Αποφάσεις με τη βοήθεια του διαδικτύου

Το να ζητήσει κανείς μια συμβουλή φίλου, γνωστού, οικείου ή ακόμα κι άσχετου είναι τόσο κοινό που ελάχιστα ενδιαφέρει κανένα για να το σχολιάσει.

Όταν μπαίνει όμως  ένα ‘εργαλείο’ που διαμεσολαβεί την ερώτηση τότε το πράγμα γίνεται πιο ενδιαφέρον:  μπορεί να σε φέρνει σ’ επαφή με κόσμο που γνωρίζει την απάντηση αλλά που κανονικά δεν θα είχες τη δυνατότητα ποτέ να συναντήσεις για να συμβουλευτείς. Μπορεί γι αυτό  ν’ ανοίγει την όρεξη για περισσότερες ερωτήσεις.  Μπορεί απλώς και να κουράζει με τη συσσώρευση των ανούσιων συμβουλών. Κάπως έτσι είναι η γκάμα των αντιδράσεων μου στην έκθεση των μέσω υποβοήθησης αποφάσεων που λέω να παρουσιάσω παρακάτω.  Ανακαλύψτε  τις δικές σας.

Aardvark

landing_step2Είναι μια συμπαθητική υπηρεσία που δουλεύει μέσω messenger (οι περισσότεροι γνωστοί κάνουν). Όταν εγγράφεσαι δηλώνεις τις θεματικές κατηγορίες που θες να λαμβάνεις ερωτήσεις και που μπορείς να απαντήσεις, δημιουργείς κι ένα εικονικό contact, τον aarvark, στο messenger, κι αυτός ότι ερώτηση του κάνεις αναλαμβάνει να την προωθήσει σ’ όλους τους εγγεγραμμένους αναλόγως με τη περιοχή της ειδίκευσής τους.

Πλεονέκτημα; Το άμεσο της διαδικασίας ερώτηση/απάντηση. Μειονέκτημα;  Ο διάλογος γίνεται στ’ αγγλικά. Και προφανώς η ποιότητα των απαντήσεων εξαρτάται από το θέμα και το πόσοι έχουν δηλώσει ότι το γνωρίζουν που πάλι είναι συνάρτηση από το πόσοι είναι χρήστες της υπηρεσίας.

Ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια: εγγράφεσαι μόνο με πρόσκληση (διαθέτω αφθονες, όποιος θέλει μου στέλνει ένα μηνυμα με το mail που θέλει να χρησιμοποιήσει για την υπηρεσία).

Hunch

hunch

To hunch ξεκίνησε μόλις πριν δυο βδομάδες τη λειτουργία του κι αν σας θυμίσει λίγο Flickr είναι γιατί ανάμεσα στους δημιουργούς του συγκαταλέγεται η Caterina Fake,  συνδημιουργός του Flickr.

Η προσέγγιση που ακολουθεί το hunch είναι κι αυτή social (με τη συμβολή του κόσμου δηλαδή οι απαντήσεις) αλλά το φαγητό είναι προτηγανισμένο: για μια ερώτηση υπάρχει ένα δέντρο ερωτήσεων/απαντήσεων που σε οδηγεί στο σωστό συμπέρασμα/απόφαση/απάντηση. Κάθε βήμα μπορεί να αλλάξει, να εμπλουτιστεί να σχολιαστεί και να αξιολογηθεί από τρίτους. Έτσι η διαδικασία αποκτάει περισσότερη βαρύτητα κι αντικειμενικότητα.

Γενικά βρήκα το concept ενδιαφέρον αλλά η ποιότητα των ερωτήσεων μέχρις στιγμής είναι χαμηλή έως βλακώδης. Π.χ. η ερώτηση “Είμαι άνδρας ή γυναίκα;”  μόνο ψυχικά διαταραγμένους μπορεί να ενδιαφέρει.

Υπάρχουν όμως κι εργαλεία αποφάσεων που δεν έχουν ‘social’ χαρακτήρα. Να δυό φρέσκα από δυο πολύ μεγάλες εταιρείες.

Bing

bing

Πολλές αποφάσεις δεν χρειάζονται τη συμβουλή άλλων απαραίτητα, αλλά αρκεί  μιας σύγκριση κάποιων δεδομένων: π.χ. αν θέλω ν’ αγοράσω μια ψηφιακή μηχανή και ξέρω πάνω κάτω  τα χαρακτηριστικά που επιθυμώ, τότε συγκρίνοντας τις τιμές μπορώ να καταλήξω γρήγορα σε συμπέρασμα.    Τέτοιες μηχανές αναζήτησης για price comparison υπάρχουν ήδη από τα μέσα του 90.  Το ‘δικό μα’ς Scroutz είναι ένα καλό παράδειγμα.

Τελευταία άφιξη σ’ αυτό το χώρο είναι το bing, μια γενική μηχανή αναζήτησης που είναι εφοδιασμένη όμως και με  λειτουργίες price comparison.  Όπως φαίνεται κι από την εικόνα μιλάμε για γνωστές γενικές κατηγορίες που ενδιαφέρουν τον πολύ κόσμο.

Οι λειτουργίες αυτές εμφανίζονται προς το παρόν μόνο σε Αμερική  αλλά μπορείτε να πάρετε μια γεύση αλλάζοντας τη ‘χώρα’ σας στη σελίδα του bing (πάνω δεξιά).

Σαν κίνητρο για χρησιμοποίηση του bing υπάρχει το πρόγραμμα cashback που στην ουσία επιστρέφει λεφτά για αγορές που θα γίνουν σε επιλεγμένα προϊόντα που βρέθηκαν μέσα από το Bing.

Προσωπικά δεν μ’ έχει εντυπωσιάσει παρότι διαβάζω κι ακούω καλές κριτικές από διάφορους χρήστες.

Google Squared

googlesquqred

Αν έχετε διάθεση για περισσότερη περιπέτεια και λιγότερο μασημένη τροφή, η αντίπαλη μηχανή αναζήτησης ξεκίνησε μια καινούργια υπηρεσία που προσφέρει τη δυνατότητα εξαγωγής αποτελεσμάτων σε μορφή πίνακα (αθάνατο excelακι)!

Οι κολώνες είναι επεξεργάσιμες (προσθέτεις ή αφαιρείς κατά βούληση με βάση κάποιο χαρακτηριστικό) και μπορεί να περιέχουν και εικόνα. Τα αποτελέσματα αφού δεν τα έχει δει άνθρωπος πριν, μπορεί να μην είναι μεγάλης ακριβειας όλες τις φορές, είναι όμως ψυχαγωγικά στην αστοχία τους. Όπως η παρακάτω αναζήτηση για πολύτιμους λίθους που μας πληροφορεί ότι η εικόνα του διαμαντιού είναι ένα κινητό τηλέφωνο!

gsquare

Reblog this post [with Zemanta]

2 thoughts on “Αποφάσεις με τη βοήθεια του διαδικτύου

  1. specton

    Ωραίο post,

    και από τον τίτλο θυμήθηκα πόσο “δύσκολο” είναι να πάρει μια απόφαση ένα μεγάλο group ατόμων, πχ αν είστε 5 άτομα για το που θα πάτε, ή αν θέλετε κάποιο reunion πχ 20 άτομα μιας τάξης, ποια ημέρα βολεύει τους περισσότερους!

    Το έχω χρησιμοποιήσει αυτό το εργαλείο σε παρόμοιες καταστάσεις, και ιδού: doodle.com

  2. specton

    Ωραίο post,

    και από τον τίτλο θυμήθηκα πόσο “δύσκολο” είναι να πάρει μια απόφαση ένα μεγάλο group ατόμων, πχ αν είστε 5 άτομα για το που θα πάτε, ή αν θέλετε κάποιο reunion πχ 20 άτομα μιας τάξης, ποια ημέρα βολεύει τους περισσότερους!

    Το έχω χρησιμοποιήσει αυτό το εργαλείο σε παρόμοιες καταστάσεις, και ιδού: doodle.com

Comments are closed.