Γιατί η διαφήμιση αποτυγχάνει στο ίντερνετ

Χτες το Techcrunch δημοσίευσε ένα άρθρο του  Eric Clemons, καθηγητή στο Wharton (γνωστή σχολή management) με θέμα ότι λέει κι ο τίτλος αυτού του ποστ: γιατί η διαφήμιση αποτυγχάνει στο ίντερνετ.

Ο Clemons αποδίδει την αποτυχία αυτή στη αδυναμία του να μεταφερθεί το παραδοσιακό μοντέλο της διαφήμισης (: οπισθόφυλλα σε μεγάλης κυκλοφορίας περιοδικά, 30” διαφημιστικά σποτ σε Παγκόσμιο κύπελλο κτλ) στο ίντερνετ.

Εναλλακτικά προτείνει άλλους τρόπους monetization, όπως ηλεκτρονικό εμπόριο για πραγματικά ή ψηφιακά αγαθά, συνδρομές κτλ.

Ο  Clemons δεν είναι ούτε ο μόνος ούτε ο πρώτος που εκφράζει μια τέτοια άποψη. Ο Dave Winer είναι πάγιος υποστηρικτής του ‘θανάτου της διαφήμισης’, ενώ μόλις προλίγου διάβαζα άλλη μια σύμφωνη γνώμη στο  ZDnet.

Η συζήτηση στο συγκεκριμένο ποστ έχει φτάσει στα 424 σχόλια τη στιγμή που γράφεται το παρόν με πολλά απ’ αυτά οργισμένα.

Για μένα ενώ και από άποψη προδιάθεσης  αλλά και σαν προϊόν προβληματισμού, η διαπίστωση  με βρίσκει γενικά σύμφωνο, μου γεννάει ένα μεγάλο ερώτημα:

Τι θα γίνει η ενημέρωση χωρίς διαφήμιση;

Ο Clemons απαντάει μάλλον πρόχειρα στο ερώτημα, μιλώντας για συνδρομητικές υπηρεσίες κι αναφέροντας σαν παράδειγμα παραδοσιακά μέσα όπως του New York Times, Financial Times κτλ.
Πέραν του ότι χρήζει περαιτέρω ανάλυσης το αν με μόνο συνδρομές τα συγκεκριμένα μέσα είναι βιώσιμα, ακόμα κι αν είναι, υπάρχει ένα μεγαλύτερο ερώτημα. Είναι αυτά τα μέσα (μόνο) που θέλουμε να έχουμε;
Ναι μεν το διαδίκτυο άνοιξε τις πόρτες στη δημοσιογραφία των πολιτών, αλλά πραγματικά επαγγελματικά μέσα ενημέρωσης δεν θα πάψουμε να έχουμε ανάγκη. Και το ζήτημα είναι ότι αυτά ακριβώς θα πλήξει η ανυπαρξία διαφήμισης. Γιατί δεν μπορώ να φανταστώ ότι ποτέ θα αποφασίσουμε μαζικά να πληρώνουμε  5-10 διαφορετικές συνδρομές και μάλιστα τέτοιου ύψους που να μπορούν να καταστήσουν βιώσιμο ένα εναλλακτικό μέσο. Γιατί τόσες περίπου συνδρομές κατ’ αναλογίαν με το τι συμβαίνει τώρα, θα απαιτούνταν, αφού στα εναλλακτικά μέσα αυτό που ισχύει είναι ότι για την ενημέρωση δεν αρκεί μόνο ένα.

Προφανώς δεν διαθέτω απάντηση. Απλά καταθέτω ένα προβληματισμό κι ελπίζω ότι κάποια γόνιμη φαντασία θα μπορέσει να τον απαντήσει

26 thoughts on “Γιατί η διαφήμιση αποτυγχάνει στο ίντερνετ

  1. fuentedance

    Εγώ διαλέγω να γίνω γραφικός. Ζήτω η ελευθερία! Ζήτω η ελεύθερη έκφραση! Κάτω η επιβολή της γνώμης από τα μονοπώλια της ενημέρωσης! ουφ… ξελάφρωσα…. Λοιπόν αγαπητοί φίλοι εδώ θα δυσκολευτείτε να ελέγχεται τα πάντα. Κινδυνεύεται να μαθαίνει ο κόσμος και την αλήθεια. Τραγικό ε? και δεν σας πληρώνουν για να σπονσοράρεται απάτες. Σαν να μην έφθαναν όλα αυτά δεν έχετε και την κυκλοφορία για να διαφημιστούν και κάποιες εταιρείες. Δύσκολη η online ζωή! Ειδικά για τη μικρή μας Ελλάδα. κρίμααααααααα…….

  2. fuentedance

    Εγώ διαλέγω να γίνω γραφικός. Ζήτω η ελευθερία! Ζήτω η ελεύθερη έκφραση! Κάτω η επιβολή της γνώμης από τα μονοπώλια της ενημέρωσης! ουφ… ξελάφρωσα…. Λοιπόν αγαπητοί φίλοι εδώ θα δυσκολευτείτε να ελέγχεται τα πάντα. Κινδυνεύεται να μαθαίνει ο κόσμος και την αλήθεια. Τραγικό ε? και δεν σας πληρώνουν για να σπονσοράρεται απάτες. Σαν να μην έφθαναν όλα αυτά δεν έχετε και την κυκλοφορία για να διαφημιστούν και κάποιες εταιρείες. Δύσκολη η online ζωή! Ειδικά για τη μικρή μας Ελλάδα. κρίμααααααααα…….

  3. fuentedance

    Εγώ διαλέγω να γίνω γραφικός. Ζήτω η ελευθερία! Ζήτω η ελεύθερη έκφραση! Κάτω η επιβολή της γνώμης από τα μονοπώλια της ενημέρωσης! ουφ… ξελάφρωσα…. Λοιπόν αγαπητοί φίλοι εδώ θα δυσκολευτείτε να ελέγχεται τα πάντα. Κινδυνεύεται να μαθαίνει ο κόσμος και την αλήθεια. Τραγικό ε? και δεν σας πληρώνουν για να σπονσοράρεται απάτες. Σαν να μην έφθαναν όλα αυτά δεν έχετε και την κυκλοφορία για να διαφημιστούν και κάποιες εταιρείες. Δύσκολη η online ζωή! Ειδικά για τη μικρή μας Ελλάδα. κρίμααααααααα…….

  4. George

    Ουσιαστικά, τα τελευταία χρόνια η διαφήμιση αποτελεί ένα επιπλέον layer ανάμεσα σε εμάς και τα αγαθά που καταναλώνουμε, το οποίο όμως έχει τόσο καθολική παρουσία , που μας φαίνεται εντελώς φυσιολογικό.
    Πληρώνουμε ακριβότερα αυτά που αγοράζουμε (στα προϊόντα μαζικής κατανάλωσης η σχέση του κόστους παραγωγής του προϊόντος με το κόστος της διαφήμισης είναι εντυπωσιακή), με αντάλλαγμα δωρεάν τηλεόραση, δωρεάν ραδιόφωνο και φτηνό τύπο. Στο Internet τα θέλουμε όλα δικά μας : δωρεάν περιεχόμενο, χωρίς διαφημίσεις. Προφανώς το μοντέλο δεν είναι βιώσιμο.
    Πιο λογικό είναι να πληρώνουμε για ότι χρησιμοποιούμε, συνεπώς αν μπορούσαμε να έχουμε φθηνότερα προϊόντα, αλλά να πληρώνουμε για ενημέρωση και ψυχαγωγία, ίσως να ήταν κάτι που θα μπορούσε να λειτουργήσει.

  5. George

    Ουσιαστικά, τα τελευταία χρόνια η διαφήμιση αποτελεί ένα επιπλέον layer ανάμεσα σε εμάς και τα αγαθά που καταναλώνουμε, το οποίο όμως έχει τόσο καθολική παρουσία , που μας φαίνεται εντελώς φυσιολογικό.
    Πληρώνουμε ακριβότερα αυτά που αγοράζουμε (στα προϊόντα μαζικής κατανάλωσης η σχέση του κόστους παραγωγής του προϊόντος με το κόστος της διαφήμισης είναι εντυπωσιακή), με αντάλλαγμα δωρεάν τηλεόραση, δωρεάν ραδιόφωνο και φτηνό τύπο. Στο Internet τα θέλουμε όλα δικά μας : δωρεάν περιεχόμενο, χωρίς διαφημίσεις. Προφανώς το μοντέλο δεν είναι βιώσιμο.
    Πιο λογικό είναι να πληρώνουμε για ότι χρησιμοποιούμε, συνεπώς αν μπορούσαμε να έχουμε φθηνότερα προϊόντα, αλλά να πληρώνουμε για ενημέρωση και ψυχαγωγία, ίσως να ήταν κάτι που θα μπορούσε να λειτουργήσει.

  6. George

    Ουσιαστικά, τα τελευταία χρόνια η διαφήμιση αποτελεί ένα επιπλέον layer ανάμεσα σε εμάς και τα αγαθά που καταναλώνουμε, το οποίο όμως έχει τόσο καθολική παρουσία , που μας φαίνεται εντελώς φυσιολογικό.
    Πληρώνουμε ακριβότερα αυτά που αγοράζουμε (στα προϊόντα μαζικής κατανάλωσης η σχέση του κόστους παραγωγής του προϊόντος με το κόστος της διαφήμισης είναι εντυπωσιακή), με αντάλλαγμα δωρεάν τηλεόραση, δωρεάν ραδιόφωνο και φτηνό τύπο. Στο Internet τα θέλουμε όλα δικά μας : δωρεάν περιεχόμενο, χωρίς διαφημίσεις. Προφανώς το μοντέλο δεν είναι βιώσιμο.
    Πιο λογικό είναι να πληρώνουμε για ότι χρησιμοποιούμε, συνεπώς αν μπορούσαμε να έχουμε φθηνότερα προϊόντα, αλλά να πληρώνουμε για ενημέρωση και ψυχαγωγία, ίσως να ήταν κάτι που θα μπορούσε να λειτουργήσει.

  7. geobak

    Το άρθρο μοιάζει πιο πολύ με linkbait και αυτός ο καθηγητής δεν μοιάζει και πολύ σχετικός με το συγκεκριμένο αντικείμενο…

    Μια πολύ καλή απάντηση-ταπα του έδωσε ο danny Sullivan στο παρακάτω link και αξίζει πιστεύω να την διαβάσετε…Το κείμενο είναι στα αγγλικά…

    http://searchengineland.com/search-ads-are-misd

  8. geobak

    Το άρθρο μοιάζει πιο πολύ με linkbait και αυτός ο καθηγητής δεν μοιάζει και πολύ σχετικός με το συγκεκριμένο αντικείμενο…

    Μια πολύ καλή απάντηση-ταπα του έδωσε ο danny Sullivan στο παρακάτω link και αξίζει πιστεύω να την διαβάσετε…Το κείμενο είναι στα αγγλικά…

    http://searchengineland.com/search-ads-are-misd

  9. geobak

    Το άρθρο μοιάζει πιο πολύ με linkbait και αυτός ο καθηγητής δεν μοιάζει και πολύ σχετικός με το συγκεκριμένο αντικείμενο…

    Μια πολύ καλή απάντηση-ταπα του έδωσε ο danny Sullivan στο παρακάτω link και αξίζει πιστεύω να την διαβάσετε…Το κείμενο είναι στα αγγλικά…

    http://searchengineland.com/search-ads-are-misd

  10. nikan

    @fuendedance Σε ποιούς αναφέρεσαι ακριβώς;

    @George δεν ξέρω αν μπορούμε να ξεσυνηθίσουμε το δωρεάν μοντέλο. Δεν είναι μόνο το ιντερνετ. Είναι κι η τηλεόραση και το ραδιόφωνο

    @geobak Μπορεί να είναι όπως τα λες, αλλά εμένα το θέμα μου δεν ήταν το ποστ, αλλά το τι θα συμβεί στην ενημέρωση αν η διαφήμιση πεθάνει

  11. nikan

    @fuendedance Σε ποιούς αναφέρεσαι ακριβώς;

    @George δεν ξέρω αν μπορούμε να ξεσυνηθίσουμε το δωρεάν μοντέλο. Δεν είναι μόνο το ιντερνετ. Είναι κι η τηλεόραση και το ραδιόφωνο

    @geobak Μπορεί να είναι όπως τα λες, αλλά εμένα το θέμα μου δεν ήταν το ποστ, αλλά το τι θα συμβεί στην ενημέρωση αν η διαφήμιση πεθάνει

  12. nikan

    @fuendedance Σε ποιούς αναφέρεσαι ακριβώς;

    @George δεν ξέρω αν μπορούμε να ξεσυνηθίσουμε το δωρεάν μοντέλο. Δεν είναι μόνο το ιντερνετ. Είναι κι η τηλεόραση και το ραδιόφωνο

    @geobak Μπορεί να είναι όπως τα λες, αλλά εμένα το θέμα μου δεν ήταν το ποστ, αλλά το τι θα συμβεί στην ενημέρωση αν η διαφήμιση πεθάνει

  13. fuentedance

    Αναφέρομαι δυστυχώς σε ορδές, σχεδόν αοράτων, εχθρών της πίστης και του ανθρώπου γενικά. Πραγματικά τώρα δεν θέλω να επεκταθώ και να σας κουράσω αλλά δεν θα ξεχάσω ποτέ ένα μεσημέρι σε γνωστό κανάλι που παρακολούθησα το εξής συνοπτικά. Σε εργασίες για άνοιγμα δρόμου ήταν μπροστά από τα έργα ένα μικρό εκκλησάκι του Αγίου Νικολάου. Παρευρισκόμενοι και εργάτες ευσεβείς προτείνατε να γίνει μία μικρή παράκαμψη στη κατασκευή του δρόμου και οι μπουλντόζες είχαν σταματήσει. Ξαφνικά εμφανίζεται ένας έξαλλος εργολάβος και λέει άντε τελειώνεται γκρεμίστε το. Οι εργάτες κοιτάζονται μουδιασμένοι και κανένας δεν αντιδρά. Ο εργολάβος παθαίνει αμόκ σχεδόν και βρίζοντας τους πάντες, εργάτες, κάμερες και παρευρισκόμενους, ανεβαίνει στη μπουλντόζα λέγοντας χαρακτηριστικά “εγώ δεν μασάω”. Πλήσιάζοντας λοιπόν με τη μπουλντόζα το εκκλησάκι, πέφτει σαν κεραυνός απο τον ουρανό και χωρίζει την σιδερένια μπουλντόζα και τον εργολάβο στα δύο. Ο κόσμος προσεύχεται φοβισμένος, οι παρουσιαστές κοιτάζονται αποσβολωμένοι και τελικά έρχεται το ασθενοφόρο και απλά μαζεύει τα δυο κομμάτια του εργολάβου που δεν μάσαγε και γραμμή για το νεκροτομείο. Το βράδυ στις ειδήσεις που μαζί με κάποιους φίλους και κάποια συγγενικά πρόσωπα ακούσαμε για το πόσες φορές πήγε στο μέρος η τάδε παρουσιάστρια, για τον καινούργιο ομοφυλοφιλικό δεσμό του δείνα πολιτικού αλλά για το παραπάνω γεγονός ούτε λέξη, Σαν να μην έγινε ποτέ. Στο ίδιο κανάλι που έβλεπα το μεσημέρι φυσικά. Αν δε με βαρεθήκατε θα κάνω post και ένα άλλο πιο light περιστατικό.

  14. fuentedance

    Αναφέρομαι δυστυχώς σε ορδές, σχεδόν αοράτων, εχθρών της πίστης και του ανθρώπου γενικά. Πραγματικά τώρα δεν θέλω να επεκταθώ και να σας κουράσω αλλά δεν θα ξεχάσω ποτέ ένα μεσημέρι σε γνωστό κανάλι που παρακολούθησα το εξής συνοπτικά. Σε εργασίες για άνοιγμα δρόμου ήταν μπροστά από τα έργα ένα μικρό εκκλησάκι του Αγίου Νικολάου. Παρευρισκόμενοι και εργάτες ευσεβείς προτείνατε να γίνει μία μικρή παράκαμψη στη κατασκευή του δρόμου και οι μπουλντόζες είχαν σταματήσει. Ξαφνικά εμφανίζεται ένας έξαλλος εργολάβος και λέει άντε τελειώνεται γκρεμίστε το. Οι εργάτες κοιτάζονται μουδιασμένοι και κανένας δεν αντιδρά. Ο εργολάβος παθαίνει αμόκ σχεδόν και βρίζοντας τους πάντες, εργάτες, κάμερες και παρευρισκόμενους, ανεβαίνει στη μπουλντόζα λέγοντας χαρακτηριστικά “εγώ δεν μασάω”. Πλήσιάζοντας λοιπόν με τη μπουλντόζα το εκκλησάκι, πέφτει σαν κεραυνός απο τον ουρανό και χωρίζει την σιδερένια μπουλντόζα και τον εργολάβο στα δύο. Ο κόσμος προσεύχεται φοβισμένος, οι παρουσιαστές κοιτάζονται αποσβολωμένοι και τελικά έρχεται το ασθενοφόρο και απλά μαζεύει τα δυο κομμάτια του εργολάβου που δεν μάσαγε και γραμμή για το νεκροτομείο. Το βράδυ στις ειδήσεις που μαζί με κάποιους φίλους και κάποια συγγενικά πρόσωπα ακούσαμε για το πόσες φορές πήγε στο μέρος η τάδε παρουσιάστρια, για τον καινούργιο ομοφυλοφιλικό δεσμό του δείνα πολιτικού αλλά για το παραπάνω γεγονός ούτε λέξη, Σαν να μην έγινε ποτέ. Στο ίδιο κανάλι που έβλεπα το μεσημέρι φυσικά. Αν δε με βαρεθήκατε θα κάνω post και ένα άλλο πιο light περιστατικό.

  15. fuentedance

    Αναφέρομαι δυστυχώς σε ορδές, σχεδόν αοράτων, εχθρών της πίστης και του ανθρώπου γενικά. Πραγματικά τώρα δεν θέλω να επεκταθώ και να σας κουράσω αλλά δεν θα ξεχάσω ποτέ ένα μεσημέρι σε γνωστό κανάλι που παρακολούθησα το εξής συνοπτικά. Σε εργασίες για άνοιγμα δρόμου ήταν μπροστά από τα έργα ένα μικρό εκκλησάκι του Αγίου Νικολάου. Παρευρισκόμενοι και εργάτες ευσεβείς προτείνατε να γίνει μία μικρή παράκαμψη στη κατασκευή του δρόμου και οι μπουλντόζες είχαν σταματήσει. Ξαφνικά εμφανίζεται ένας έξαλλος εργολάβος και λέει άντε τελειώνεται γκρεμίστε το. Οι εργάτες κοιτάζονται μουδιασμένοι και κανένας δεν αντιδρά. Ο εργολάβος παθαίνει αμόκ σχεδόν και βρίζοντας τους πάντες, εργάτες, κάμερες και παρευρισκόμενους, ανεβαίνει στη μπουλντόζα λέγοντας χαρακτηριστικά “εγώ δεν μασάω”. Πλήσιάζοντας λοιπόν με τη μπουλντόζα το εκκλησάκι, πέφτει σαν κεραυνός απο τον ουρανό και χωρίζει την σιδερένια μπουλντόζα και τον εργολάβο στα δύο. Ο κόσμος προσεύχεται φοβισμένος, οι παρουσιαστές κοιτάζονται αποσβολωμένοι και τελικά έρχεται το ασθενοφόρο και απλά μαζεύει τα δυο κομμάτια του εργολάβου που δεν μάσαγε και γραμμή για το νεκροτομείο. Το βράδυ στις ειδήσεις που μαζί με κάποιους φίλους και κάποια συγγενικά πρόσωπα ακούσαμε για το πόσες φορές πήγε στο μέρος η τάδε παρουσιάστρια, για τον καινούργιο ομοφυλοφιλικό δεσμό του δείνα πολιτικού αλλά για το παραπάνω γεγονός ούτε λέξη, Σαν να μην έγινε ποτέ. Στο ίδιο κανάλι που έβλεπα το μεσημέρι φυσικά. Αν δε με βαρεθήκατε θα κάνω post και ένα άλλο πιο light περιστατικό.

  16. Evripidis aggelopoulos

    Ίσως μια εν δυνάμει λύση στο πρόβλημα να είναι η δημιουργία πόλων/κέντρων που θα συγκεντρώνουν τα παραγόμενα από τη δημοσιογραφία των πολιτών. Ίσως, λέμε τώρα, οι “πόλοι” αυτοί να έχουν σοβαρές πιθανότητες να επιβιώσουν και οικονομικά μέσω της διαφήμισης. Ας μην ξεχνάμε βέβαια ότι αυτό που νοείται σήμερα ως διαφήμιση, δυστυχώς εμπεριέχει και χαρακτηριστικά όπως η γκρίζα διαφήμιση και άλλα τινά τα οποία από τη φύσης τους αντιπαλεύουν τις βασικές αρχές της “δημοσιογραφίας των πολιτών”.

    @JustAnotherGoneOff Ψηφίζω κι εγώ επίσης το ως άνω σχόλιο ως the best off , ίσως και του μήνα ίσως και του έτους για το ελληνικό διαδίκτυο!

  17. Evripidis aggelopoulos

    Ίσως μια εν δυνάμει λύση στο πρόβλημα να είναι η δημιουργία πόλων/κέντρων που θα συγκεντρώνουν τα παραγόμενα από τη δημοσιογραφία των πολιτών. Ίσως, λέμε τώρα, οι “πόλοι” αυτοί να έχουν σοβαρές πιθανότητες να επιβιώσουν και οικονομικά μέσω της διαφήμισης. Ας μην ξεχνάμε βέβαια ότι αυτό που νοείται σήμερα ως διαφήμιση, δυστυχώς εμπεριέχει και χαρακτηριστικά όπως η γκρίζα διαφήμιση και άλλα τινά τα οποία από τη φύσης τους αντιπαλεύουν τις βασικές αρχές της “δημοσιογραφίας των πολιτών”.

    @JustAnotherGoneOff Ψηφίζω κι εγώ επίσης το ως άνω σχόλιο ως the best off , ίσως και του μήνα ίσως και του έτους για το ελληνικό διαδίκτυο!

  18. Evripidis aggelopoulos

    Ίσως μια εν δυνάμει λύση στο πρόβλημα να είναι η δημιουργία πόλων/κέντρων που θα συγκεντρώνουν τα παραγόμενα από τη δημοσιογραφία των πολιτών. Ίσως, λέμε τώρα, οι “πόλοι” αυτοί να έχουν σοβαρές πιθανότητες να επιβιώσουν και οικονομικά μέσω της διαφήμισης. Ας μην ξεχνάμε βέβαια ότι αυτό που νοείται σήμερα ως διαφήμιση, δυστυχώς εμπεριέχει και χαρακτηριστικά όπως η γκρίζα διαφήμιση και άλλα τινά τα οποία από τη φύσης τους αντιπαλεύουν τις βασικές αρχές της “δημοσιογραφίας των πολιτών”.

    @JustAnotherGoneOff Ψηφίζω κι εγώ επίσης το ως άνω σχόλιο ως the best off , ίσως και του μήνα ίσως και του έτους για το ελληνικό διαδίκτυο!

  19. Pingback: Επικό σπαμ « singen sang gesungen

  20. orck

    ναι θελω, αναφερε και αλλα περιστατικα
    σε τυχαια θεματα, ετσι να εχουμε δουλεια να ψαχνουμε

  21. fuentedance

    Λοιπόν μετά από τέτοια εγκωμιαστικά σχόλια μάλλον θα έπρεπε να κρεμάσω την πένα μου και να μην ξαναγράψω για να μείνω στην ιστορία …… αλλά από την άλλη δεν θέλω να στεναχωρήσω το φίλο μου τον orck που πεινάει η μάλλον διψάει για τα σχολειά μου …… θα του δίνω δουλειά να ψάχνει παρ όλη τη κρίση στην αγορά εργασίας ….

  22. Σχολή Χορού

    Λοιπόν μετά από τέτοια εγκωμιαστικά σχόλια μάλλον θα έπρεπε να κρεμάσω την πένα μου και να μην ξαναγράψω για να μείνω στην ιστορία …… αλλά από την άλλη δεν θέλω να στεναχωρήσω το φίλο μου τον orck που πεινάει η μάλλον διψάει για τα σχολειά μου …… θα του δίνω δουλειά να ψάχνει παρ όλη τη κρίση στην αγορά εργασίας ….

  23. Διαφήμιση Internet

    Εμένα η γνώμη μου είναι οτι και συμφωνώ αλλά και διαφωνώ με τα όσα δημοσιεύτηκαν.

    Πιστεύω οτι το κακό έχει παραγίνει με την ύπαρξη σε κάθε πιθανό σημείο διαφημιστικών banner και trick για να σε κάνουν να πατήσεις εδώ, εκεί, παραπέρα…

    Από την άλλη δέν υπάρχει στον αχανή κόσμο του internet άλλη έμεση λύση (εκτός από seo) για να προωθήσει κάποιος τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες του.

Comments are closed.