Απορίας άξιον!

Το να κοιτάς τα στατιστικά μιας ιστοσελίδας είναι λίγο σαν να το κοίταγμα από το παράθυρο του παλιού καιρού: χαζεύεις ποιός περνάει, ποιός στέκεται, για πόσο, τι κάνει κτλ. Και μερικές φορές βλέπεις κάτι απροσδόκητο και θες να τρέξεις να το φωνάξεις στους υπόλοιπους του σπιτιού.

Κάπως έτσι σήμερα κοιτώντας τα στατιστικά του prosfor.es είδα κάτι εντυπωσιακό και που δεν έχω ερμηνεύσει ακόμα:

Επισκέπτες με προέλευση το ελληνικό site του praktiker (του οποίου έχουμε ανεβάσει τον κατάλογο) αλλά, κυρίως, από το  Apple Store, που δεν βλέπω τι σχέση μπορεί να έχουν. Ιδέες κανείς;

Screen shot 2009-12-06 at 10.53.25 AM

8 thoughts on “Απορίας άξιον!

  1. John Nousis

    Νίκο,

    Δες τα full urls, κάτι θα λένε λογικά. Για το praktiker υποψιάζομαι τα hits να είναι από intranet αφού ανεβάσατε τον κατάλογο πιθανότατα συζητιέται σε εσωτερικά emails. Για το app store μπορεί να είναι από κάποια εικόνα αλλά πιστεύω τα full urls να σου δείξουν από που ακριβώς έρχονται.

    Χρόνια πολλά με την ευκαιρία κιόλας:)

  2. Αλέξανδρος

    Τα domains που βλέπεις προφανώς referrers και όχι network locations (άρα δεν μας λέει που βρίσκονται οι επισκέπτες network-wise, αλλά ποιό site επισκέφτηκαν πριν από το prosfor.es). Ως referrers τότε προφανώς πάνε από το prosfor.es στο praktiker, και μετά πατάνε back στον browser. Θα το δεις σαν trend σε πολλά από τα sites που στέλνει κόσμο το prosfor.es

  3. nikan

    Ευχαριστώ για τις ευχές. Γμτ δεν είχα ενεργοποιήσει τις σχετικές δυνατότητες στο analytics και δεν μπορώ. Το έκανα επι τη ευκαιρία πάντως

  4. nikan

    Δεν είναι έτσι Αλέξανδρε. Δεν υπάρχει back καθώς όλες οι σελίδες ανοίγουν σε νέο παράθυρο. Επιπλέον δεν υπάρχει πουθενά αναφορά στο apple store στο prosfor.es. Για το praktiker μπορεί απλώς όπως λέει κι ο γιάννης να είναι από το intranet. Το apple store απλα δεν καταλαβαίνω τι είναι

  5. Αλέξανδρος

    Τα domains που βλέπεις είναι από Traffic Sources -> Referring Sites σωστά; Άρα δεν μας λένε που βρίσκονται οι επισκέπτες, αλλά ποιό site τους έστειλε στο δικό σου. Για να βρεις τα 28 visits από praktiker σε ποιό network location βρίσκονται, άνοιξε δεύτερο παράλληλο metric για “Network Location”

  6. nikan

    Αλέξανδρε, you've got it wrong :)

    Δες τον ορισμό για το τι είναι referring: “A referral occurs when any hyperlink is clicked that takes a user to a new page of file in any website – the originating site is the referrer.”

    Συνεπώς για να εμφανιστεί referral στο analytics πρέπει να έχει πατήσει κανείς κάποιο link στο site προέλευσης, που σημαίνει ότι κάπου στο site του praktiker και του apple store υπάρχει ένα τέτοιο link. Το θέμα είναι που.
    Το network location που αναφέρεις είναι κάτι τελείως διαφορετικό. Παρακολουθεί το δίκτυο από το οποίο μπαίνεις. Συνήθως είναι κάποιος isp ή κάποιο μεγάλο εταιρικό δίκτυο.

    α, κι ευχαριστώ για τις ευχές :)

  7. norad73

    Έχεις δίκιο Νίκο, referrer μετριέται μόνο αν ο user πατήσει σε link στην σελίδα και όχι αν γράψει το URL στο address bar του browser ή πατήσει back.

    Παρόλαυτα, αν πατήσεις πάνω στον referrer (π.χ. praktiker.gr) και μετά επιλέξεις από το drop down με τα διαθέσιμα metrics “Network Location”, θα δεις αυτές οι 28 επισκέψεις σε ποιό δίκτυο βρίσκονται (π.χ. hellas on line, forthnet, κλπ) που μπορεί να σε βοηθήσει να βγάλεις κάποια συμπεράσματα (αν π.χ. όλοι είναι από το ίδιο δίκτυο έχεις μια εικόνα του τι συμβαίνει)

Comments are closed.