Cluetrain manifesto

Το Cluetrain manifesto, το κείμενο των 95 θέσεων που συνέγραψαν οι Rick Levine, Christopher LockeDoc Searls, και David Weinberger το 1999 και που είναι το βασικό κείμενο θέσεων για τα social media, κλείνει 10 χρόνια ζωής φέτος.

Το έχω αποθηκευμένο στο  ipod μου και που και που του ρίχνω καμιά ματιά.

Προχτές κάθισα και το διάβασα πάλι όλο κι έμεινα εντυπωσιασμένος αφενός για  το πόσα πράγματα που τότε αποτελούσαν πρόβλεψη κι ευχή είναι τώρα πραγματικότητα, αλλά και για το πόσο επαναστατικό είναι σαν κείμενο, και κυριολεκτικά και μεταφορικά.

Μερικά παραδείγματα:

Θέση 2: Markets consist of human beings, not demographic sectors (οι αγορές απαρτίζονται από ανθρώπινες υπάρξεις, όχι δημογραφικές κατηγορίες)

Πως σας ακούγεται αυτό; Εμένα μου ακούγεται σαν έκρηξη στο οικοδόμημα του μάρκετιν και της διαφήμισης. Υπερβάλλω; Ακούστε το παρακάτω:

Θέση 74: We are immune to advertising. Just forget it. (Έχουμε ανοσία στη διαφήμιση. Ξεχάστε την)

Πολλές φορές σταμάτησα κι αναρωτήθηκα αν διαβάζω  τις θέσεις τεσσάρων θεωρητικών της επικοινωνίας και του μάρκετιν κι όχι το κείμενο κάποιας πολιτικής ανατρεπτικής ομάδας.

Μάρκετιν είπα;

Θέση 28: Most marketing programs are based on the fear that the market might see what’s really going on inside the company (τα περισσότερα προγράμματα μάρκετιν βασίζονται στον φόβο ότι η αγορά μπορεί να δει τι πραγματικά συμβαίνει μέσα στην εταιρεία).

Το μάρκετιν είναι ο φόβος; Τι λέει; Και τι μένει στις εταιρείες να κάνουν στο μέλλον; Να αυτοπυρποληθούν;

Περίπου.

Θέση 57: Smart companies will get out of the way and help the inevitable to happen sooner. (οι έξυπνες εταιρείες θα φύγουν από τη μέση και θα βοηθήσουν το αναπόφευκτο να συμβεί νωρίτερα).

Μάλλον είμαστε μακρυά απ’ αυτό ακόμα. Ίσως πολύ μακρυά. Και στην Ελλάδα σε διαπλανητική απόσταση μακρυά. Κι οι εταιρείες, αν το ξέρουν, το κρύβουν από τον εαυτό τους.

Αλλά μάταια:

Θέση 12: There are no secrets. The networked market knows more than companies do about their own products. And whether the news is good or bad, they tell everyone (δεν υπάρχουν μυστικά. Οι δικτυωμένες αγορές ξέρουν περισσότερα απ’ όσο οι ίδιες οι εταιρείες για τα προϊόντα οτυς. Κι ανεξάρτητα αν τα νέα είναι καλά ή κακά, θα τα πουν στους πάντες).

Είναι σπουδαίο κείμενο το Cluetrain manifesto. Όσοι δεν το έχετε διαβάσει, διαβάστε το. Βοηθάει την όραση…

Reblog this post [with Zemanta]

4 thoughts on “Cluetrain manifesto

  1. karageorgakis

    Ενδιαφέρον άρθρο. Νομίζω ότι ο υπερσύνδεσμος για το Cluetrain Manifesto θα μπορούσε αντί για το Amazon να δείχνει στο http://cluetrain.com όπου ο ενδιαφερόμενος μπορεί να διαβάσει ολόκληρο το κείμενο δωρεάν.

  2. nikan

    Έχεις δίκιο Πάνο. Το άλλαξα το λινκ. Ήταν από αυτά που δημιουργεί η Zemanta. 😉

  3. bezalel

    “Imagine a world where everyone was constantly learning, a world where what you wondered was more interesting than what you knew, and curiosity counted for more than certain knowledge. Imagine a world where what you gave away was more valuable than what you held back, where joy was not a dirty word, where play was not forbidden after your eleventh birthday. Imagine a world in which the business of business was to imagine worlds people might actually want to live in someday. Imagine a world created by the people, for the people not perishing from the earth forever.

    Yeah. Imagine that.”

    Such an inspiring book! Thanks for bringing it up! :)

  4. bezalel

    “Imagine a world where everyone was constantly learning, a world where what you wondered was more interesting than what you knew, and curiosity counted for more than certain knowledge. Imagine a world where what you gave away was more valuable than what you held back, where joy was not a dirty word, where play was not forbidden after your eleventh birthday. Imagine a world in which the business of business was to imagine worlds people might actually want to live in someday. Imagine a world created by the people, for the people not perishing from the earth forever.

    Yeah. Imagine that.”

    Such an inspiring book! Thanks for bringing it up! :)

Comments are closed.