Neemo.gr: τι συζητάει η μπλογκόσφαιρα

neemoΜόλις γύρισα από το οpencoffee και σπεύδω να γράψω για την παρουσίαση που μου κέντρισε περισσότερο το ενδιαφέρον.  Κι αυτό  γιατί έχει άμεση σχέση με το θεματικό αντικείμενο  του  metablogging. Μιλάω για το  neemo.gr που κάνει αυτόματη σύνοψη της ελληνικής μπλογκόσφαιρας.

Το neemo.gr είναι, ας πούμε,  το Google News αλλά με πηγή τα ελληνικά blog. Είναι στην ουσία δηλαδή ένα aggregator που σκανάρει την ελληνική μπλογκόσφαιρα, και μετά με τεχνικές datamining αναλύει τα αναδυόμενα ποστ, και βρίσκει το τι συζητιέται και τι θέματα εμφανίζονται να την απασχολούν. Κατόπιν τα ομαδοποιεί και τα παρουσιάζει κάτω από γενικές κατηγορίες που θυμίζουν εφημερίδα: Επικαιτότητα, Κόσμος, Αθλητικά κτλ

Τα παιδιά δημιουργοί του, παρουσίασαν το Neemo σαν μια εναλλακτική πηγή πληροφόρησης γι αυτούς που δεν θέλουν να μαθαίνουν τα νέα (μόνο) από τα παραδοσιακά media.

Η ουσία του Neemo όμως είναι άλλη: είναι ένα μεγάλο αυτί.  Κι ένα αυτί μπορεί να ακούσει οτιδήποτε αρκεί να στρέψει προς τα κει την προσοχή του.

Δεν έχουν υποπέσει στην αντίληψη μου άλλες τέτοιες ανοιχτές ελληνικές υπηρεσίες αλλά πιστεύω ότι είναι κάτι που θα το δούμε αρκετά στο άμεσο μέλλον. Όπως το 2007 που είχε γεμίσει ο τόπος aggregators  έτσι κάπως περιμένω να γεμίσουμε ωτακουστές της μπλογκόσφαιρας.

Κι αυτό είναι ενθαρρυντικό και για τα social media αλλά και για όσους προσπαθούν να προαγάγουν ένα μήνυμα μέσα απ’ αυτά.

Τέλος, επειδή ο τόπος είναι μικρός, νομίζω ότι όλοι οι επίδοξοι μιμητές του Neemo αλλά και το Neemo  θα έπρεπε να εκθέσουν τους αλγοριθμους τους στην δημόσια κρίση.  Όσο παράδοξο κι αν ακούγεται κι όσο επίφοβο να προκαλέσει ανταγωνισμό, χωρίς γνώση των αλγορίθμων, έστω στα βασικά τους σημεία, δεν μπορεί να υπάρξει εμπιστοσύνη στην αξιολόγηση των αποτελεσμάτων της ‘σύνοψης’. Άλλωστε, μην ξεχνάμε, ότι στις βασικές του γραμμές, κι ο αλγόριθμος που έκανε την Google πανίσχυρη,  το pagerank, είναι δημοσιευμένος.

16 thoughts on “Neemo.gr: τι συζητάει η μπλογκόσφαιρα

  1. fuentedance

    Προσωπικά θα διαφωνήσω στο εξής. Ο αλγόριθμος που έκανε τη Google αυτό που είναι σήμερα δεν είναι το δημοσιευμένο page rank, αλλά το μυστικό rank που κατατάσσει τα site στην αναζήτηση. Έτσι ο κόσμος πληρώνει την εταιρεία για sponsored links, paid click κ.α πολλά. Είναι αφελές να πιστεύουμε ότι όποιος έχει τον τρόπο να πλουτίσει θα τον μοιραστεί με όλους μας.

  2. nikan

    Δεν υπάρχουν sponsored link και paid links στην αναζήτηση. Αυτά είναι διαφημίσεις. Η διαφορά της Google από τις προηγούμενες μηχανές αναζήτησης ήταν ακριβώς αυτό: δεν έκανε συμβιβασμούς στο αποτέλεσμα της αναζήτησης κι ούτε άλλαζε την σειρά εμφάνισης αν την πλήρωναν. Η Google πλούτισε από το contextual advertising, όχι από την αναζήτηση καθαυτή. Το contextual advertising ΔΕΝ το εφηύρε η Google. Μάλιστα υπήρχε και μια δικαστική διαμάχη για το θέμα με την Overture, εταιρεία που αγόρασε η Yahoo, και που προηγήθηκε σ' αυτό. Δεν το λέω ελαφρά τη καρδία αυτό που λέω. Το θέμα του ανοίγματος των αλγορίθμων μπορείς να το δεις σε άλλα σημαντικά ζητήματα όπως οι αλγόριθμοι της κρυπτογράφησης. Δεν είναι παραξενιά ή πρωτοτυπία δικιά μου να το ζητάω.

  3. Panayiotis Papadopoulos

    Τα παιδιά κάναν πολλή καλή δουλεία αλλά χρειάζονται καλύτερο design και ΑΡΙ. Φανταστείτε ένα παραδοσιακό μέσο όπως πχ η Καθημερίνη και κάτω από τα άρθρα να έχει και τα σχετικά blog posts όπως τα δίνει το neemo

  4. fuentedance

    Εννοώ τα links που εμφανίζονται δεξιά και τα οχροκίτρινα που εμφανίζονται επάνω. Με όλο το σεβασμό πληρώνονται και μάλιστα αδρά…… κλικ και παραδάκι. Αν εγώ ως σχολή χορού ήμουν κακοπροαίρετος θα τους τάραζα στα κλικ σε όλους αυτούς που εμφανίζοντα στον όρο “σχολη χορου” και θα πήγαιναν χαμένα τα λεφτά. Βέβαια σε σχέση με άλλους που ζητούν εκβιαστικά 300 ευρώ το χρόνο για να γραφτεί κάποιος στο yahoo directory, η Google είναι άγια αλλά όσο δυναμώνει και γίνεται μονοπώλιο και αυτό θα αλλάξει. Όσο για τη κρυπτογράφηση παρ όλες της προσπάθειες για διάφορα copy rite, Το φοβερό AES σε συνδιασμό με το σπάσιμο όλων των προσπαθειών για ασφάλεια, οδήγησε σε αυτό που ισχύει σήμερα. Κλείνοντας σας θυμίζω την αρχή και της εξέλιξη του Video Codec DivX…..

  5. nikan

    Τα λινκ που αναφέρεσαι είναι διαφημίσεις, καθαρά και ξάστερα. Κι οι διαφημίσεις πληρώνονται. Δεν έχουν σχέση με την αναζήτηση. Μην τα τσουβαλιάζουμε όλα. Για το κομμάτι της κρυπτογράφησης δεν καταλαβαίνω τι λες

  6. nikan

    API; Ενδιαφέρουσα ιδέα! Όσο για το design, ok, συμφωνώ, αλλά δεν είναι καθοριστικό για μένα.

  7. fuentedance

    Ένταξη λοιπόν ο μέσος άσχετος χρήστης σου λέει ότι …. εδώ είναι διαφημίσεις! Εγώ που κάνω αναζήτηση ας κλικάρω παρακάτω η αριστερότερα. Τι να πω μπορεί. Εξ άλλου επειδή το βασικό θέμα του post είναι άλλο, σταματάω το θέμα εδώ.

  8. Nikos Mitsou

    Ευχαριστούμε για τα σχόλια και τις παρατηρήσεις.
    H πρόταση για δημοσιοποίηση του Neemo BlogRank (!) ακούγεται πράγματι παράλογη και παράδοξη. Γι'αυτό και αποφασίσαμε να την ακολουθήσουμε και να το εκθέσουμε δημόσια (σύντομα, αφού κάποια θέματα έχουν προτεραιότητα).
    Ελπίζουμε να βγουν εποικοδομητικά συμπεράσματα από τον διάλογο σε αυτό το θέμα.

    Η πρόταση του Παναγιώτη ακούγεται πιο λογική! Το θέμα είναι ανοιχτό, προσπαθούμε ήδη να ανοίξουμε το API σε πρώτη φάση στους bloggers.

    εκ του neemo.gr

  9. nikan

    “H πρόταση για δημοσιοποίηση του Neemo BlogRank (!) ακούγεται πράγματι παράλογη και παράδοξη. Γι'αυτό και αποφασίσαμε να την ακολουθήσουμε” Μ' αρέσει ο τρόπος που σκέφτεστε

  10. louishatzis

    Καλό το Neemo και θα παρακολουθήσω την εξέλιξη του με ενδιαφέρον. Δείτε επίσης και το http://www.palo.gr. Συσχετίζει άρθρα ειδησεογραφικών πηγών και blogs.

    Αναφορικά με το PageRank της Google, ελάχιστα είναι δημοσιευμένα, και μικρός αριθμός ανθρώπων ακόμα και εσωτερικά στην Google γνωρίζουν ακριβώς πως υπολογίζεται το ranking των σελίδων.

  11. nikan

    Ηλία, το έχω δει το Palo. Ενδιαφέρον κι αυτό, αλλά βλέπεις εγώ ασχολούμαι με τα νέα μέσα. To palo συγκεντρώνει τα 'παλιά'. :)
    Πάντως θα είχε ενδιαφέρον να μας πεις πως τοποθετήστε απέναντι στο Google News.
    Όσον αφορά το αρχικό page rank … εδώ

  12. louishatzis

    Αγαπητέ Nikan,

    Υπάρχουν “παλιά” μέσα που έχουν ενδιαφέρον και “νέα” μέσα που απογοητεύουν και vice versa.

    Δεν ξέρω αν κάνεις ιστιοπλοϊα, αλλά συνήθως όταν χαράξεις μία πορεία για να τη διατηρήσεις κάνεις μικρές τιμονιές. Έτσι προσεγγίζουμε τον ανταγωνισμό μας, τον παρακολουθούμε και κάνουμε μικρές τιμονιές.

    Το Palo στη παρούσα μορφή του δεν είναι παρά μία πολύ μικρή αρχή. Στόχος μας είναι να δώσουμε διαφορετικούς τρόπους αναγνωσης και συσχετισμου των ειδήσεων, των διαφορετικών μορφών τους καθώς και των οντοτήτων που εμπεριέχουν. Τους επόμενους μήνες ελπίζω πως θα είμαστε σε θέση να παρουσιάσουμε μερικές από τις λειτουργίες που σχεδιάζουμε.

  13. Ηλίας Χατζής

    Επισκεφθείτε το http://www.palo.gr/ που κάνει κάποια από τα πράγματα που κάνει και το Neemo.gr, για ελληνικές ειδησεογραφικές πηγές και blogs.

    Τώρα σχετικά με το pagerank της Google, οι παράμετροι και το βάρος του καθενός στον υπολογισμό του pagerank μιας σελίδας για κάποια λέξη κλιεδί δεν είναι δημοσιευμένο και και ελάχιστοι άνθρωποι το ξέρουν.

  14. louishatzis

    Καλό το Neemo και θα παρακολουθήσω την εξέλιξη του με ενδιαφέρον. Δείτε επίσης και το http://www.palo.gr. Συσχετίζει άρθρα ειδησεογραφικών πηγών και blogs.

    Αναφορικά με το PageRank της Google, ελάχιστα είναι δημοσιευμένα, και μικρός αριθμός ανθρώπων ακόμα και εσωτερικά στην Google γνωρίζουν ακριβώς πως υπολογίζεται το ranking των σελίδων.

  15. nikan

    Ηλία, το έχω δει το Palo. Ενδιαφέρον κι αυτό, αλλά βλέπεις εγώ ασχολούμαι με τα νέα μέσα. To palo συγκεντρώνει τα 'παλιά'. :)
    Πάντως θα είχε ενδιαφέρον να μας πεις πως τοποθετήστε απέναντι στο Google News.
    Όσον αφορά το αρχικό page rank … εδώ

  16. louishatzis

    Αγαπητέ Nikan,

    Υπάρχουν “παλιά” μέσα που έχουν ενδιαφέρον και “νέα” μέσα που απογοητεύουν και vice versa.

    Δεν ξέρω αν κάνεις ιστιοπλοϊα, αλλά συνήθως όταν χαράξεις μία πορεία για να τη διατηρήσεις κάνεις μικρές τιμονιές. Έτσι προσεγγίζουμε τον ανταγωνισμό μας, τον παρακολουθούμε και κάνουμε μικρές τιμονιές.

    Το Palo στη παρούσα μορφή του δεν είναι παρά μία πολύ μικρή αρχή. Στόχος μας είναι να δώσουμε διαφορετικούς τρόπους αναγνωσης και συσχετισμου των ειδήσεων, των διαφορετικών μορφών τους καθώς και των οντοτήτων που εμπεριέχουν. Τους επόμενους μήνες ελπίζω πως θα είμαστε σε θέση να παρουσιάσουμε μερικές από τις λειτουργίες που σχεδιάζουμε.

Comments are closed.