Οι ευκαιρίες της εικονικής (virtual) οικονομίας

Διαβάστε την παρακάτω πολύ ενδιαφέρουσα παρουσίαση από έρευνα της Παγκόσμιας Τράπεζας για τις ευκαιρίες της εικονικής οικονομίας στις αναπτυσσόμενες χώρες. Από τις τέσσερεις δραστηριότητες στις οποίες αναφέρεται  η πρώτη θα μπορούσε να μας αφορά. Είναι η αγορά των virtual goods που πωλούνται στα μεγάλα  online παιχνίδια και το μέγεθος της εκτιμάται στα 3 δις $ παγκοσμίως.

Το σημαντικό εύρημα της έρευνας είναι ότι το 70% αυτών των 3 δις μένει στις χώρες παραγωγούς, σε αντίθεση με άλλες αγορές.

[via Engadget]

4 thoughts on “Οι ευκαιρίες της εικονικής (virtual) οικονομίας

  1. Naurgul

    Αξίζει να σημειωθεί ότι σε κάποιους τομείς υπάρχουν και ζητήματα ηθικής και νομιμότητας.

    Συγκεκριμένα, για τα online παιχνίδια, μπορεί οι εταιρίες που τα φτιάχνουν να μη θέλουν τα εικονικά αγαθά να αντιστοιχούνται σε πραγματικά λεφτά, γιατί αυτό μειώνει την αξία του παιχνιδιού τους προς τους έντιμους παίκτες. Αλλά σε αυτή την περίπτωση είναι μικρό το κακό.

    Στην περίπτωση της εξαγοράς ψήφων στα social networks μιλάμε ξεκάθαρα για υποκίνηση ελέγχου των media. Ο κάθε πλούσιος μπορεί να εξαγοράσει ψήφους στο reddit και να κάνει γκρίζα διαφήμιση στα προϊόντα του. Lobbies μπορούν να αυξάνουν ή να μειώνουν την προβολή γεγονότων ανάλογα με το αν συμφέρει στην ατζέντα τους.

    Αυτό εγώ δε θα το ονόμαζα ευκαιρία, αλλά ξεπούλημα.

    Και ενώ ο κόσμος αρχίζει να συνειδητοποιεί πόσο βαλτές είναι οι ειδήσεις στην τηλεόραση, εμείς λέμε να αφήσουμε την ενημέρωση στο ίντερνετ να φτάσει στα ίδια χάλια; Ε όχι.

  2. Nikos Anagnostou Post author

    @Naugrul Έχεις δίκιο σ’ αυτό που λες, και το αναφέρει κι η παρουσίαση. Στην δε δική μας περίπτωση (Ελλάδα) εγώ λέω ότι μπορεί να υπάρχει ευκαιρία μόνο στον τομέα των virtual goods. Οι άλλοι τομείς πέραν του ηθικώς αμφιλεγόμενου δεν είναι κάτι που, από άποψη κόστους εργασίας και μόνο, μπορούμε να έχουμε ρόλο.
    Όμως, όπως στα περισσότερα πράγματα, υπάρχει πάντα μια διπλή όψη: στην περίπτωση της παραδοσιακής διαφήμισης τα λεφτά μένουν στους διαφημιστές και στη Δύση γενικώτερα, ενώ στην περίπτωση της εξαγοράς ψήφων στο social networks, ένα μεγάλο μέρος τους γίνεται εισόδημα σε πολύ φτωχές χώρες. Προσωπικά είναι πολύ περισσότερο διατεθειμένος ν’ ανεχτώ μερικά τζούφια likes στο facebook αν αυτά ταϊζουν παιδικά στόματα τα βράδια, από τα page views που αγοράζουν γιωτ στους πλούσιους.

    1. Nikos Anagnostou Post author

      Α! Ενδιαφέρον. Ευχαριστώ για το heads up.

Comments are closed.