Θέλεις περισσότερους visitors;

Πριν λίγες μέρες είχα ζητήσει συμμετοχή στο metablogging. Είχα κάποια ανταπόκριση από διάφορους μπλόγκερ.  Ήρθε λοιπόν η ώρα της πρώτης συμμετοχής και μάλιστα για ένα θέμα στο οποίο ελάχιστα έχουμε αναφερθεί: το πως να δημιουργήσει κανείς επισκεψιμότητα στο μπλογκ του. O Anonymous Marketer έχει μερικές καλές συμβουλές που δεν έχουν σχέση μ’ αυτά που βλέπουμε συνήθως: να σπαμάρεις δηλαδή τον κόσμο με email για τα νέα σου ποστ, ή να αφήνεις αυτοδιαφημιστικά σχόλια σε άσχετα μπλογκ/ποστ.

writing

Αυτό το άρθρο ίσως αλλάξει για πάντα το blog σου. Ίσως όχι. Πάντως, εγώ θα κοιμάμαι ήσυχος ξέροντας ότι προσπάθησα.

Όπως συνηθίζω να λέω, το marketing δεν είναι μόνο για προϊόντα. Είναι και για υπηρεσίες, προσωπικότητες, κράτη, ακόμη και blogs.

Βασική αρχή του marketing είναι ότι πρέπει να τηρείς τις υποσχέσεις σου. Αν πεις ότι το προϊόν σου έχει Χ χρόνια εγγύηση, πρέπει να φροντίσεις να παρέχεις αυτή την εγγύηση. Αν δεν το κάνεις, αργά ή γρήγορα δεν θα υπάρχει αγορά για εσένα διότι ο απογοητευμένος πελάτης συνήθως μοιράζεται με πολύ κόσμο την εμπειρία του.

Και ενώ σε προσωπικό επίπεδο τηρείς τις υποσχέσεις σου, παρατηρώ ότι, ως blogger δεν τις τηρείς. Δεν τις τηρείς διότι συχνά εξαφανίζεσαι για λίγο(ή πολύ) καιρό και επιστρέφεις με ένα post του τύπου “Συγνώμη που χάθηκα αλλά ήμουν busy/ μου έτυχε το Χ/ έπρεπε να κάνω το Υ. Τώρα όμως θα γράφω κανονικά”. Λίγα posts μετά και πάλι εξαφανίζεσαι. Και μαζί με εσένα εξαφανίζονται και οι visitors.

Ίσως σκεφθείς ότι δεν έδωσες καμία υπόσχεση να γράφεις συνέχεια. Κάνεις λάθος. Δεν έδωσες με τα λόγια, αλλά έδωσες με τα έργα, με τις πράξεις σου.

Κάθε τι που κάνουμε δημιουργεί προσδοκίες στους γύρω μας. Απόδειξη είναι το περίφημο πείραμα του Pavlov με το σκυλί που του έτρεχαν τα σάλια με το που άνοιγε η πόρτα. Του έτρεχαν τα σάλια διότι είχε σχηματίσει την προσδοκία ότι με το άνοιγμα της πόρτας θα ερχόταν το φαί του. Δεν είχε σχηματίσει την προσδοκία βάσει κάποιου λόγου, αλλά βάσει πράξεων.

Έτσι και οι αναγνώστες σου δημιουργούν μια προσδοκία για τη μελλοντική συχνότητα ανάρτησης άρθρων σου βάσει της τρέχουσας συχνότητας. Δηλαδή, αν γράφεις συχνά, περιμένουν ότι και στο μέλλον θα γράφεις συχνά. Εσύ, όμως, γράφεις συχνά σε κάποιες περιόδους(όπως η αρχή του blog) και μετά χάνεσαι. Με αυτόν τον τρόπο όμως δεν ανταποκρίνεσαι στην προσδοκία των αναγνωστών σου, δεν εκπληρώνεις την υπόσχεση.

Κάποιοι ίσως βιαστούν να πουν ότι ζούμε στην εποχή των RSS readers και άρα όλα αυτά που είπα δεν έχουν νόημα. Και όμως έχουν. Διότι όταν έρχεται η στιγμή να εξορθολογίσουμε λίγο τον αριθμό των subscriptions μας, τα πρώτα που διαγράφονται είναι αυτά που δεν είναι ενεργά, αυτά που δεν μας προσφέρουν άρθρα.

Ας αφήσουμε όμως τις θεωρίες και ας πάμε στην πράξη, στο τι πρέπει να κάνεις. Πρέπει να γράφεις σε τακτά χρονικά διαστήματα. Με αυτό τον τρόπο θα είσαι συνεπής με τις προσδοκίες των αναγνωστών σου. Εκτός αυτού, η συγκεκριμένη συχνότητα θα σε “αναγκάσει” να γράφεις. Και είμαι σίγουρος ότι έχεις πολύ ενδιαφέροντα πράγματα να γράψεις.

Το εύρος του διαστήματος εξαρτάται από εσένα. Αρχικά πρέπει να σκεφθείς πόσο συχνά οι πόροι σου(χρόνος, όρεξη, έμπνευση) σου επιτρέπουν να γράφεις. Έπειτα πρέπει να δώσεις μια υπόσχεση στον εαυτό σου να τηρήσεις αυτήν την συχνότητα. Καλό θα ήταν να θέσεις κάποιες ηλεκτρονικές υπενθυμίσεις(κινητό, calendar,κτλ) και κάποιες “ζωντανές” υπενθυμίσεις(κάποιον που να ενδιαφέρεται για την επιτυχία σου) ώστε να βοηθιέσαι στο να πειθαρχήσεις.

Θεωρώ ότι οι δύο καλύτερες συχνότητες είναι η “1 post/day”(αυτή χρησιμοποιώ για το blog μου) και “1 post/week”(ιδανικά συγκεκριμένη ημέρα πχ κάθε Παρασκευή). Ο λόγος είναι ότι και οι δύο αυτές συχνότητες είναι εύκολο να δημιουργήσουν μια συνήθεια στους αναγνώστες σου(πχ “κάθε Παρασκευή μπαίνω να διαβάσω τι έγραψε ο Υ”) και εύκολο να προσαρμοστούν στο προγραμμά σου.

Δεν είναι ανάγκη να γράφεις “1 post/day” ή “1 post/week”. Είναι ανάγκη, όμως, να γράφεις τον ίδιο αριθμό post κάθε εβδομάδα. Τουλάχιστον, αυτός να είναι ο στόχος.

Ξεκίνησες το blog σου έχοντας κάποια όνειρα. Ώρα να τα πραγματοποιήσεις.

 


O Anonymous Marketer δεν σταματάει να τονίζει ότι το marketing δεν είναι μόνο η διαφήμιση. Παρατηρεί συνεχώς γύρω του για patterns, διαβάζει ασταμάτητα και ενθουσιάζεται με τις νέες ιδέες. Έχει θέσει ως στόχο του να μας δείξει ότι το marketing είναι για όλους μέσα από το realmarketing.gr.

Η φωτό είναι από το flickr

5 thoughts on “Θέλεις περισσότερους visitors;

  1. SpinachWhat

    από προσωπική πείρα κόβονται πρώτα τα μπλογκ που κάνουν πάρα πολλά ποστ γιατί συνήθως τα πολλά ποστς είναι ποιοτικός φτωχά. τ ανενεργά τα αφήνω στην ησυχία τους όταν το θυμηθούν! και έχει πιο πολύ ενδιαφέρον να σου σκάσει καινούργιο ποστ από ξεχασμένο μπλογκ στο φηντ!

  2. SpinachWhat

    από προσωπική πείρα κόβονται πρώτα τα μπλογκ που κάνουν πάρα πολλά ποστ γιατί συνήθως τα πολλά ποστς είναι ποιοτικός φτωχά. τ ανενεργά τα αφήνω στην ησυχία τους όταν το θυμηθούν! και έχει πιο πολύ ενδιαφέρον να σου σκάσει καινούργιο ποστ από ξεχασμένο μπλογκ στο φηντ!

  3. Anonymous Marketer

    SpinachWhat,

    ο καθένας μας έχει τον δικό του τρόπο διαχείρισης(και διαγραφής) των subscriptions. Άλλος διαφράφει πρώτα τα blog που δημοσιεύουν άπειρα nonsensical posts(ίσως θα έπρεπε να πάνε στο twitter?), άλλος διαγράφει πρώτα τα blog που συνηθίζουν να “sorry που χάθηκα…. από εδώ και στο εξής”.

    Το θέμα είναι ότι και τα μεν και τα δε, δεν μπορούν να οδηγήσουν στην δημιουργία πιστών επισκεπτών που θα spread το blog σου, διότι για τα ανενεργά ισχύει το “out of sight, out of mind” και τα υπέρενεργα απλά “κουράζουν” μη έχοντας κάτι να πουν.

    Κλείνοντας, να διευκρινίσω ότι όσον αφορά τα υπερνεργά blogs εξαίρεση αποτελούν τα blogs τύπου engadget.com, που εξ' ορισμού πρέπει να δημοσιεύουν ασταματήτα ώστε να παρακολουθούν τις εξελίξεις στην τεχνολογία.

  4. Anonymous Marketer

    SpinachWhat,

    ο καθένας μας έχει τον δικό του τρόπο διαχείρισης(και διαγραφής) των subscriptions. Άλλος διαφράφει πρώτα τα blog που δημοσιεύουν άπειρα nonsensical posts(ίσως θα έπρεπε να πάνε στο twitter?), άλλος διαγράφει πρώτα τα blog που συνηθίζουν να “sorry που χάθηκα…. από εδώ και στο εξής”.

    Το θέμα είναι ότι και τα μεν και τα δε, δεν μπορούν να οδηγήσουν στην δημιουργία πιστών επισκεπτών που θα spread το blog σου, διότι για τα ανενεργά ισχύει το “out of sight, out of mind” και τα υπέρενεργα απλά “κουράζουν” μη έχοντας κάτι να πουν.

    Κλείνοντας, να διευκρινίσω ότι όσον αφορά τα υπερνεργά blogs εξαίρεση αποτελούν τα blogs τύπου engadget.com, που εξ' ορισμού πρέπει να δημοσιεύουν ασταματήτα ώστε να παρακολουθούν τις εξελίξεις στην τεχνολογία.

  5. Anonymous Marketer

    SpinachWhat,

    ο καθένας μας έχει τον δικό του τρόπο διαχείρισης(και διαγραφής) των subscriptions. Άλλος διαφράφει πρώτα τα blog που δημοσιεύουν άπειρα nonsensical posts(ίσως θα έπρεπε να πάνε στο twitter?), άλλος διαγράφει πρώτα τα blog που συνηθίζουν να “sorry που χάθηκα…. από εδώ και στο εξής”.

    Το θέμα είναι ότι και τα μεν και τα δε, δεν μπορούν να οδηγήσουν στην δημιουργία πιστών επισκεπτών που θα spread το blog σου, διότι για τα ανενεργά ισχύει το “out of sight, out of mind” και τα υπέρενεργα απλά “κουράζουν” μη έχοντας κάτι να πουν.

    Κλείνοντας, να διευκρινίσω ότι όσον αφορά τα υπερνεργά blogs εξαίρεση αποτελούν τα blogs τύπου engadget.com, που εξ' ορισμού πρέπει να δημοσιεύουν ασταματήτα ώστε να παρακολουθούν τις εξελίξεις στην τεχνολογία.

Comments are closed.