Το LeWeb σαν πλατφόρμα προώθησης μιας χώρας

Τον τελευταίο καιρό γίνεται μια συζήτηση στην ελληνική startup κοινότητα για το πως μπορούμε να κάνουμε γνωστά τα ελληνικά startups και να τραβήξουμε την προσοχή του διεθνούς τύπου και, πιθανώς, των επενδυτών ύστερα.

Έχουν  πέσει διάφορες ιδέες στο τραπέζι και το θέμα είναι εν εξελίξει. Μια όμως απλή και σχετικά εύκολη ιδέα είναι η παρουσίαση των ελληνικών startup στο κοινό ενός μεγάλου διεθνούς συνεδρίου σαν το LeWeb στο οποίο βρίσκομαι. Για να προλάβω αντιρρήσεις που έχουν να κάνουν με το κόστος συμμετοχής σ’ ένα συνέδριο, λέω ευθύς εξαρχής ότι κάτι τέτοιο δεν είναι απαραίτητο να είναι εντός του συνεδρίου.  Απλά πρέπει να συμπίπτει σε χρόνο και τόπο (=πόλη) και να έχει ένα μηχανισμό προσέλκυσης των συνέδρων.

Αυτό ακριβώς παρακολούθησα εδώ να κάνουν οι Σουηδοί. Κι όπως θα δείτε στο παρακάτω βίντεο, δεν ήταν καν  οι πρώτοι. Κατάφεραν όμως κάτι σχετικά δύσκολο: να εμπλέξουν την κυβέρνηση τους να τους βοηθήσει. Η παρουσίαση των startups, στην ουσία μια σειρά από πολύ σύντομα pitches,  έγινε στο χώρο της Σουηδικής πρεσβείας στο Παρίσι.

Η Annika Lidne, επιχειρηματίας και blogger από τη Σουηδία, κι εμπνεύστρια του εγχειρήματος είχε την καλωσύνη να μου το εξηγήσει:

To site στο οποίο αναφέρεται η Annika στο video, είναι το όμορφα φτιαγμένο http://ttsweden2012.com και νομίζω ότι από μόνο του πέτυχε περισσότερα από το offline event στη Σουηδική πρεσβεία.

Ο κόσμος που πήγε δεν ήταν εντυπωσιακά πολύς. Πρέπει να ήταν γύρω στα 150-200 άτομα, που, άμα αφαιρέσεις τα startups αφήνει ένα υπόλοιπο γύρω στους 100 τρίτους διαφόρων ειδών, κυρίως bloggers και δημοσιογράφους. Η αίθουσα που έγιναν τα pitches δεν χωρούσε τους πάντες και ήταν αρκετά δύσκολο ν’ ακούσεις, συν το γεγονός ότι αρκετά απ’ αυτά τα pitches ήταν είτε λειψά, είτε εκφέρονταν με πολύ τρακ.

Swedish startups pitching at the Swedish embassy in Paris.

Παρακολουθώντας καμιά δεκαριά έβγαλα το συμπέρασμα ότι, παρότι οι Σουηδοί είναι σαφώς μπροστά από μας, η μεγάλη μάζα των startup τους δεν διαφέρει πολύ ούτε στα προβλήματα που επιχειρεί να λύσει, ούτε σε skill sets. Ούτε καν τ’ αγγλικά τους είναι πολύ καλύτερα. Πράγμα που σημαίνει ότι μια τέτοια κίνηση εύκολα μπορούμε να την μιμηθούμε και, αν βάλουμε και κάποιο στοιχείο πρωτοτυπίας, να έχουμε και καλύτερα αποτελέσματα.

Το κερασάκι στην τούρτα ήταν ότι φεύγοντας από την πρεσβεία, συνάντησα τον  Mike Butcher στο πάρτυ που οργάνωσε το Badoo ο οποίος μόνος του μου είπε ότι ενδιαφέρεται να κατέβει στην Ελλάδα στο 2013. Του έρριξα την ιδέα να κάνουμε πάλι ένα techcrunch event στην Αθήνα, όπως είχε γίνει το 2008, προσθέτωντας ότι πλέον υπάρχουν πολύ περισσότερα startup και επίσης local funds, και την είδε θετικά. Το θέμα έχει μείνει ανοιχτό για μελλοντικές συνεννοήσεις. Χωρίς να το δένω κόμπο ότι μια τέτοια υπόσχεση θα υλοποιηθεί, αν παρόλαυτα γίνει, και σε συνδιασμό με το  LeWeb, μπορεί να λειτουργήσει προσθετικά. Και  γρήγορα. Γιατί LeWeb έχει πλέον και στο Λονδίνο στις αρχές του καλοκαιριού. Και από την άνοιξη μέχρι το φθινόπωρο η Ελλάδα είναι μαγνήτης για τους βορειοευρωπαίους. Οψόμεθα.

Update 1

Τελικά η ιστορία προώθηση χώρας μέσα από το LeWeb είναι πιο διαδεδομένη απ’ ότι νόμιζα. Μετά το ποστ βρήκα ότι οι σουηδοί είχαν και περίπτερο (αναμενόμενο) αλλά κι ότι υπήρχε αντίστοιχη πρωτοβουλία (με περίπτερο επίσης) κι από Βελγικά  startup.

Το περίπτερο των Σουηδών στο LeWeb

 

Το Βελγικό περίπτερο στο LeWeb