Κι η Ελλάδα πέφτει πέφτει …

To Google Insights for Search, μια όχι και τόσο γνωστή υπηρεσία της Google, παρακολουθεί τη διαχρονική εξέλιξη του ενδιαφέροντος για ένα όρο αναζήτησης. Σκέφτηκα από περιέργεια να κοιτάξω το όρο ‘Greece’ μάλλον για να επιβεβαιώσω αυτό που διαισθανόμουν κι αυτό που μαρτυράει η καθημερινή εμπειρία: ότι η Ελλάδα δυστυχώς απομακρύνεται από ενδιαφέρον του λοιπού κόσμου σταθερά.

Καταλαβαίνετε τι επιπτώσεις έχει αυτό για τον τουρισμό, ας πούμε. Ή για την εξωτερική πολιτική.

Κι αυτό που πονάει πιο πολύ είναι η διάψευση που φαίνεται ανάγλυφα στο διάγραμμα: δείτε το ξαφνικό άλμα το 2004 λόγω Ολυμπιακών, κι αφήστε έπειτα να βυθιστεί η διάθεσή σας με το υπόλοιπο διάγραμμα…

Picture 8
Google Insights for Search – Ενδιαφέρον Αναζήτηση Ιστού: greece – Παγκοσμίως, 2004 – παρόν.

13 thoughts on “Κι η Ελλάδα πέφτει πέφτει …

  1. themos

    Wow, αυτό είναι το graph of the year. Αξίζει μια εκπομπή στην TV από μόνη της να σχολιαστεί. Κάθε καμπή έχει νόημα.

  2. coolplatanos

    Δεν ξέρω αν διαβάζω σωστά τους πίνακες που υπάρχουν μαζί με το γράφημα. Αναρωτιέμαι αν στον πίνακα regional interest δείχνει ενδιαφέρον για την Ελλάδα ή Από την Ελλάδα; Μήπως πρέπει να τεθούν και άλλοι όροι για ψάξιμο ώστε να είναι πιο κοντά στην πραγματικότητα; Επιπλέον δείχνει ένα +250 χρήση του google.gr. Τι σημαίνει αυτό; Εννοώ ότι πρέπει να ξέρουμε πώς εξηγούνται μία σειρά παράμετροι για να καταλάβουμε αν υπάρχει πτώση ενδιαφέροντος. Εσύ ίσως τις ξέρεις τις παραμέτρους, μήπως να μας έλεγες κάτι περισσότερο;
    Ας πούμε εγώ δοκίμασα τους όρους Hellas, Athens, Crete, Acropolis, Greek Islands αλλά πάλι δεν ήξερα πώς να εξηγήσω κάποιους δείκτες.

  3. coolplatanos

    Αστο, βρήκα οδηγίες στη βοήθεια για να καταλάβω. Thanks, αλλά εξακολουθώ να θεωρώ ότι δεν αρκεί ο ένας όρος για να βγάλει κάποιος συμπεράσματα.

  4. coolplatanos

    Λοιπόν, διαπίστωσα διαβάζοντας εξηγήσεις για τον πίνακα regional interest ότι αφορά ενδιαφέρον κατά περιοχή, άρα στα συγκεκριμένα αποτελέσματα πρωτίστως από την ίδια την Ελλάδα. Αρα εμείς μάλλον πάψαμε να αυτοψαχνόμαστε… μετά το 2004 που θεωρήσαμε ότι γίναμε το κέντρο της γης. Για τουριστικό ενδιαφέρον μάλλον πρέπει να επιλεγούν άλλοι όροι.

  5. coolplatanos

    Βάλε π.χ. Greece+Greek Islands+Acropolis+holidays (πολλαπλοί όροι) και θα δεις λίγο διαφορετική εικόνα.

  6. nikan

    Κωνσταντίνα, το regional interest δείχνει τη συσχέτιση μιας περιοχής με τον όρο αναζήτησης (πόσο είναι δημοφιλής ο όρος στην περιοχή) κι είναι φυσικό η Ελλάδα να είναι δημοφιλής στην Ελλάδα. Δες όμως τις χώρες που ακολουθούν και θα καταλάβεις ότι βασικά οι αναζητήσεις προέρχονται από χώρες που έχουν πολιτικό (ΠΓΔΜ) ή μεταναστευτικό ενδιαφέρον για την Ελλάδα.

  7. coolplatanos

    Ναι, αυτό σου είπα το κατάλαβα ήδη. Στους πολλαπλούς όρους όμως που δοκίμασα έρχεται δεύτερη χώρα σε ενδιαφέρον η Βρετανία και η Ιρλανδία μετά ακολουθούν άλλες.

  8. coolplatanos

    Δεν αντιλέγω ότι συγκριτικά με το 2004 έχει πέσει το ενδιαφέρον, αλλά θεωρώ ότι είναι λογικό. Μάλιστα στο γράφημα που έχεις δοκιμάσει έχει άνοδο ενδιαφέροντος στη φάση των πυρκαγιών, αν κατάλαβα καλά, αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα τουριστικό ενδιαφέρον. Γι' αυτό επιμένω σε συνδυασμό πολλαπλών όρων για ένα σαφέστερο συμπέρασμα.

  9. cherouvim

    Παρόμοια διαγράμματα παίζουν και για τους παρακάτω όρους:
    – Germany
    – Sweden
    – Canada
    – London
    – Norway
    – Italy
    – Spain
    – Luxembourg

  10. ckorakas

    isws na simainei oti osoi psaxnoun gia diakopes stin Ellada pigainoun pleon se exeidikeumena sites kai den psaxnoun genika sto Google

    Endiaferon exei parapanw psaximo kai erminia pantws

    Nice catch!

  11. yorgos

    Ενδιαφέρον. Η εικόνα θα ήταν πιο ξεκάθαρη αν είχαμε και το trend πριν το 2004, που υποπτεύομαι ότι είναι τρελό outlier, λόγω Ολυμπιάδας και (κυρίως!) Euro. Μια πιθανή εξήγηση για τα περιοδικά μικρο-spikes στη συνέχεια: eurovision =)

  12. Pingback: Προβλέποντας το τέλος της οικονομικής κρίσης μέσα απο το Google Insights | epipantos

Comments are closed.