Ο Google Reader στην έρευνα του Sync

Συνεχίζοντας την ανάγνωση της έρευνας του Sync έφτασα στο κομμάτι της datamine.it.
Διαβάζοντας το report της Datamine.it κι ανατρέχοντας στους διάφορους κανόνες συσχετίσεων (γιατί κανόνες αλήθεια;) , εντύπωση μου έκανε η συχνή αναφορά στον Google Reader.
Αντιγράφω παρακάτω τους σχετικούς κανόνες (4 από τους 19, ήτοι ποσοστό κάτι λίγο πάνω από 20%):

  • Rule 6: if the blogger uses only the social web service ‘twitter’ then he often uses the service ‘google reader’ with a certainty of 76%.
  • Rule 8 suggests that ‘google reader’ is also preferred by the 75% of the bloggers who don’t often use ‘facebook’ and ‘you-
    tube’ or another social web service
  • Rule 16 suggests, with a certainty of 70%, that bloggers who often use the web service ‘buzz’, are also expected to utilize
    the ‘google reader’ web service.
  • Rule 17 : Among the responders who consider the number of readers as an important success metric and also blog about technology, 70% of them also use ‘google reader’.

Ο πρώτος κανόνας μου φαίνεται κακοδιατυπωμένος γιατί αυτό το ‘only’ αποκλείει τη συσχέτιση για την οποία μιλάει ο κανόνας γι αυτό θεωρώ από δω και μπρος ότι απλά δεν υπάρχει.

Πόσους όμως αφορά ο Google Reader;

Από το γράφημα των απαντήσεων της έρευνας βλέπουμε ότι τον χρησιμοποιεί το 37% των μπλόγκερ που απάντησαν.

sync_greader

Αυτό το 37% της μπλογκόσφαιρας (το στρογγυλεύω στο 40) είναι ένα ιδιαίτερο κομμάτι της: είναι αυτό που καταναλώνει και διακινεί ενεργά την πληροφορία.

Από που βγαίνει αυτό το συμπέρασμα; Καταρχήν από την έντονη συσχέτιση twitter, που είναι ένα κατεξοχήν μέσο μοιράσματος πληροφορίας και του Google Reader, που είναι ένα μέσο συλλογής της (κανόνας 6).

Έπειτα από την αρνητική συσχέτιση με το facebook ή το youtube που έχουν περισσότερο χαρακτήρα διασκέδασης παρά ενημέρωσης (κανόνας 8).

Για τον κανόνα 16 δεν υπάρχει μόνο απλή συσχέτιση: το buzz είναι καλωδιωμένο με τον google reader με την έννοια ότι τροφοδοτείται αυτόματα από τις επιλογές συγκεκριμένων αναγνωστών του Google Reader και τις αξιολογεί/βαθμολογεί δηλαδή τις φιλτράρει ως προς τη σημαντικότητα.

Τέλος, ο κανόνας 17 μας λέει ότι η αναγνωσιμότητα είναι μέτρο επιτυχίας κι άρα αξία για την παραπάνω μερίδα των blogger.

Ποιό είναι το πρακτικό συμπέρασμα; Αν θέλει κανείς να διασπείρει πληροφόρηση μέσα από τα ελληνικά social media, μάλλον πρέπει να προσεταιριστεί αυτήν την μερίδα της μπλογκόσφαιρας.

Θα είχε περαιτέρω αξία να μπορούσαν να εντοπιστούν συγκεκριμένες ομάδες μέσα σ’ αυτή τη μερίδα, και να προσδιοριστούν τα χαρακτηριστικά τους, γιατί έτσι θα διαφαινόταν κι ‘χρωματισμός’ της πληροφορίας απ’ αυτή τη διακίνηση.

Reblog this post [with Zemanta]

6 thoughts on “Ο Google Reader στην έρευνα του Sync

  1. George Tziralis

    Νίκο, ευχαριστώ για την αναφορά, χαίρομαι που βρήκες την ανάλυση ενδιαφέρουσα, λίγα σχόλια παρακάτω.

    Αρχικά, ο όρος 'κανόνες' είναι μετάφραση του αγγλικού 'rules', στη βιβλιογραφία αναφέρονται συνήθως ως 'decision rules' και στην πράξη αφορούν μοτίβα συμπεριφοράς που συσχετίζουν τις τιμές δύο μεταβλη΄των μεταξύ τους, εξ' ου και η μετάφραση που σωστά αναφέρεις.

    Ο κανόνας 6 που αναφέρεις υποδεικνύει πως ένας χρήστης του twitter είναι κατά 76% και χρήστης του google reader (“if user_twitter=yes then user_greader=yes”, επίσης, σωστά, το 'only' είναι συμμετοχή του δαίμονα του 'τυπογραφείου'), νούμερο το οποίο και επαληθεύει νομίζω τη διαίσθησή μας για ισχυρή επικάλυψη της κοινότητας των δύο υπηρεσιών.

    Και ο συλλογισμός σου έχει πράγματι ιδιαίτερο ενδιαφέρον, τείνω να συμφωνήσω και με τα συμπεράσματα αυτού, τέλος ευελπιστώ οι 258 κανόνες που περιλαμβάνονται στο παράρτημα της ανάλυσης να δώσουν περαιτέρω τροφή για σκέψη και χρήσιμο υλικό για περισσότερα συμπεράσματα.

  2. George Tziralis

    Νίκο, ευχαριστώ για την αναφορά, χαίρομαι που βρήκες την ανάλυση ενδιαφέρουσα, λίγα σχόλια παρακάτω.

    Αρχικά, ο όρος 'κανόνες' είναι μετάφραση του αγγλικού 'rules', στη βιβλιογραφία αναφέρονται συνήθως ως 'decision rules' και στην πράξη αφορούν μοτίβα συμπεριφοράς που συσχετίζουν τις τιμές δύο μεταβλη΄των μεταξύ τους, εξ' ου και η μετάφραση που σωστά αναφέρεις.

    Ο κανόνας 6 που αναφέρεις υποδεικνύει πως ένας χρήστης του twitter είναι κατά 76% και χρήστης του google reader (“if user_twitter=yes then user_greader=yes”, επίσης, σωστά, το 'only' είναι συμμετοχή του δαίμονα του 'τυπογραφείου'), νούμερο το οποίο και επαληθεύει νομίζω τη διαίσθησή μας για ισχυρή επικάλυψη της κοινότητας των δύο υπηρεσιών.

    Και ο συλλογισμός σου έχει πράγματι ιδιαίτερο ενδιαφέρον, τείνω να συμφωνήσω και με τα συμπεράσματα αυτού, τέλος ευελπιστώ οι 258 κανόνες που περιλαμβάνονται στο παράρτημα της ανάλυσης να δώσουν περαιτέρω τροφή για σκέψη και χρήσιμο υλικό για περισσότερα συμπεράσματα.

  3. George Tziralis

    Νίκο, ευχαριστώ για την αναφορά, χαίρομαι που βρήκες την ανάλυση ενδιαφέρουσα, λίγα σχόλια παρακάτω.

    Αρχικά, ο όρος 'κανόνες' είναι μετάφραση του αγγλικού 'rules', στη βιβλιογραφία αναφέρονται συνήθως ως 'decision rules' και στην πράξη αφορούν μοτίβα συμπεριφοράς που συσχετίζουν τις τιμές δύο μεταβλη΄των μεταξύ τους, εξ' ου και η μετάφραση που σωστά αναφέρεις.

    Ο κανόνας 6 που αναφέρεις υποδεικνύει πως ένας χρήστης του twitter είναι κατά 76% και χρήστης του google reader (“if user_twitter=yes then user_greader=yes”, επίσης, σωστά, το 'only' είναι συμμετοχή του δαίμονα του 'τυπογραφείου'), νούμερο το οποίο και επαληθεύει νομίζω τη διαίσθησή μας για ισχυρή επικάλυψη της κοινότητας των δύο υπηρεσιών.

    Και ο συλλογισμός σου έχει πράγματι ιδιαίτερο ενδιαφέρον, τείνω να συμφωνήσω και με τα συμπεράσματα αυτού, τέλος ευελπιστώ οι 258 κανόνες που περιλαμβάνονται στο παράρτημα της ανάλυσης να δώσουν περαιτέρω τροφή για σκέψη και χρήσιμο υλικό για περισσότερα συμπεράσματα.

Comments are closed.