Facebook vs Google: το μέσα και το έξω

Photo Credit: Balakov
Είπαμε, έχω μείνει πίσω. Κι ο κόσμος τρέχει. Πάρε για παράδειγμα τη συζήτηση στο NNC 18 για το Facebook Open Graph API, που αγνοούσα, και την λίγο παλιότερη ανακοίνωση του Google Sidewiki.

Τι βλέπουμε;

Το Facebook να υπόσχεται να κάνει κάθε web σελίδα μια Facebook fan page

The Open Graph API will allow any page on the Web to have all the features of a Facebook Page. Once implemented, developers can include a number of Facebook Widgets, like the Fan Box, or leverage any API, which enable the transformation of any Web page so it functions similar to a Facebook Page.

Κι από την άλλη το Sidewiki, ένα πρόσθετο της Google Toolbar που

.. allows you to contribute helpful information next to any webpage. Google Sidewiki appears as a browser sidebar, where you can read and write entries along the side of the page.

Τι θέλουν οι δύο τιτανομάχοι του internet;
Το μεν Facebook να κάνει κάθε ιστοσελίδα ποταμάκι που θα χύνει το νεράκι του στον ποταμό Facebook ενώ η google θέλει να φτιάξει όλο τον παγκόσμιο ιστό σαν ένα κοινωνικό δίκτυο όπου η ταυτότητα των χρηστών θα ελέγχεται από κείνη και συνεπώς κι η πληροφορία που θα προσθέτουν.

Το μεν facebook θέλει ν’ ‘αλώσει’ τις ιστοσελίδες εκ των ένδον, η δε Google απ’ έξω.

Δύσκολα και τα δύο για τους δύο και για … όλους.

7 thoughts on “Facebook vs Google: το μέσα και το έξω

  1. Stelios Landrakis Jr

    Νομίζω ότι οι εξελίξεις πλέον είναι καταιγιστικές, υπάρχουν εκατοντάδες άρθρα που καταγράφουν και ερμηνεύουν τις κινήσεις των 2 και τα παρακολουθούμε όλοι με ενδιαφέρον,αν και ολοκληρωμένη εικόνα δεν υπάρχει .Το μόνο βέβαιο είναι ότι το social colonization μόλις ξεκίνησε.

  2. Chrys

    Δύσκολο δεν είναι ούτε για το Google και ούτε για το Facebook. Απλά είναι ένα μεγάλο στοίχημα επειδή κανένας δεν μπορεί να προβλέψει πως θα αντιδράσουν οι χρήστες. Πλέον και οι δύο εταιρείες έχουν τα λεφτά για να στοιχηματίζουν…

  3. nikan

    Δεν αναφερόμουνα σε τεχνική ή οικονομική δυσκολία αλλά σ' αυτό που λες ακριβώς μετά: δεν μπορείς να προβλέψεις πως θ' αντιδράσουν οι χρήστες

  4. Chrys

    Οπότε αφού δεν μπορείς να προβλέψεις την αντίδραση των χρηστών “παίζεις” μαζί τους.

    Δεν δούλεψε το knol?Δεν πειράζει. Πάμε στο επόμενο project!

    Λίγες εταιρείες έχουν τη οικονομική ευκολία να το κάνουν αυτό. Οπότε όλα καταλήγουν στις οικονομικές δυσκολίες…και το Google δεν φαίνεται να έχει τέτοιες δυσκολίες προς το παρόν.

  5. nikan

    To Knol δεν είχε τέτοια στρατηγική σημασία. Το sidewiki στοχεύει πιο ψηλά. Αλλά κυρίως, δεν είναι το sidewiki, είναι ο τρόπος που σκέφτεται η google που έχει σημασία: το να κάνει όλο το internet ένα social network, και να το ελέγχει

  6. Pingback: Facebook vs Google: το μέσα και το έξω | R a d i x . g r

Comments are closed.