Έχουμε ακόμα ένα ισχυρό νόμισμα

Κι αν νομίζεις ότι μιλάω για το ευρώ πλανάσαι πλάνην οικτράν. Δεν μιλάω για το ευρώ, ούτε για το δολάριο, ούτε για το ρούβλι. Ούτε καν για το bitcoin. Μιλάω για ένα νόμισμα που εξαργυρώνεται σε πολλά πεδία (πολιτική, οικονομία, πολιτισμό κτλ) και που δεν υποτιμάται. Δεν αλλάζει η αξία του διαχρονικά, παρά μόνο κατά το ποσοστό της μεταβολής του πληθυσμού. Και το έχουμε όλοι. Το έχουμε και το δαπανάμε με περίσκεψη ή όχι και προσποριζόμαστε τ’ ανάλογα ‘αγαθά’.

Μιλάω για την προσοχή μας (=attention).

Δεν υπάρχει καλή ή κακή προσοχή. Από τη στιγμή που την στρέψεις κάπου, την έχεις δώσει. Έχεις πληρώσει. Κι η ικανότητα σου να πληρώνεις είναι ίση με το χρόνο της ζωής σου. Κι αυτός που αμοίβεται με την προσοχή σου την μετατρέπει σε σφιγμομετρήσεις ακροαματικότητας ή θεαματικότητας, σε γκάλοπ πρόθεσης ψήφου, σε δημοφιλία, σε αναγνωρισιμότητα κτλ τα οποία με τη σειρά τους εύκολα τα μετατρέπει σε πλούτο. Νόμιμο ή άνομο. Ηθικό ή ανήθικο.

Η δημόσια συζήτηση είναι ένα χρηματιστήριο που χαμένες μετοχές είναι μόνο όσες δεν τυγχάνουν προσοχής. Γι αυτό και οι κραυγές και οι διαρρήξεις ιματίων δεν είναι παρά σπέκουλες και σορταρίσματα. Κι οι χαμένοι είναι σταθερά αυτοί που αντιδρούν πληρώνοντας προσοχή σ’ αυτούς που δρουν.

Δεν πολεμιέται η βρώμα που λυσσομανάει γύρω μας με ‘καταγελλίες’, ‘αποκαλύψεις’ και ‘ξεσκεπάσματα’. Δεν αλλάζει τίποτα στο σκηνικό μ’ ένα ακόμα φιλιππικό. Το πολύ πολύ να κλέψει αυτός λίγη ακόμα προσοχή. Αλλά στο επίπεδο της επικοινωνίας αυτός που αναφέρεται συχνότερα, ανεξαρτήτως προσήμου, είναι ο κερδισμένος.

Κι αν ακόμα δεν καταλάβατε που αναφέρομαι, γι αυτό μιλάω:

Κι αν θέλετε να κάνετε κάτι γι αυτό κι άλλα ανάλογα φαινόμενα, αγνοήστε τα. Κλείστε τους δέκτες, στρέψτε αλλού τα μάτια.

Τα τρολ μόνο η σιωπή μας κι η αδιαφορία μας τα σκοτώνει.

6 thoughts on “Έχουμε ακόμα ένα ισχυρό νόμισμα

  1. vrypan

    Κάνεις λάθος, Νίκο. Γιατί ο κάθε Τράγκας δεν ενδιαφέρεται καθόλου για το νόμισμα που ονομάζεται “προσοχή”. Τον ενδιαφέρει μόνο για όσο αυτό είναι μετατρέψιμο σε Ευρώ κ.λ.

    1. vrypan

      Δεν είναι το ίδιο. Είναι το ίδιο μόνο αν μπορεί να βάζει διαφημίσεις και να έχει χορηγίες. Πίστεψέ με, είναι πολλοί οι διαφημιζόμενοι που μπροστά σε μία οργανωμένη κατακραυγή θα απέσυραν τις διαφημισεις τους.

      1. Nikos Anagnostou Post author

        Πάνο, καταρχήν, όπως ξέρεις καλά, δεν είναι οι διαφημιζόμενοι που επιλέγουν τις εκπομπές. Ένα media shop το κάνει. Αν η εκπομπή βυθιστεί στην AGB, σχεδόν αυτόματα θα τραβηχτούν κι οι διαφημίσεις. Χωρίς φαμφάρες και πανηγυρικές δηλώσεις. Τώρα, το μόνο που επιτυγχάνεται είναι η ηρωοποίηση: θα βγει μετά ο Τ. και θα πει “με πολεμάνε μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα, και να .. αυτή η εταιρεία είναι γερμανικών συμφερόντων” και λοιπά γραφικά, που θα τον απογειώσουν στο σκουπιδοκοινό του. Και θα βρεθούνε τότε κάποιες ‘πατριωτικές’ εταιρείες να τον στηρίξουν. Μηδέν εις το πηλίκον.

        Οσο για τις εταιρείες που απέσυραν τις διαφημίσεις, απλά πέρασαν από το above the line στο PR, μην κοροϊδευόμαστε.

  2. Dimitris Athanasiadis

    Παρεμπιπτοντως χρονος κ προσοχη δε ταυτιζονται με την εννοια οτι συχνα ακουμε ραδιοφωνο οσο διαβαζουμε στερωντας προσοχη και απο τα δυο πραγματα στα οποια αφιερωνουμε χρονο η διαβαζουμε ενα ποστ στα γρηγορα αφιερωνοντας του χρονο αλλα οχι προσοχη. Γενικα η προσοχη – αναλογα παντα με την ενταση της ειναι πιο ισχυρο νομισμα…

    1. Nikos Anagnostou Post author

      ok, όπου δίνεις χρόνο δεν πάει να πει ότι δίνεις προσοχή αλλά όπου δίνεις προσοχή, σίγουρα δίνεις χρόνο

Comments are closed.