εκνευριστική ή θέα των εισερχομένων, ο καιάδας μπορεί να γίνει επιλεκτικός και πάντα υπάρχει και η ψύχραιμη προσέγγιση που και εσύ τελικά ακολούθησες.

  2. Evangelos

    […] Ένα μπλογκ δεν είναι portal. Δεν υπάρχει για να έχει επισκέπτες… Υπάρχει για να έχει αναγνώστες […]

    Στην καρδιά του θέματος, εξαιρετικά εύστοχο σχόλιο.

  3. nikan

    @Shades, Evangelos Χαίρομαι που συμφωνείτε 🙂

    @Alexandros Melidis Έχω πολλές αντιρρήσεις σ’ αυτό που λες αλλά θα επικεντρώσω την απάντηση μου σε ένα σημείο:
    Η αποστολή αυτών των email βασικά απευθύνεται σε bloggers. Γιατί; Γιατί οι περισσότεροι δημοσιεύουν κάποια διεύθυνση email την οποία και οι ενδιαφερόμενοι συλλέγουν και καταρτίζουν κάποια λίστα. Μ αυτή την έννοια, η καμπάνια είναι στοχευμένη κι έχει λόγο ύπαρξης αν και στραβό.
    Δεν φτάνει αυτή η ‘καμπάνια’ παραπέρα. Δεν διευρύνει το γενικό awareness για τα μπλογκ. Απλά προσπαθεί να τραβήξει την προσοχή των ήδη εμπλεκομένων στα μπλογκ.

    Για να στείλει κανείς email σε πιθανούς ενδιαφερόμενους που δεν είναι ήδη αναγνώστες μπλογκ, σημαίνει ότι κατέχει μια γνώση που δεν είναι εύκολο να αποκτηθεί με νόμιμο τρόπο (δηλαδή, ποιοί είναι αυτοί οι χρήστες και ποιά τα email τους).
    Η μόνη περίπτωση να απευθυνθεί κανείς εκτός μπλογκόσφαιρας χωρίς γνώση των δημογραφικών χαρακτηριστικών των χρηστών, είναι να κάνει μαζική αποστολή σε πολύ μεγάλη λίστα τυχαίων email.
    Καταλαβαίνεις δε φαντάζομαι πόσο κοντά στο καθευατό σπαμ είναι η αποστολή σε μια μαζική λίστα τυχαίων χρηστών σε μεγάλη κλίμακα.

  4. Alexandros Melidis

    Φαντάζομαι πως όσο περίεργο είναι να γνωρίζει κανείς τα δημογραφικά στοιχεία των παραληπτών από λίστες που έχουν σχηματιστεί αυθαίρετα άλλο τόσο είναι και η βεβαιότητα ότι η πλειονότητα αυτων των email απευθύνεται κυρίως σε bloggers.

    Δεν αποκλείω καθόλου πως οι στοχευμένες ΄καμπάνιες΄ που περιγράφεις συμβαίνουν. Από την άλλη όμως είναι σωστό να ενημερώνει κανείς με email εκείνες τις επαφές, φίλους, συγγενείς που γνωρίζει καλά ότι δεν είναι bloggers.

  5. nikan

    @Alexandros Melidis Παράληψη που δεν το εξήγησα. Γνωρίζω μέχρι τελευταίας λεπτομέρειας ποιοί παρέλαβαν το τελευταίο μήνυμα, ας πούμε, γιατί στις περισσότερες περιπτώσεις ο αποστολέας δεν φροντίζει να βάλει τη λίστα σε BCC αλλά είναι είτε στο TO είτε στο CC. Κι όταν το έχεις δει αυτό καμιά 30αρια φορές είναι εύκολο να κάνεις την πρόβλεψη για τα υπόλοιπα.

  6. Alexandros Melidis

    @nikan
    Αυτές οι περιπτώσεις, άσχετα με το περιεχόμενο και το σκοπό του μηνύματος,είναι από τις βασικότερες αιτίες γιγάντωσης του spamming.
    Απλά αναφερόμουν στο ότι το email μπορεί να είναι legitimate μέσο διάδοσης του blogging παραλείποντας με τη σειρά μου να εξηγήσω λεπτομερέστερα τους όρους που μπορεί να γίνει αυτό.

  7. Pingback: MEN 24 - Κ.Κ.Μοίρης » blog me tender

  8. Citronella

    Χα, έτσι! Να μην πω για τό άλλο ωραίο, να γράφεις εσύ το κατεβατό σου ποστ και να έρχεται ο άλλος να σου αφήνει σχόλιο
    “ΔΕΙΤΕ ΤΩΡΑ ΤΟ ΝΕΟ ΣΟΥΠΕΡ ΜΠΛΟΓΚ” ή κάτι τέτοιο – συνήθως με κεφαλαία μάλιστα.

    Πέρα από αυτά πάντως, δίνεις με μια πρόταση το τι εστί blogging:
    “Ένα μπλογκ δεν υπάρχει για να έχει επισκέπτες.
    Υπάρχει για να καταθέτει μια άποψη”
    Ακριβώς:)

  9. island

    Στα χέρια και στα πόδια του ΚΚΜοίρη βάλτε και τα δικά μου μαζί.

    Διαβάστε με διαβάστε με!!!

  10. Ava

    …και εξαιρετικά επιτυχής η επιλογή της φωτογραφίας, θα έλεγα 😉

Comments are closed.