Ιnspired by Greece

Αυτή η φωτογραφία κατά λάθος εμφανίστηκε εδώ. Την προόριζα μόνο για το posterous αλλά κάτι μου ξέφυγε.
Κατά σύμπτωση όμως, τη βρίσκω ταιριαστή γι αυτό που τώρα ερχόμουν να γράψω εδώ.
Η ιστορία για να το εξηγήσω:
Πριν λίγο με κατεύθυναν έμμεσα στο twitter προς μια καμπάνια για την τόνωση του Ισλανδικού τουρισμού, το Inspired by Iceland ρωτώντας με πόσο να κόστισε αυτό το βιντεάκι:

Inspired by Iceland Video from Inspired By Iceland on Vimeo.

Δεν έχω ιδέα αν και πόσο κόστισε. Είναι φτιαγμένο σαν να είναι ερασιτεχνικό. Μπορεί και να είναι. Δεν ξέρω.
Το θέμα είναι ότι αυτό το βιντεάκι είναι μια από τις 160 ιστορίες που έχουν μαζευτεί στο συγκεκριμένο site από, εμ, ποιός ξέρει ποιόν. Γιατί όπως θα καταλάβατε ήδη, το site είναι ανοιχτό σε συμμετοχές.

Δεν είναι όμως μόνο οι ιστορίες ‘έμπνευσης’ που βρίσκει κανείς στο site. Υπάρχουν όλα τα γνωστά: πως να πας, που να μείνεις, τι να κάνεις, τι να δεις κτλ. Δοσμένα μ’ ένα όμορφο και λιτό τρόπο. Αλλά πραγματικά τη διαφορά κάνουν οι ιστορίες. Γιατί αυτές θα μεταδώσουν το συναίσθημα των ‘ομοίων’, θα μας κάνουν να πούμε θέλω κι εγώ, ακόμα κι αν δεν είναι όλες αυθεντικές.

Σκέφτομαι τη διαλυμένη οικονομία της απομακρυσμένης κι απομονωμένης Ισλανδίας, σκέφτομαι τη διαλυμένη οικονομία της όχι τόσο απομακρυσμένης αλλά απομονωμένης Ελλάδας κι αναρωτιέμαι γιατί δεν μπορούμε να κάνουμε και μεις κάτι τόσο απλό που θα στοιχίσει τα μισά λεφτά από ένα από τα περιβόητα portal των Δήμων κι έχει δυνατότητα να βοηθήσει να γυρίσει η πλάστιγγα στο μόνο τομέα της οικονομίας από τον οποίο μπορούμε να ελπίζουμε πρακτικά άμεσα.

Γιατί τελικά, ναι ρε γαμώτο, υπάρχουν κάποια πράγματα που μ’ αρέσουν και μ’ εμπνέουν σ’ αυτό τον τόπο. Και που μπορεί ν’ αρέσουν και να εμπνεύσουν κι όλους αυτούς που μας κοροϊδευουν και μας λοιδωρούν τελευταία. Κι ας είναι μικρά και καθημερινά σαν και το παραπάνω ηλιοβασίλεμα στο Θησείο. Υπάρχουν πράγματα για τα οποία μπορώ να πω, I was inspired by Greece!

13 thoughts on “Ιnspired by Greece

  1. nadiyaki

    το σάιτ είναι του αντίστοιχου ΕΟΤ της Ισλανδίας

    και να μην πιάσουμε και το βιντεάκι που έκανε ο αντίστοιχος οργανισμός της Δανίας, έτσι?

  2. nadiyaki

    επέστρεψα για μια παρατήρηση αν επιτρέπεται..

    το βιντεάκι δεν μου φαίνεται καθόλου ερασιτεχνικό,
    ούτε καν 'σαν'

  3. nikan

    Μην το λες: έχω δει εκπληκτικά ερασιτεχνικά πράγματα. Κι είναι και μια χώρα αρκετά tech savvy. Θα μπορούσε να είναι. Αλλά κι εμένα η γνώμη μου είναι ότι δεν είναι.

  4. George

    Η καμπάνια είναι εξαιρετική. Υπάρχει επιπλέον το http://www.icelandwantstobeyourfriend.com/ , με έξι βασικά link προς facebook, youtube, kλπ. Στον λογαριασμό στο twitter , η Ισλανδία γράφει σε πρώτο ενικό πρόσωπο, με μεγάλη επιτυχία μπορώ να πω, ενώ και στο facebook τα likes αυξάνονται με ραγδαίο ρυθμό.
    Πίσω απ'όλα κρύβεται κυρίως μια τεράστια διαφορά κουλτούρας. Οι Ισλανδοί αντιμετώπισαν την οικονομική τους κρίση, με αξιοπρέπεια, αυτοκριτική, νέες ιδέες και όρεξη για προσπάθεια. Εδώ, προς το παρόν, φαίνεται να κυριαρχεί η αντίθετη τάση.

  5. Panos Zamanis

    Εξαιρετικό το ποστ Νίκο.
    Δεν πρέπει να είναι ερασιτεχνικό το βίντεο, τα πλάνα που τραβήχτηκαν από εναέρια κάμερα αποκλείουν αυτό να έγινε με χαμηλό budget. Όμως δεν έχει σημασία για μένα το κόστος αλλά το innovation την διαφημιστική προβολή της χώρας τους.
    Εμείς εδώ και χρόνια ταΐζουμε κρατικοδίαιτες εταιρείες που αναλαμβάνουν να διαχειριστούν τεράστια κονδύλια προβολής του τουρισμού μας χωρίς να βάζουμε στόχους ή να πετυχαίνουμε ουσιαστικό αποτέλεσμα.
    Πετάμε λεφτά για ένα προϊόν που θα έπρεπε να είναι περιζήτητο και έχουμε τον χρόνο όσους τουρίστες έχει το orlando σε 3 μήνες.
    Και βέβαια όταν τα αμερικανάκια κάνουν το λάθος να ξεμυτίσουν στον Πειραιά έχουμε και το ΠΑΜΕ να του κλείνει το δρόμο εξασφαλίζοντας αρκετή δυσφήμιση για να εξαερώσει οποιαδήποτε ξενέρωτη διαφημιστική μας προβολή.
    Δεν γκρινιάζω ζηλεύω. Αλλά από την άλλη ξέρω ότι έχουμε μια ευκαιρία να αλλάξουμε κατεύθυνση. Και αν δεν συμβεί αυτό, δεν θα φταίνε οι πολιτικοί μας….

  6. nadiyaki

    με πρόλαβε ο απο κάτω :) να προσθέσω ότι όλα αυτά φυσικά δεν έγιναν ούτε από τη μια μέρα στην άλλη, ούτε μετά την κρίση και την έκρηξη του ηφαιστείου, απ όσο θυμάμαι, τα τελευταία 6-7 χρόνια οι διαφημιστικές καμπάνιες της Ισλανδίας είναι κα-τα-πλη-κτι-κές

    για το αν είναι ερασιτεχνικό ή όχι να αλλάξω λίγο σε γλώσσα που δυστυχώς ¨η ευτυχώς μου είναι πιο εύκολη, I think that the quality and aesthetic of the video are rather the mainstream in the industry right now, I really do believe that on the contrary Greeks lack a bit.. well, a lot, on visual literacy, the average Greek would expect the official advertising campaign of their country to be a 'polished image' and a bit on the posh side, I cannot see an Icelander identifying with something similar and participating in the official efforts to promote tourism, so yes very wisely they did the whole thing the way we all do it

    I do agree with you, they are very tech-savvy. I would also like to add that they are very well-trained in both visual arts and music. Icelandic cinema can brag already not about one, but several masterpieces, and this is a country as big as Thess, right? Now, the average Icelander who would do a clip, and do call me a hopeless visionary, has all the visual literacy and skills to do a film that is not so mainstream (attn: we are talking about sth that is ubiquitous as an aesthetic for them, a nice clip nonetheless, BUT) and has done so. Add to that the technical equipment used in the above clip, oh yes it is a very professional, standardized, well-planned, well-financed clip.

    Για τη Δανία τώρα. Ήταν άρθρο στους New York Times μπορεί και πριν 2 χρόνια. Τραβηγμένο με ερασιτεχνική κάμερα και εντελώς ερασιτεχνικό τρόπο, όχι 'σαν', όχι 'δόγμα 95', αλλά παίρνω εγώ η άσχετη την κάμερα και τραβάω την φάτσα μου… ήταν λοιπόν μια όμορφη δανέζα και έλεγε στην κάμερα ότι ψάχνει τον πατέρα του μωρού που γέννησε, λέει δεν ενδιαφέρεται για τίποτα περισσότερο σε οφέλη, απλά να ξέρει ποιός είναι, και μετά περιγ΄ραφει πως συνέβη το συμβάν, γυρνούσε από τη δουλειά, γνώρισε αυτόν -τουρίστας-, την κάλεσε για ποτό, το ράδυ έγινε το μοιραίο, την άλλη μέρα, αυτός έφυγε, αυτή δεν θυμάται και πολλά, ε σε 9 μήνες είχε μωράκι…

    Ε αυτό όλο προκάλεσε σάλο και αποκαλύφθηκε ότι από πίσω τελικά κρυβόταν ο ΕΟΤ της Δανίας. Ανήθικο? Προσβλητικό για τις γυναίκες? Ίσως… αλλά τον σκοπό τους τον πέτυχαν και δεν υπάρχει ποτέ κακή διαφήμιση. Άντε τώρα εσύ να πας να ζήσεις το όνειρο σου στην Ελλάδα. Αστείο.

  7. nikan

    Ενδιαφέροντα τα όσα λες για τους Ισλανδούς. Για τη Δανία δεν θα συμφωνήσω. Την ήξερα την καμπάνια, κι αυτό που έχει καταγραφεί στη μνήμη μου είναι η κακή πλευρά κι όχι η Δανία.

Comments are closed.