Γιατί ξαφνικά το μικρό είναι όμορφο;

Αν ρωτήσετε τη Google θα πάρετε λίγο μαρκετίστικες κι ελαφριές απαντήσεις, ενώ αν ρωτήσετε το Facebook δεν θα πάρετε καμιά ακόμα.
Γιατί η μεν Google ισχυρίζεται ότι αποφάσισε να δημιουργήσει το δικό της url shortening service, ονόματι goo.gl, γιατί είναι κάτι που έχει γίνει κοινός τόπος με υπηρεσίες σαν το twitter και η Google μπορεί να συμβάλει με την αξιόπιστη υποδομή της στην μαρκοζωϊα των short urls. Το δε  Facebook δεν έχει ανακοινώσει κάτι επίσημα ακόμα, αλλά στην εφαρμογή του για κινητά έβαλε σε χρήση μια ανάλογη υπηρεσία, ονόματι fb.me.

Η υπηρεσίες των  short urls  είναι αρκετά απλές και στη σύλληψη και λειτουργία τους. Έχουν όμως ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον χαρακτηριστικό: είναι συλλέκτες πληροφορίας. Όπως έγραφα και πριν ακριβώς ένα χρόνο, στο αγγλικό μου μπλογκ σε υπηρεσίες σαν το twitter όπου η πληροφορία που διαμοιράζεται συμπυκνώνεται σ’ ένα link, αν δεν υπήρχαν τα στατιστικά των url shorteners, δεν θα μπορούσε κανείς να έχει την στοιχειώδη πληροφόρηση για το αν το διαμοιραζόμενο τυγχάνει του παραμικρού ενδιαφέροντος. Με λίγα λόγια,  αν κάνει κανείς κλικ στο link.

Κι ενώ οι χρήστες μπορούν να βρουν μόνο αυτήν την απλή πληροφόρηση οι υπηρεσίες url shortening διαθέτουν πολύ περισσότερη. Συναρθροίζοντας την πληροφορία από τις συμπεριφορές χιλιάδων ή εκατομυρίων χρηστών, μπορούν να σχεδιάσουν προφίλ συμπεριφορών, προβλέψεις για ενδιαφέροντα κι επισκεψιμότητες, ν’ ανιχνεύσουν παράγοντες επιρροής κτλ.

Αυτή είναι η διάσταση ‘λουκούμι’ στην οποία προσβλέπουν  Google και Facebook: ενώ διαθέτουν ήδη τεράστιο όγκο πληροφορίας από τη συμπεριφορά των χρηστών στις δικές τους υπηρεσίες, καθώς οι  url  shorterners μπορούν να χρησιμοποιηθούν οπουδήποτε (και προφανώς το twitter δεν έχει το μικρότερο ενδιαφέρον), μπορούν έτσι να αποκτήσουν πρόσβαση σε δεδομένα που κανονικά δεν θα διέθεταν ή θα έπρεπε να πληρώσουν για να τ’ αποκτήσουν.

One thought on “Γιατί ξαφνικά το μικρό είναι όμορφο;

  1. xNikos

    Νίκο, συμφωνώ μαζί σου. Πιστεύω ότι η συγκεκριμένη κίνηση εντάσσεται στο γενικότερο πλαίσιο ανταγωνισμού Google και Facebook στην προσπάθεια ελέγχου της παγκόσμιας πληροφορίας.

    Με την ανακοίνωση του Real time search, είναι και επίσημο πλέον αυτό που φαινόταν από καιρό ότι δηλαδή το Google λαμβάνει υπόψη του διάφορους real time παράγοντες όπως το traffic και το buzz που δημιουργείται από τους χρήστες.

    Πως; Μέσω των trends των αναζητήσεων, μέσω του GMAIL, και φυσικά μέσω του Google Analytics*. Αυτά είναι τα προφανή, τουλάχιστον. Άρα το URL shorten είναι ένα ακόμη πολύ χρήσιμο εργαλείο για το Google για την παρακολούθηση των trends γενικότερα, αλλά και ειδικότερα των συζητήσεων στο twitter.

    *Αξίζει να σημειωθεί ότι κάποιοι εκ των σημαντικότερων Internet marketeers θεωρούν ότι όντως το Google χρησιμοποιεί τα δεδομένα από το GMAIL, και το Analytics στους Ranking Αλγόριθμους του.

Comments are closed.