Η συζήτηση για το Μουσείο της Ακρόπολης

Χτες βράδυ γυρνώντας από το συνέδριο του ΕΛΛΑΚ έκατσα να δω τι λέγεται για τα εγκαίνια του νέου Μουσείου της Ακρόπολης. Το ενδιαφέρον μου ήταν περισσότερο στραμμένο στο τι λέγεται εκτός Ελλάδος κι όχι εντός, κι αυτό γιατί αν είναι κάτι να πιέσει την Βρετανική κυβέρνηση αυτό θα είναι η παγκόσμια κοινή γνώμη κι όχι μόνο η ελληνική.
Για να τοποθετήσουμε το θέμα στη σωστή του διάσταση πρέπει να λάβουμε υπόψιν ότι ήταν Σάββατο (έχει σημασία για τις αντιδράσεις στα social media) κι ότι τα εγκαίνια έλαβαν χώρα στη σκιά μιας ιστορίας που κυριαρχεί: τις ταραχές στο Ιράν σε συνέχεια της εκλογικής αναμέτρησης. Μάλιστα, χτες κυκλοφόρησε κι ένα σοκαριστικό βίντεο μιας ιρανής που πεθαίνει (;) από τραύμα και που συζητήθηκε πολύ και μεταξύ των δύο γεγονότων κερδίζει πολύ ευκολώτερα την προσοχή.
Πέραν των στοιχείων της επικαιρότητας, υπάρχει κι η γενικώτερη διάσταση του κατά πόσο ο κόσμος αντιδρά κι ανταποκρίνεται σε τέτοια θέματα. Για να το καταλάβουμε, ας κάνουμε την υπόθεση εργασίας ότι το Ιράκ ζητάει πίσω την Πύλη της Ιστάρ από την Γερμανία κι ας προσπαθήσουμε να φανταστούμε πως θα αντιδρούσαμε: θα το προσέχαμε καθόλου σαν γεγονός; θα συμμεριζόμασταν το αίτημα; θα το υποστηρίζαμε;

Τα mainstream media

Τα mainstream media έπαιξαν αρκετά το θέμα προβάλωντας το ότι η κατασκευή του μουσείου στερεί την Βρετανία από το επιχείρημα της ανυπαρξίας κατάλληλου χώρου στέγασης των εκθεμάτων.  Μια γρήγορη ματιά στο Google News στην αναζήτηση “Acropolis Museum”  ΄φέρνει 989 αποτελέσματα για την χτεσινή μέρα μόνο:

gnews_am

Δεν διαθέτω εργαλείο για sentiment analysis αλλά από το άρθρα που είδα δεν διέκρινα ούτε ειρωνεία, ούτε επίκριση, πέραν της σχεδόν καθολικής αναφοράς στην καθυστέρησης της δημιουργίας του Μουσείου. Ήταν μάλλον ουδέτερα προς φίλα προσκείμενα.

Τα social media

Προφανώς και το ενδιαφέρον μου ήταν περισσότερο στραμμένο εδώ.

Έψαξα αρκετά το τι γράφτηκε με πέντε τρόπους:

  1. Στο sync για να δω τι λέει η ελληνική μπλογκόσφαιρα. Το αποτέλεσμα δείχνει να έχει γίνει συζήτηση τις τελευταίες τριάντα μέρες αλλά πάντα με τη γνωστή ελληνική γκρίνια και τις ελληνικές κορώνες.sync_am
  2. Στο twitter. Εδώ περίμενα να δω περισσότερα πράγματα. Ενώ όμως οι Έλληνες κυνήγησαν κάπως το θέμα (ξεκίνησε κι ένα καινούργιο petition για την επιστροφή των ελγινείων) οι λοιποί χρήστες δεν φαίνεται να ενδιαφέρθηκαν. Κοιτώντας στο twitturly  για το πόσες φορές έγιναν retweet αναφορές στο μουσείο, βλέπουμε μια αναιμική εικόνα με retweets  1-2 φορές στις περισσότερες περιπτώσεις. Το link με τα περισσότερα retweets ήταν αυτό του site του νέου μουσείου.
    twitturly_am
  3. Στο friendfeed. Το friendfeed είναι πολύ μικρότερης εμβέλειας μέσο, αλλά έχει το πλεονέκτημα να συγκεντρώνει υλικό απ΄όλα τα social media και γι αυτό είναι μια καλή δειγματοληψία.Ίδια εικόνα κι εδώ με τα περισσότερα σχετικά θέματα να εισάγωνται από το twitter.
  4. Συγκεκριμένους A – list bloggers. Στα Αμερικάνικά πολιτικά μπλογκ των συμπατριωτών μας (Huffington, DailyKos, AmericaBlog το θέμα έπαιξε πολύ λίγο). Το Huffington έχει αναδημοσιεύσεις από άρθρα από άλλα μέσα, το DailyKos δεν έχει τίποτα, και το America blog μια μικρή αναφορά του Αραβώση. Είναι χαρακτηριστικό ότι κάποιοι σχολιαστές του προτείνουν να κυνηγήσει κι αναδείξει το θέμα.americablog_am_commentsΠέραν των πολιτικών μπλογκ, εντόπισα δύο άλλες αναφορές από τον Jason Calacanis και τον Tim O’Reilly. Και οι δύο είχαν επισκεφτεί την Ελλάδα πέρσι το φθινόπωρο κι έχουν ένα ειδικό ενδιαφέρον στο θέμα: Ο  Calacanis λόγω της ελληνικής ρίζας του,κι ο  Ο’ Reilly λόγω της κλασσικής παιδείας του (στην περσινή επίσκεψή του είχε επισκεφτεί όλους τους μεγάλους αρχαιολογικούς χώρους: Δελφούς, Μυκήνες και βέβαια Ακρόπολη).
    calacanis_am
    oreilly-am
  5. Με γενική αναζήτηση στο Google. Εδώ το ενδιαφέρον είναι ότι με τη νέα μορφή αναζήτησης που έχει λανσάρει τελευταία η Google μπορεί κανείς θεωρητικά να δει reviews για το μουσείο και συζήτηση σε forum. Βέβαια είναι πολύ νωρίς ακόμα να υπάρχει τέτοιο περιεχόμενο καθώς το μουσείο σήμερα μόλις γίνεται επισκέψιμο στο κοινό, συνεπώς δεν μπορεί να έχουν γραφτεί ακόμα πολλά πράγματα.  Οι αναφορές είναι περισσότερο αναπαραγωγές των mainstream media.

Η αίσθηση που αποκόμισα από την παραπάνω περιήγηση στα social media είναι ότι το θέμα δεν είναι κατανοητό: όχι ότι δεν είναι κατανοητό τι ζητάμε, αλλά γιατί αυτό έχει σημασία. Ενδεικτικό αυτού του πνεύματος είναι το σαρκαστικό σχόλιο στο Calacanis: “…and return Sphinx’s beard to Egypt too!”

Έχω την αίσθηση ότι για να κερδηθεί ο αγώνας της παγκόσμιας κοινής γνώμης θα πρέπει να εγερθεί γενικώτερα το θέμα των μνημείων της Παγκόσμιας κληρονομιάς και της διαχείρισης τους. Προφανώς μια τέτοια συζήτηση θα πολεμηθεί σθεναρά από όλα τα μεγάλα δυτικά κράτα μιας και τα μεγάλα μουσεία είναι γεμάτα από θησαυρούς παρμένους από άλλες χώρες.
Πάντως, το μουσείο προσφέρεται για φωτογράφηση και βιντεοσκόπηση. Μπορώ με ασφάλεια να κάνω την πρόβλεψη ότι οι τουρίστες στην Αθήνα θα το καταγράψουν με τις κάμερες τους και θα γεμίσουν τα σχετικά site με υλικό. Κι αυτό είναι κάτι που πρέπει να δούμε σοβαρά και να ενθαρρύνουμε γιατί δημιουργεί ένα buzz με εμβέλεια πέραν κάθε καμπάνιας του ΕΟΤ ή άλλη. Αυτό όμως μένει να γίνει αντιληπτό και απ’ ότι βλέπω είμαστε μακρυά ακόμα αφού το φωτογραφικό υλικό του media kit από το νέο site του μουσείου πρέπει να κάνεις αίτηση για να το πάρεις. Πόσο θα έβλαπτε δηλαδή να ήταν ελεύθερο και να το μοίραζε ο κόσμος κατά το δοκούν;

33 thoughts on “Η συζήτηση για το Μουσείο της Ακρόπολης

  1. John Karakatsanis - xblog.gr

    Όντως, αυτό το να “πιστοποιηθείς για να πάρεις φωτογραφικό υλικό” είναι απαράδεκτο. Έκανα αίτηση χθες το μεσημέρι και ακόμα περιμένω… Έτσι, αναγκάστηκα να πάρω φωτογραφίες 2-3 που εμφανίζονται στην κεντρική σελίδα του theacropolismuseum.gr για να τις χρησιμοποιήσω σε post μου.

  2. John Karakatsanis - xblog.gr

    Όντως, αυτό το να “πιστοποιηθείς για να πάρεις φωτογραφικό υλικό” είναι απαράδεκτο. Έκανα αίτηση χθες το μεσημέρι και ακόμα περιμένω… Έτσι, αναγκάστηκα να πάρω φωτογραφίες 2-3 που εμφανίζονται στην κεντρική σελίδα του theacropolismuseum.gr για να τις χρησιμοποιήσω σε post μου.

  3. John Karakatsanis - xblog.gr

    Όντως, αυτό το να “πιστοποιηθείς για να πάρεις φωτογραφικό υλικό” είναι απαράδεκτο. Έκανα αίτηση χθες το μεσημέρι και ακόμα περιμένω… Έτσι, αναγκάστηκα να πάρω φωτογραφίες 2-3 που εμφανίζονται στην κεντρική σελίδα του theacropolismuseum.gr για να τις χρησιμοποιήσω σε post μου.

  4. Youthink.gr

    – Άκουσα πως στο μουσείο δε μπορείς να φέρεις φωτογραφική μηχανή πέρα απο μικρή compact.
    – Κοιτώντας πρόχειρα στο νετ πραγματικά δεν βρίσκεις κάτι της προκοπής.
    – Έκανα αίτηση εγγραφής στο κακό σε layout ιστότοπο του μουσείου και ακόμη περιμένω τα συνθηματικά
    – Θεωρώ πως το μάρκετινγ τους δούλεψε σωστά για το e-ticketing και την διάδοση της πληροφορίας του 1 ευρώ

  5. Youthink.gr

    – Άκουσα πως στο μουσείο δε μπορείς να φέρεις φωτογραφική μηχανή πέρα απο μικρή compact.
    – Κοιτώντας πρόχειρα στο νετ πραγματικά δεν βρίσκεις κάτι της προκοπής.
    – Έκανα αίτηση εγγραφής στο κακό σε layout ιστότοπο του μουσείου και ακόμη περιμένω τα συνθηματικά
    – Θεωρώ πως το μάρκετινγ τους δούλεψε σωστά για το e-ticketing και την διάδοση της πληροφορίας του 1 ευρώ

  6. Youthink.gr

    – Άκουσα πως στο μουσείο δε μπορείς να φέρεις φωτογραφική μηχανή πέρα απο μικρή compact.
    – Κοιτώντας πρόχειρα στο νετ πραγματικά δεν βρίσκεις κάτι της προκοπής.
    – Έκανα αίτηση εγγραφής στο κακό σε layout ιστότοπο του μουσείου και ακόμη περιμένω τα συνθηματικά
    – Θεωρώ πως το μάρκετινγ τους δούλεψε σωστά για το e-ticketing και την διάδοση της πληροφορίας του 1 ευρώ

  7. goulandris

    Ε! μπραβο, κάποιος έπρεπε να γράψει γι αυτό.
    Κι εμένα μου έκανε εντύπωση η χλιαρότητα γύρω από το μουσείο. Δεν είναι δικαιολογία το Ιράν (λες και δεν γίνεται να παρακολουθεις ή να σχολιαζεις 2 πράγματα ταυτοχρονα). Νομιζω χασαμε μια ευκαιρια και αφορμη (την 1η μετα τους ΟΑ 2004) να βαλουμε λιγακι την ελλαδα στο χαρτη, και μαλιστα στην αρχη της τουριστικης περιοδου που την εχουμε αναγκη. Εψαχνα να βρω τιποτα καλο, πχ στο Google Earth…τιποτα πραγματικα νεο. Παλι καλα που υπαρχει wikipedia link entry….διπλα σε ενα ξενοδοχειο της περιοχης! Εφαχνα κανενα mashup, κανενα live commenting tool, κατι βρε αδερφε…τιποτα. Παλι καλα που καποιοι τουιταρανε το epetition. Εκανα κι εγω μια προσπαθεια ετσι για ζεσταμα και την τιμη των οπλων, ενα twtpoll και εχει μονο 7 votes! (http://twtpoll.com/r/uutkg5).
    Βεβαια, φταιει και η ατολμια του μουσειου. Δειτε αυτο το εκπληκτικο σαιτ για το νεο Calacademy (by Renzo Piano). Ειναι “ειδηση” απο μονο του: http://www.calacademy.org/map/site/www/.
    Εδω επιλεξαμε μια ξενερωτη διαδικτυακη παρουσιαση “εταιρικου” επιπεδου….και ουτε φωτογραφιες δεν δινουμε. Σαν χωρα δεν εχουμε πολλες ευκαιριες προβολης. Κριμα λοιπον….

  8. goulandris

    Ε! μπραβο, κάποιος έπρεπε να γράψει γι αυτό.
    Κι εμένα μου έκανε εντύπωση η χλιαρότητα γύρω από το μουσείο. Δεν είναι δικαιολογία το Ιράν (λες και δεν γίνεται να παρακολουθεις ή να σχολιαζεις 2 πράγματα ταυτοχρονα). Νομιζω χασαμε μια ευκαιρια και αφορμη (την 1η μετα τους ΟΑ 2004) να βαλουμε λιγακι την ελλαδα στο χαρτη, και μαλιστα στην αρχη της τουριστικης περιοδου που την εχουμε αναγκη. Εψαχνα να βρω τιποτα καλο, πχ στο Google Earth…τιποτα πραγματικα νεο. Παλι καλα που υπαρχει wikipedia link entry….διπλα σε ενα ξενοδοχειο της περιοχης! Εφαχνα κανενα mashup, κανενα live commenting tool, κατι βρε αδερφε…τιποτα. Παλι καλα που καποιοι τουιταρανε το epetition. Εκανα κι εγω μια προσπαθεια ετσι για ζεσταμα και την τιμη των οπλων, ενα twtpoll και εχει μονο 7 votes! (http://twtpoll.com/r/uutkg5).
    Βεβαια, φταιει και η ατολμια του μουσειου. Δειτε αυτο το εκπληκτικο σαιτ για το νεο Calacademy (by Renzo Piano). Ειναι “ειδηση” απο μονο του: http://www.calacademy.org/map/site/www/.
    Εδω επιλεξαμε μια ξενερωτη διαδικτυακη παρουσιαση “εταιρικου” επιπεδου….και ουτε φωτογραφιες δεν δινουμε. Σαν χωρα δεν εχουμε πολλες ευκαιριες προβολης. Κριμα λοιπον….

  9. goulandris

    Ε! μπραβο, κάποιος έπρεπε να γράψει γι αυτό.
    Κι εμένα μου έκανε εντύπωση η χλιαρότητα γύρω από το μουσείο. Δεν είναι δικαιολογία το Ιράν (λες και δεν γίνεται να παρακολουθεις ή να σχολιαζεις 2 πράγματα ταυτοχρονα). Νομιζω χασαμε μια ευκαιρια και αφορμη (την 1η μετα τους ΟΑ 2004) να βαλουμε λιγακι την ελλαδα στο χαρτη, και μαλιστα στην αρχη της τουριστικης περιοδου που την εχουμε αναγκη. Εψαχνα να βρω τιποτα καλο, πχ στο Google Earth…τιποτα πραγματικα νεο. Παλι καλα που υπαρχει wikipedia link entry….διπλα σε ενα ξενοδοχειο της περιοχης! Εφαχνα κανενα mashup, κανενα live commenting tool, κατι βρε αδερφε…τιποτα. Παλι καλα που καποιοι τουιταρανε το epetition. Εκανα κι εγω μια προσπαθεια ετσι για ζεσταμα και την τιμη των οπλων, ενα twtpoll και εχει μονο 7 votes! (http://twtpoll.com/r/uutkg5).
    Βεβαια, φταιει και η ατολμια του μουσειου. Δειτε αυτο το εκπληκτικο σαιτ για το νεο Calacademy (by Renzo Piano). Ειναι “ειδηση” απο μονο του: http://www.calacademy.org/map/site/www/.
    Εδω επιλεξαμε μια ξενερωτη διαδικτυακη παρουσιαση “εταιρικου” επιπεδου….και ουτε φωτογραφιες δεν δινουμε. Σαν χωρα δεν εχουμε πολλες ευκαιριες προβολης. Κριμα λοιπον….

  10. nikan

    Τι απίστευτο site είναι το calacademy!!! Έχεις απόλυτο δίκιο. Δεν έχει νόημα πια να σχεδιάζεις κάτι μόνο στο φυσικό χώρο. Πάω ακόμα πιο μακρυά και σκέφτομαι ότι δεν έπρεπε αυτά τα έργα να δίνονται με αρχιτεκτονικό διαγωνισμό αλλά με διαγωνισμό που να καλύπτει όλες τις πλευρές: και την διαδικτυακή παρουσία. Τι νόημα έχει να ξοδεύεις 130 εκ. ευρώ για το μουσείο και, πόσο να πω; δέκα χιλ.; για το site του;

  11. nikan

    Τι απίστευτο site είναι το calacademy!!! Έχεις απόλυτο δίκιο. Δεν έχει νόημα πια να σχεδιάζεις κάτι μόνο στο φυσικό χώρο. Πάω ακόμα πιο μακρυά και σκέφτομαι ότι δεν έπρεπε αυτά τα έργα να δίνονται με αρχιτεκτονικό διαγωνισμό αλλά με διαγωνισμό που να καλύπτει όλες τις πλευρές: και την διαδικτυακή παρουσία. Τι νόημα έχει να ξοδεύεις 130 εκ. ευρώ για το μουσείο και, πόσο να πω; δέκα χιλ.; για το site του;

  12. nikan

    Τι απίστευτο site είναι το calacademy!!! Έχεις απόλυτο δίκιο. Δεν έχει νόημα πια να σχεδιάζεις κάτι μόνο στο φυσικό χώρο. Πάω ακόμα πιο μακρυά και σκέφτομαι ότι δεν έπρεπε αυτά τα έργα να δίνονται με αρχιτεκτονικό διαγωνισμό αλλά με διαγωνισμό που να καλύπτει όλες τις πλευρές: και την διαδικτυακή παρουσία. Τι νόημα έχει να ξοδεύεις 130 εκ. ευρώ για το μουσείο και, πόσο να πω; δέκα χιλ.; για το site του;

  13. Pingback: » Για το νέο Μουσείο της Ακρόπολης και τις εικόνες του » NYLON

  14. goulandris

    Πολυ καλη ιδεα για τον διαγωνισμο! Ετσι ακριβως! Αλλωστε υπηρχε επικοινωνιακο budget εγκαινιων που διαβασα καπου οτι πηγε 3εκ ευρω (ατσεκαριστο αυτο, αλλα οτι και ναταν το ιδιο ειναι).
    Οτι και να μας κοστιζε, θα αξιζε να παιρναμε κι εμεις τα παιδια της stamen design που κανανε το calacademy και να καναμε και μια full scale social media campaign.
    @norad73 Ναι πολυ σωστο! Αυτο εννοουσα κι εγω…δεν ειδα τετοια πραγματακια που θελουν λιγο αγαπη και μερακι. Για να μην παμε σε second life environment κλπ κλπ. Και γι αυτο φταιμε ολοι μας ομως, αδρανησαμε. Μηπως δεν ειναι αργα?

    (ασχετ.σημ: site με netvolution CMS σιγα μην κοστολογηθηκε μονο 10.000!)

  15. goulandris

    Πολυ καλη ιδεα για τον διαγωνισμο! Ετσι ακριβως! Αλλωστε υπηρχε επικοινωνιακο budget εγκαινιων που διαβασα καπου οτι πηγε 3εκ ευρω (ατσεκαριστο αυτο, αλλα οτι και ναταν το ιδιο ειναι).
    Οτι και να μας κοστιζε, θα αξιζε να παιρναμε κι εμεις τα παιδια της stamen design που κανανε το calacademy και να καναμε και μια full scale social media campaign.
    @norad73 Ναι πολυ σωστο! Αυτο εννοουσα κι εγω…δεν ειδα τετοια πραγματακια που θελουν λιγο αγαπη και μερακι. Για να μην παμε σε second life environment κλπ κλπ. Και γι αυτο φταιμε ολοι μας ομως, αδρανησαμε. Μηπως δεν ειναι αργα?

    (ασχετ.σημ: site με netvolution CMS σιγα μην κοστολογηθηκε μονο 10.000!)

  16. goulandris

    Πολυ καλη ιδεα για τον διαγωνισμο! Ετσι ακριβως! Αλλωστε υπηρχε επικοινωνιακο budget εγκαινιων που διαβασα καπου οτι πηγε 3εκ ευρω (ατσεκαριστο αυτο, αλλα οτι και ναταν το ιδιο ειναι).
    Οτι και να μας κοστιζε, θα αξιζε να παιρναμε κι εμεις τα παιδια της stamen design που κανανε το calacademy και να καναμε και μια full scale social media campaign.
    @norad73 Ναι πολυ σωστο! Αυτο εννοουσα κι εγω…δεν ειδα τετοια πραγματακια που θελουν λιγο αγαπη και μερακι. Για να μην παμε σε second life environment κλπ κλπ. Και γι αυτο φταιμε ολοι μας ομως, αδρανησαμε. Μηπως δεν ειναι αργα?

    (ασχετ.σημ: site με netvolution CMS σιγα μην κοστολογηθηκε μονο 10.000!)

  17. coolplatanos

    Έχω την αίσθηση ότι για να κερδηθεί ο αγώνας της παγκόσμιας κοινής γνώμης θα πρέπει να εγερθεί γενικώτερα το θέμα των μνημείων της Παγκόσμιας κληρονομιάς και της διαχείρισης τους.

    nikan έχει εγερθεί τέτοιο θέμα στο πλαίσιο της Unesco. Είχε προηγηθεί και συνέδριο. Δες εδώ.

  18. coolplatanos

    Έχω την αίσθηση ότι για να κερδηθεί ο αγώνας της παγκόσμιας κοινής γνώμης θα πρέπει να εγερθεί γενικώτερα το θέμα των μνημείων της Παγκόσμιας κληρονομιάς και της διαχείρισης τους.

    nikan έχει εγερθεί τέτοιο θέμα στο πλαίσιο της Unesco. Είχε προηγηθεί και συνέδριο. Δες εδώ.

  19. coolplatanos

    Έχω την αίσθηση ότι για να κερδηθεί ο αγώνας της παγκόσμιας κοινής γνώμης θα πρέπει να εγερθεί γενικώτερα το θέμα των μνημείων της Παγκόσμιας κληρονομιάς και της διαχείρισης τους.

    nikan έχει εγερθεί τέτοιο θέμα στο πλαίσιο της Unesco. Είχε προηγηθεί και συνέδριο. Δες εδώ.

  20. aristos doxiadis

    Το πρόβλημα με τις εικόνες δεν περιορίζεται στο Μουσείο της Ακρόπολης. Υπάρχει ένα εξαιρετικά περιοριστικό καθεστώς για όλα τα μνημεία και τα εκθέματα Μουσείων: αιτήσεις, άδειας από ΚΑΣ, έγκριση συνοδευτικών κειμένων κτλ. Ακόμα και οι ιστοσελίδες πανεπιστημιακών σχολών πρέπει να περάσουν από έγκριση για να χρησιμοποιήσουν οπτικό υλικό. Αν πρόκειται για σελίδες με εμπορικό σκοπό (πχ γραφείο ταξιδιών) υπάρχει και χρέωση από το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων — €280 ανά εικόνα ανά έτος!!

    Είναι προφανές οτι το ΥΠΠΟ δεν έχει καταλάβει τη δύναμη του web ως χώρου προβολής. Εχουν ακόμα τη νοοτροπία των περιοδικών και της μπροσούρας.

  21. aristos doxiadis

    Το πρόβλημα με τις εικόνες δεν περιορίζεται στο Μουσείο της Ακρόπολης. Υπάρχει ένα εξαιρετικά περιοριστικό καθεστώς για όλα τα μνημεία και τα εκθέματα Μουσείων: αιτήσεις, άδειας από ΚΑΣ, έγκριση συνοδευτικών κειμένων κτλ. Ακόμα και οι ιστοσελίδες πανεπιστημιακών σχολών πρέπει να περάσουν από έγκριση για να χρησιμοποιήσουν οπτικό υλικό. Αν πρόκειται για σελίδες με εμπορικό σκοπό (πχ γραφείο ταξιδιών) υπάρχει και χρέωση από το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων — €280 ανά εικόνα ανά έτος!!

    Είναι προφανές οτι το ΥΠΠΟ δεν έχει καταλάβει τη δύναμη του web ως χώρου προβολής. Εχουν ακόμα τη νοοτροπία των περιοδικών και της μπροσούρας.

  22. aristos doxiadis

    Το πρόβλημα με τις εικόνες δεν περιορίζεται στο Μουσείο της Ακρόπολης. Υπάρχει ένα εξαιρετικά περιοριστικό καθεστώς για όλα τα μνημεία και τα εκθέματα Μουσείων: αιτήσεις, άδειας από ΚΑΣ, έγκριση συνοδευτικών κειμένων κτλ. Ακόμα και οι ιστοσελίδες πανεπιστημιακών σχολών πρέπει να περάσουν από έγκριση για να χρησιμοποιήσουν οπτικό υλικό. Αν πρόκειται για σελίδες με εμπορικό σκοπό (πχ γραφείο ταξιδιών) υπάρχει και χρέωση από το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων — €280 ανά εικόνα ανά έτος!!

    Είναι προφανές οτι το ΥΠΠΟ δεν έχει καταλάβει τη δύναμη του web ως χώρου προβολής. Εχουν ακόμα τη νοοτροπία των περιοδικών και της μπροσούρας.

  23. Δημήτρης

    >(ασχετ.σημ: site με netvolution CMS σιγα μην κοστολογηθηκε μονο 10.000!)

    Άσχετο^2:

    Όντως λέει netvolution αλλά νόμιζα ότι το netvolution είναι dotnet only ενώ το συγκεκριμένο site είναι σε PHP (και τρέχει Apache web server). Περίεργο…

  24. Δημήτρης

    >(ασχετ.σημ: site με netvolution CMS σιγα μην κοστολογηθηκε μονο 10.000!)

    Άσχετο^2:

    Όντως λέει netvolution αλλά νόμιζα ότι το netvolution είναι dotnet only ενώ το συγκεκριμένο site είναι σε PHP (και τρέχει Apache web server). Περίεργο…

  25. Δημήτρης

    >(ασχετ.σημ: site με netvolution CMS σιγα μην κοστολογηθηκε μονο 10.000!)

    Άσχετο^2:

    Όντως λέει netvolution αλλά νόμιζα ότι το netvolution είναι dotnet only ενώ το συγκεκριμένο site είναι σε PHP (και τρέχει Apache web server). Περίεργο…

  26. neemo

    Το θέμα του μουσείου έπαιξε πολύ στο διάστημα 20/6 – 22/6, κάνοντας peak στις 21/6. Μπορείτε να δείτε γραφικά πως και πόσο παρουσιάστηκε το θέμα από τα blogs εδώ

  27. neemo

    Το θέμα του μουσείου έπαιξε πολύ στο διάστημα 20/6 – 22/6, κάνοντας peak στις 21/6. Μπορείτε να δείτε γραφικά πως και πόσο παρουσιάστηκε το θέμα από τα blogs εδώ

Comments are closed.