Που είναι η Ελλάδα, οεο;

Χρόνια τώρα έχω παρατηρήσει ότι συχνά πυκνά η Ελλάδα απουσιάζει από διάφορες διεθνείς στατιστικές, όπως η παρακάτω που δείχνει το ποσοστό κατόχων ηλεκτρονικών υπολογιστών ανά εκατό κατοίκους, και που δημιοσιεύτηκε στον economist.
1509-computers
Βλέπουμε στον παραπάνω πίνακα π.χ. να φιγουράρουν χώρες όπως η Μογγολία κι η Ναμίμπια κι η Ελλάδα να μην βρίσκεται πουθενά στις 48 πρώτες θέσεις. Θα μου πείτε μπορεί να είναι παρακάτω. Μπορεί. Και δεν σκοπεύω να πληρώσω για ν’ αγοράσω την έρευνα για να το μάθω.Έχω όμως δύο παρατηρήσεις να κάνω.

  • Αν είμαστε παρακάτω, τότε απλά ας κάνουμε κι επίσημα ένα χαρακίρι και ας μην προσπαθούμε να πείσουμε κανένα (και κυρίως εμάς) ότι έχουμε κάτι παραπάνω από ένδοξο απώτατο παρελθόν να επιδείξουμε. Για μέλλον ούτε λόγος.
  • Αν πάλι είναι λάθος το ότι δεν βρισκόμαστε στη λίστα, όπως πιστεύω, τότε αυτό το λάθος μάλλον σημαίνει ότι οι ‘ξένοι’ που συνέλεξαν τα στοιχεία, απλά δεν βρήκαν δεδομένα για την Ελλάδα. Και φαίνεται πως συχνά πυκνά δεν βρίσκουν για να απουσιάζουμε εξ ίσου συχνά από ανάλογες στατιστικές. Να μας παραξενέψει; Όχι. Και διατί να το κρύψωμεν άλλωστε; Έχουμε πιο σοβαρά να ασχοληθούμε από το να παρακολουθούμε την πορεία της χώρας μας στον 21ο αιώνα. Έχουμε να την κάψουμε, ας πούμε…
Reblog this post [with Zemanta]

12 thoughts on “Που είναι η Ελλάδα, οεο;

  1. HitMan

    Χμ, ναι, προσωπικά λίγο με ενδιαφέρει ένας τέτοιος πίνακας του Economist [ Η US και το Ισραήλ να …. κι όλα τα άλλα ….! ] Άκου 122 ανά 100 κατοίκους… Με τι δείγμα βγήκε τέτοιο νούμερο ρε γμτ; Μήπως η έρευνα ήταν μέσα σε κανένα Datacenter? :p

    Γιώργο, όντως περίεργα τα νούμερα του ITU. Στην διείσδυση του διαδικτύου συμβαδίζουν κάπως με το Παρατηρητήριο αλλά στην κατοχή Η/Υ τι παίχτηκε; Το Παρατηρητήριο δίνει 39% για το 2007!

    Σχετική μελέτη: http://www.observatory.gr/files/meletes/InternetU…[ PDF, σελίδα 12 τα συγκεντρωτικά ]

  2. gtzi

    Περίεργο, όντως σε firefox δεν ανοίγει, σε safari φαίνεται κανονικά.

  3. georpas

    μην παραξενευεστε μας εχουν συνψηφισει με την macedonia, που μου κανει εντύπωση πως ουτε σας ενοιαξε πως αναφέρεται ως τετοια. Καλο 2009

  4. λ:ηρ

    Νίκο πρέπει να βρούμε πρώτα πώς καταρτίστηκε ο πίνακας. Αν έγινε με βάση τις επίσημες αναφορές πωλήσεων, τότε φυσικό είναι να μην φαίνεται η Ελλάδα. Αν όντως ισχύει αυτό που άκουσα δηλαδή, πως τουλάχιστον το 1/3 των πωλήσεων υπολογιστών γίνονται στη ζούλα (κάτω από το τραπέζι, με άλλα λόγια, για να μην μας βλέπει η εφορία), τότε η Ελλάδα θα εμφανίζεται με 33% λιγότερους υπολογιστές απ΄όσους διαθέτει!

  5. NikosAnagnostou

    @ληρ Δεν υπάρχει περίπτωση οι πολυεθνικές (ΙΒΜ, Dell, HP κτλ) να πουλάνε χωρίς τιμολόγιο. Τίποτα μαϊμούδες ναι. Αλλά οι μεγάλοι οι οποίοι πιθανώς και να ρωτήθηκαν όχι. Ξαναλέω όμως: Μογγολία;;;;

  6. λ:ηρ

    Σωστά, όπως δεν υπήρχε περίπτωση οι πολυεθνικές (Siemens, Vodafone) να δίνουν μίζες ή να κάνουν υποκλοπές! 🙂 Πάντως είναι σημαντικό να μάθουμε πώς καταρτίστηκε ο πίνακας πριν βγάλουμε συμπεράσματα για την Ελλάδα. Σίγουρα είμαστε χαμηλά στην κατάταξη αλλά πόσο χαμηλά ακριβώς και με πόσο αξιόπιστα δεδομένα, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε.

  7. akindynos

    Παραδόξως η ΕΣΥΕ έχει διαθέσιμα στοιχεία!

    Από τη μια, υπάρχουν σε νοικουριά συνολικά 2.000.000 υπολογιστές (desktop, laptop και handheld). Και από την άλλη, 2.000.000 μισθωτοί και μαθητές/σπουδαστές έκαναν χρήση υπολογιστή σε χώρους εργασία/εκπαίδευσης. Προφανώς και όλοι αυτοι δεν έχουν υπολογιστή αποκλειστικής χρήσης. Αλλά δεν μου φαίνεται παράλογο να προκύπτει το λιγότερο 25 υπολογιστές ανά 100 κατοίκους. Χαμηλό ποσοστό, αλλά όχι και εξωφρενικό.

  8. nikan

    @georpas Πλάκα μου κάνεις; Ο Economist χρησιμοποιεί τον όρο Μακεδονία από το 1992. Τι να σχολιάσω; 🙂

    @ληρ Παρότι αντιλαμβάνομαι ότι αστειεύεσαι, δεν ξέρω τι ξέρεις για τα ελληνικά λογιστικά. Είναι ευκολώτερο να δώσεις μίζα από το να μην κόψεις τιμολόγιο για εμπόρευμα.

    @akindynos Ωραίος! Να και κάποιος με στοιχεία 😉

Comments are closed.